… i dla bezpieczeństwa narodowego, IL Knutsen OAS po raz 4-ty zawinął do Gazoportu, i to raz za razem (podrząd) zrealizował dostawy dla Terminala Świnoujście:
terminal załadunek rozładunek
dostawa spotowa Freeport 06-07.05.
Świnoujście 27-28.05. [362.]
odbiór kontraktowy Calcasieu Pass 13-14.06.
Świnoujście 30.06.-01.07. [369.]
odbiór kontraktowy Calcasieu Pass 24-25.07.
Świnoujście 11-12.08. [378.]
odbiór kontraktowy Calcasieu Pass 29-30.08.
Świnoujście 18-19.09. [387.]
Od ponad 4-ch miesięcy jest to stosowne wykorzystanie
wyczarterowanej jednostki do obsługi naszego importu w formule FOB (spot + kontrakt
x3). Były to 13÷16 realizacja dowozowa tego metanowca od przekazania do
eksploatacji.
Całkowitym, w niektórych przypadkach skrajnym
przeciwieństwem, jest zajętość „naszych” 5-ciu pozostałych metanowców, w kontekście uruchomienia
od IV-2025 roku terminala Calcasieu Pass do realizacji kontraktów
długoterminowych ↓
Trampizm
zwycięża! [cytaty:]
Arbitraż
potwierdził, że Venture Global wywiązało się z umów na dostawy LNG,
pomimo sprzedaży ładunków spot przed rozpoczęciem działalności komercyjnej.
Arbiter
orzekł, że Venture Global nie naruszyło umowy o dostawach skroplonego gazu
ziemnego dla Shell, sprzedając produkt ze swojego zakładu Calcasieu Pass po
cenach spot przed rozpoczęciem przez zakład działalności komercyjnej.
„Jesteśmy
zadowoleni z decyzji trybunału, która potwierdza to, co Venture Global
utrzymywało od samego początku - jasny język naszych umów, uzgodnionych
wspólnie ze wszystkimi naszymi klientami, jest jasny” - oświadczyło Venture
Global w oświadczeniu z 12 sierpnia.
Analityk
JP Morgan uważa, że pierwsze orzeczenie może stać się precedensem dla
pozostałych postępowań, gdyż Venture Global musi zmierzyć się z kilkoma pozwami
związanymi z długotrwałym uruchamianiem obiektu Calcasieu Pass.
W kontekście powyższego ↑. W drodze do Gazoportu są
3 dostawy spotowe od:
-
Shell z Point Fortin / Trynidad-Tobago - SM Kestrel,
-
BP z FLNG Greater Tortue Ahmeyim (GTA) Mauretania-Senegal - Attalos,
- Centrica z Hackberry - Gaslog
Westminster.
Wszystkie te 3 LNGC w AIS głoszą: Świnoujście ETA
25.09.
4-ty pobyt IL Knutsen OAS w Gazoporcie trwał
od 18.09./h0415 do 19.09./h0840.
Zawinięcie zostało opóźnione prawie o 2 doby (trudne
warunki hydrometeorologiczne + więcej). Rozładował 1046 GWh.
Dostawa [387.], 58-ma w 2025 r., 198-ma
wytwórczo z USA, a 23-cia z Calcasieu Pass, będąca min 6-ty odbiorem
kontraktowym (do Świnoujścia x5 i Kłajpeda x1 +?*).
Wacław Sałaban, wrzesień 2025 roku.
* brak uzasadnienia do jednoznacznego zakwalifikowania poz. 65 i 70, jako „nasz odbiór”.
Gaslog Westminster zmienił swoje eta na 24.09
OdpowiedzUsuńCiekawe czy znowu nie będzie roszady i nie wyprzedzi Sm Kestrel
Dyspozytor podał rozkład jazdy: 25.09. SM Kestrel, 28.09. Gaslog Westminster, 1.10. Attalos
UsuńWiem, widziałem
UsuńWygląda na to, że zaobserwujemy jakieś przyspieszenie realizacji kontraktu od VG...
OdpowiedzUsuńAttalos z nowego kierunku. Terminal otwarty w czerwcu br i jeszcze chyba nie pracuje na pełnej mocy.
OdpowiedzUsuńSpóźnione info, ale fzięki . A kontrakt z Vg tak przyspieszył że Piłsudski do Rotterdamu zawita dla " naszego " brzpieczeństwa narodowego
UsuńA wracając jeszcze do Greater Tortue Ahmeyim (GTA) Mauretania-Senegal.
UsuńTerminal nigdy nie będzie eksportował na pełnej mocy bo z góry przyjęto , że 20 - 25 procent gazu wydobytego ze złoża na którym operuje FLNG ma trafiać na potrzeby lokalnego rynku
Generalnie co do VG, to jest spora szansa, że na ok. 14.10. będzie LK KAOS
Usuń