LK
Knutsen OAS IMO 9922976 HHI-12/2022
GG
Knutsen OAS IMO
9922988 HHI-04/2023
SB
Knutsen OAS IMO 9946386 HSHI-11/2023
IL
Knutsen OAS IMO 9946398 HSHI-12/2023
JP
Knutsen OAS IMO 9969376 HSHI-04/2025
IJP
Knutsen OAS IMO 9969388 HSHI-
?/2025
Daewoo 2538 IMO 9961403 DSME?-
?/202?
? IMO ? DSME?-
?/202?
Chronologicznie realizacje „naszych” metanowców XY
Knutsen OAS:
[wg. dat wypłynięć po załadunku] dostawa ogółem
załadunek
gdzie / który rozładunek w
Świnoujściu / uwagi
01. LK/1 Sabine Pass/1 16-19.02. Świnoujście 10-11.03. [219.]
02. LK/2 Sabine Pass/2 10-12.04. Świnoujście 02-03.05. [226.]
03. LK/3 Ingleside/1 23-24.05. Świnoujście 08-09.06. [232.]
04. GG/1 Freeport/1 16-17.06. Świnoujście 30.06.-01.07. [236.]
05. LK/4 Freeport/2 24-26.06. Świnoujście 30-31.07. [242.]
06. GG/2 Calcasieu
Pass/1 23-24.07. Rotterdam 08-09.08.
07. LK/5 Freeport/3 18-20.08. Isle
of Grain 04-05.09.
08. GG/3 Calcasieu
Pass/2 29-31.08. Rotterdam+Lubmin/FSU 16(1d)/22-24.09./ ład. współdz.
09. LK/6 Freeport/4 23-25.09. Omisalj 09-12.11.
10. GG/4 Sabine
Pass/3 13-14.10. Świnoujście 31.10.-01.11. [257.]
11. GG/5 Hackberry/1 16-18.11. Świnoujście 04-05.12. [263.]
12. LK/7 Hackberry/2 30.11.-02.12. Świnoujście 17-18.12. [265.]
13. SB/1 Freeport/5 11-13.12. Hawr 26-29.12.2023
14. IL/1 Sarawak-Malezja/1 ok.25.12. Szanghaj-Yangshan 04-06.01.2024
15. GG/6 Freeport/6 28-29.12.23 Livorno 14-16.01.
16. LK/8 Calcasieu Pass/3 06-07.01.24 Rotterdam 21-22.01.
17. SB/2 Sabine
Pass/4 11-13.01. Pyeongtaek-Korea 22-23.02.
18. IL/2 Sarawak-Malezja/2 14-15.01. Tokio-Anegasaki 23-24.01.
19. IL/3 Sarawak-Malezja/3 01-02.02. Szanghaj-Yangshan 09-10.02.
20. LK/9 Calcasieu Pass/4 04-05.02. Isle of
Grain 20-21.02.
21. GG/7 Freeport/7 09-10.02. Cartagena/Kolumbia-FSRU 20-21/24-25.02./2-cz. rozład.
22. GG/8 Freeport/8 06-07.03. Marmara +Cartagena/Hisz. 23-24.03./02.04-1d./ład.wsp.
23. LK/10 Calcasieu Pass/5 09-11.03. Milford Haven 26-28.03.
24. IL/4 Calcasieu Pass/6 25-27.03. Cartagena/Kolumbia-FSRU 01-02/08-09.04./2-cz. rozład.
i popłynął do Rotterdamu (21-22.04.) na końcowy rozładunek
ok. 1/3÷1/2 ładunku.
25. SB/3 Sabine Pass/5 04-05.04. Hosan-Korea 17-18.05.
26. LK/11 Sabine Pass/6 12-14.04. Rotterdam 27-28.04.
27. GG/9 Sabine Pass/7 16-18.04. Sagunto 01-02.05.
28. LK/12 Sabine Pass/8 22-24.05. Mab Tapud-Tajlandia 01-02.07.
29. IL/5 Freeport/9 23-24.05. Escobar-Argentyna 10-11.06.
30. GG/10 Bonny-Nigeria/1 25-26.05. Kisarazu/Futtsu-Japonia 27-28.06.
31. SB/4 Sabine Pass/9 03-05.07. Valvis Bay-Namibia Incheon-Korea 09-10.09.
32. IL/6 Freeport/10 04-05.07. Escobar-Argentyna 24-26.07.
33. LK/13 Bonny-Nigeria/2 24-25.07. Ilijan-Batangas/Filipiny-FSU ISH 20-26.08.
34. GG/11 Hackberry/3 10-11.08. Świnoujście 29-30.08. [307.]
35. IL/7 Freeport/11 13-14.08. przez K.Pan./Naoetsu-Japonia 17-18.09.
36. GG/12 Ingleside/2 15-17.09. Cristobal-Panama+SantoDomingo-Dominikana25-26/28-29.09.
37. IL/8 Tangguh-Indonezja 30.09.-02.10. Putian/Xiuyu-Chiny 12-13.10.
38. GG/13 Sabine Pass/10 05-07.10. Santo Domingo-Dominikana 11-13.10.
39. LK/14 Freeport/12 09-10.10. Huelva 21-23.10.
40. SB/5 Sabine Pass/11 23-25.10. Hosan-Korea 05-06.12.
41. GG/14 Freeport/13 08-09.11. Isle of Grain 25-26.11.
42. LK/15 Sabine Pass/12 08-10.11. Świnoujście 27-30.11. [323.]
43. IL/9 Sabine Pass/13 07-10.12.przez K.Sue.x2/Ain Sukhna-Egipt-FSRU HoeghGalleon 02-04.01.
44. GG/15 Calcasieu Pass/7 11-12.12. Brunsbuttel-FSRU Hoegh Gannet 02-04.01.
45. SB/6 Darwin/1 18-19.12. Yokohama-Japonia 30-31.12.
46. LK/16 Sabine Pass/14 19-21.12. Świnoujście 09-10.01. [332.]
47. IL/10 Punta Europa-Gwinea Rów. 20-21.01. Zeebrugge 04-05.02.
48. GG/16 Sabine Pass/15 23-24.01. Świnoujście 09-10.02. [338.]
49. LK/17 Hackberry/4 28-29.01. Rovigo 16-17.02.
50. SB/7 Qalhat-Oman/1 10-11.02. Hosan-Korea 15-16.03.
51. IL/11 Freeport/14 21-23.02. Dortyol 13-14.03.
52. GG/17 Freeport/15 01-03.03. Dortyol 24-25.03.
53. LK/18 Plaguemines/1 06-07.03. Brunsbuttel-FSRU Hoegh Gannet 27-28.03
54. IL/12 Plaguemines/2 04-03.04. Rotterdam 18-19.04.
55. LK/19 Plaguemines/3 11-12.04. Wilhelmshaven-FSRU HoeghEsperanza 28-29.04.
56. GG/18 Punta Europa-Gwinea Rów. 15-16.04. Tianjin-Chiny ETA 16.05.
57. JP/1 Sarawak-Malezja/4 22-23.04. Incheon-Korea 29-30.04.
58. SB/8 Calcasieu Pass/8 22-24.04. Świnoujście ETA 11.05. [358.]
59. IL/13 Freeport/16 ETA 07.05.
6?. LK/20 Calcasieu Pass/9 ETA 15.05.
Przepłynięcie
Kanału Panamskiego NW → SE: IL Knutsen OAS - 19.08.2024
Przepłynięcie Kanału Panamskiego SE → NW: SB Knutsen OAS - 10.04.2025
Opłynięcie
Świata E → W: IL Knutsen OAS - 14.08.-
03.12.2024
Opłynięcie Świata W → E: SB Knutsen OAS - 27?.10.2024 - 12?.04.2025
Przepłynięcie
Kanału Sueskiego N → S: IL
Knutsen OAS - 29.12.2024
Przepłynięcie
Kanału Sueskiego S → N: IL
Knutsen OAS - 05.01.2025
1-sze
zawinięcie na zał. do Australii - Darwin: SB Knutsen OAS
18-19.12.2024
[wszystko w ramach promowania lamp naftowych oraz patronatu ciężkiej pracy więźniów]
Data publikacji: 29.02.2024 r. (+ sukcesywne aktualizowanie).
Zapowiedzią tego zestawienia były wpisy [„Nasza” flota dla
…] i [Nowe zestawienie XY].
O nazwach XY Knutsen OAS jest w [Saint
Barbara i Ignacy Łukasiewicz - o nazewnictwie „naszych”].
ws
coś przeoczyłem? nie było czasem po 4 od knutsena i marangas
OdpowiedzUsuń6+2
UsuńCzarter Marangas Apolonia przykładowo został zakończony i zastąpiony knutsenami tylko że okazało się brak surowca do transportu
OdpowiedzUsuńMi chodzi o 2 duże (na chyba narazie 10 lat)czartery po 4 statki od knutsena i marangas
UsuńNaszło mnie na małe podsumowanie "Bezpieczeństwa narodowego":
OdpowiedzUsuńPrzyjmując:
-45 dni(Korea-USA)(nie w przypadku LK Knutsen i GG Knutsen-tu daty wzięte z powyższego zestawienia)
-2 dni (załadunek/rozładunek)
-16 dni (USA-Polska)
-brak czekania przed żadnym z portów
"Nasze" statki powinny dostarczyć do Świnoujścia "tylko" 28 ładunków (wliczając 2-ie wpłynięcie do Świnoujścia dziś rano IL Knutsen) a dostarczyły "aż" 8
Ciekawe jak to będzie wyglądało po np.roku, dziesięciu pływania wszystkich 8.To też zależy od tego kiedy zostanie "odpalony" kontrakt z VG.
Usuń... "odpalone" 2 kontrakty z VG na: 1,5 mln + 4 mln ton/rok!
Usuńfakt-mało precyzyjnie się wyraziłem-miałem na myśli firmę a nie to ile i jakie mamy z nimi kontrakty
UsuńMam problem z określeniem czy GG knutsen ma ~ 170 000 M3 pojemności czy ~ 174 000 tak jak LK. Różne źródła różnie podają
OdpowiedzUsuńWszystkie = 174 000 i to niezależnie, czy są z HHI v HSHI.
UsuńAle piszemy o poj. nominalnej (projektowej), NIE faktycznej!
W rzeczywistej pojemności, na pewno są różnice z różnych przyczyn, ale nie o 4000 kubików.
GG Knutsen u wybrzeży Angoli płynie na południe-czyt. nie na 100% daleki wschód ale też nie do nas
OdpowiedzUsuńJP Knutsen(imo 9969376) on order 03.2025
OdpowiedzUsuńIJP Knutsen (imo 9969388) on order 06.2025 wg.new-ships.com
Czy źródło tych IMO jest pewne?
Usuńnew-ships.com( nie wiem na ile można ręczyć) niestety żadnego z nich niema jeszcze w ais-ie
OdpowiedzUsuńhttps://www.shipvault.com/ships/455819
UsuńA tu Ignacy przemianowany
Usuńhttps://www.shipvault.com/ships/455820
Obydwa numery imo figurują tez w tym pliku, ale nie ma tam nazw jednostek ale numery kadłuba. Ogólnie ciekawy i obszerny plik
Usuńhttps://metanowce.go.yj.fr/IGU-2024-LNG-Report_Final_LR_2024_06.pdf
dzięki za próbę wytknięcia błędu ale nie udana -mi chodziło o serwisy typu vesselfinder/marinetraffic itp. i statki minimum w stoczni ale na mapie
UsuńPrzecież nikt nikomu błędu nie wytyka.a jeśli chodzi o serwisy typu vesselfinder/marinetraffic to przeciez jako pierwsze są podane linki
UsuńGG zmienił w ais port docelowy na Brunsbuttel
OdpowiedzUsuńGG w końcu ruszyła dupsko z kotwicy
OdpowiedzUsuńIL rusza do Punta Europa
OdpowiedzUsuńGG do Rotterdamu
OdpowiedzUsuńHmmm,zanurzenie 9.5 i teraz nie wiem czy bedzie końcowy rozładunek w Rotterdamie i bunkrowanie czy samo bunkrowanie
UsuńMoże na załadunek? Np. kacapskiego LNG!
UsuńNo właśnie nie wiem, narazie wpisałem jako rozładunek końcowy, ale w sumie jakby miał być łączony Holandia + Niemcy to by to zrobili w drodze z Sabine (chyba?) A może tego nie planowano? Hmm jak to zweryfikować
OdpowiedzUsuńA czy aby przeładunki kacapskiego lng w portach eu nie miały byc w ostatnim czasie zabronione ?
Miały. Ale nie dotyczy to (wg. wielkości odbiorów jamalskiego LNG): Zeebrugge, … , … , Montoir, Bilbao, Rotterdamu, Sines.
UsuńTylko podgląd portu Rotterdam z satelity na żywo nas uratuje, ma ktoś dostęp ? 😁
OdpowiedzUsuńKamera na wejściu: https://webcam-hoekvanholland.nl/pages/cameras/waterweg-ingang.php
UsuńNo tak , ale z tej kamery raczej nie widać czy jest załadunek/rozładunek czy tylko bunkrowanie.
OdpowiedzUsuńBunkrowanie wyłącznie na redzie. Wskaźnikiem może być zanurzenie na wej/wyj. A co umożliwia podgląd portu Rotterdam z satelity na żywo?
UsuńNo dostęp do owego satelity szpiegowskiego.Nie oglądałeś filmów?Dałem przecież buźkę na koniec. No to skoro bunkrowanie na redzie to teraz pytanie czy wtedy tez w ais sygnalizowane jest dany port ? ( Jeśli tylko bunkrowanie?)
UsuńOd dawna nie oglądam filmów ... (wieloma latami!). Oczywiście, że tak!
UsuńA jak jest ze Skagen głoszonym przez Q-Flex jako cel żeglugi? Czy któryś Q-Flex zawijał do Skagen? Skagen jako port jest deklarowany nawet tylko w celu przejęcia w biegu pilota na przejście Duńskich Cieśnin.
Zmierza na redę , nie wchodzi do portu
OdpowiedzUsuńPytanko odnośnie LK Knutsen i GG Knutsen ma ktoś precyzyjne daty wypłynięcia z Korei po technicznym załadunku po pierwszy komercyjny do USA?
OdpowiedzUsuńGórny lewy narożnik – w nim wpis: "LK Knutsen" lub "GG Knutsen" =
Usuń- https://www.morskosci.pl/2023/02/94-debiut-metanowca.html
- w komentarzu: https://www.morskosci.pl/2023/04/mozna-pywa-sie.html
- https://www.morskosci.pl/2023/05/bonito-lng.html
- https://www.morskosci.pl/2023/05/flex-ranger-po-raz-2-gi.html
Lampy naftowe fo Zeebrugge eta 03.02
OdpowiedzUsuńLK może do nas. Na 13.02 powinien się wyrobić
OdpowiedzUsuńDał eta 15.02
OdpowiedzUsuńLk do Rovigo
OdpowiedzUsuńSB będąc już blisko wybrzeży Afryki ponownie zawrócił na E
OdpowiedzUsuńTak, obserwuję - zaznaczyłem na czerwono w zestawieniu.
UsuńA zawrócił dokładnie w tym samym miejscu jak uprzednio płynąc pod balastem.
JP Knutsen 00:15 5.04.25 wypłynął Korei do...
OdpowiedzUsuń1."z"
OdpowiedzUsuń2.chyba że to jeszcze jakieś testy- w co wątpię (po załadunku)
jeszcze się tankował. teraz deklaruje Bintulu, Sarawak Malaysia czyli raczej nie do europy a tym bardziej do nas
OdpowiedzUsuńDo 107 rocznicy 11.11. jeszcze >7 miesięcy … .
UsuńJa bardziej w związku z "otwarciem kontraktu z VG" mimo ,że wiadomo o niewystarczającej ilości "naszych" i o tym że to nie my decydujemy kiedy płyniemy do Calcasieu Pass/Plaguemines (w sensie następnych odbiorów po 23.04.25)
UsuńLK zmienił eta na 27.04 , 18:00. Czyżby Rotterdam ?
OdpowiedzUsuń