środa, 7 lutego 2024

„Nasza” flota dla …

… bezpieczeństwa narodowego! 8:13

LK Knutsen OAS (od II-2023, 5:4):
1/Sabine Pass>[219.];   2/Sabine Pass>[226.];   3/Ingleside>[232.];   4/Freeport>[242.];   5/Freeport>Isle of Grain; 6/Freeport>Omisalj;        7/Hackberry>[265.];      8/Calcasieu Pass>Rotterdam;      9/Calcasieu Pass>Isle of Grain.

GG Knutsen OAS (od VI-2023, 3:4):
1/Freeport>[236.];  2/Calcasieu Pass>Rotterdam;  3/Calcasieu Pass>Rotterdam+Lubmin/FSU;  4/Sabine Pass>[257.];
5/Hackberry>[263.];      6/Freeport>Livorno;         7/Ingleside Freeport>???.

SB Knutsen OAS (od XI-2023, 0:2):
1/Freeport>Havr;           2/Sabine Pass>DW???.

IL Knutsen OAS (od XII-2023 - nie był na Atlantyku, 0:3):
1/Bintulu/Sarawak (Malezja)>Szanghaj;      2/Bintulu/Sarawak>Tokio-Anegasaki;      3/Bintulu/Sarawak>Szanghaj.

Mimo tej intensywności „nasze” dokonały „aż” 8 dowózek do świnoujskiego terminala. Przewodzi i lideruje temu LK Knutsen OAS (x5), przed GG Knutsen OAS (x3), natomiast zapracowanie SB Knutsen OAS i IL Knutsen OAS uniemożliwiło ich debiut w naszym gazoporcie.

Będąca w budowie 3-cia para „naszych” (oddanie w 2025) ma już nadane nazwy (znów polityczne!): JP Knutsen OAS oraz IJP Knutsen OAS. Oba z HSHI, tak jak 2-ga para, bo 1-szy duet jest z HHI!
Czy kolejna 2-ka z HSHI, czyli ostatnia para w „naszej” 8-mce, będzie z politycznymi nazwami, np.: WW Knutsen OAS i RD Knutsen OAS?

Wara dla zamieszczania na burtach i rufach statków
nazewnictwa wywodzącego się od nazwisk wszelakich polityków,
tym bardziej … szczurów lądowych!

ROZ***** pis

Powyżej jest ukazana potęga zarządcza w ekspansywnej eksploatacji „naszej floty”, w formie totalnej uniwersalności oraz bytności na głównych akwenach światowego handlu LNG, tj. w basenie atlantyckim i na akwenie daleko-wschodnim, wraz z połączeniami pomiędzy tymi rejonami.
Czy nowe kolejne „nasze LNGC” wejdą na rynek australijskiego eksportu LNG i stworzą monopol na kierunku europejskim! Nie przypuszczałem, że to było celem wizyty „naszego” pauzo-mówcy na Antypodach w VIII 2018 roku!

W zarządczości operacyjnej zastosowano różne formy i modele optymalizacji logistycznej w eksploatacji „naszych” metanowców:
- żeglugę promową wte i wewte, tj. z A → ← do B (np. Calcasieu Pass >< Rotterdam);
- żeglugę szprychową: A → ← B/C/D/E/F(Freeport>Świnoujście/Isle of Grain/Omisalj/Havr/Livorno);
- globalną żeglugę długodystansową z ominięciem wąskich gardeł - Kanałów międzykontynentalnych!

Liczba wywózek w ujęciu wg. terminali załadunkowych (zrealizowane 2021 +1 deklarowany zał.):
Freeport x67; Sabine Pass i Calcasieu Pass po 4; Bintulu/Sarawak x3; Hackberry x2; Ingleside x1).

Liczba dowózek w ujęciu wg. terminali rozładunkowych (wyk. 17 + po 2 zapowiadane i nieokreślone):
Świnoujście x8; Rotterdam x2,5; Isle of Grain i Szanghaj po 1(+1); Omisalj, Havr, Livorno i Tokio po 1; ½ Lubmin/FSU Seapeak Hispania; oraz 1 dostawa w trakcie realizacji z nieujawnionym portem docelowym i 1 jeszcze przed załadunkiem - bez określonego terminalu rozładunkowego.

Ta optymalizacja logistyczno-zarządcza umożliwia w 1/2 pływać z „optymalną” prędkością 2/3, oraz co 1-3 realizacje daje możliwość redowego dryfowania po 1-2 tygodnie, np. od tygodnia trwa dryf GG Knutsen OAS na Zatoce Meksykańskiej. W końcu, czy się pływa czy dryfuje koszt czarteru kumuluje!

Wacław Sałaban, luty 2024 roku.

PS Tak, powodem takiej eksploatacji „naszej floty”, jest brak dostaw w formule FOB w ramach kontraktu długoterminowego z Venture Global - Calcasieu Pass, opiewającego na 1,5 mln ton w roku, tj. 22 ładunki/rok, z mającą trwać realizacją od 01.01.2023 roku. O tej „zawieszonej” realizacji kontraktu jest w [Kto ma rację w Calcasieu Pass?]. Natomiast ujęcie śmieszno-drwiące, ukazujące wymieszaną naiwność wraz z bezczelnością w światowym handlu LNG, jest tutaj: [Shell, BP seek US and EU intervention in dispute with Venture Global LNG].
Dodatkowo wieść o ostatnich dni [Venture Global books capacity at UK’s Grain LNG terminal]. Czy „nasz” LK Knutsen OAS jest wykorzystywany do dowózki wizytówkowego ładunku w ramach anonsu o zawartej współpracy Venture Global - terminal Isle of Grain? Załadunek w Calcasieu Pass odbył się w dniach 04-05.02.→ wyładunek Isle of Grain ETA 20.02. Kusi pytanie: dostawa w formule FOB, czy DES?

Zaraza jaruzelska od 13 grudnia 1981 do 4 czerwca 1989 roku i trwała < 8 lat
Zaraza kaczyńska od 25 października 2015 do 13 grudnia 2023 roku i trwała > 8 lat

2 komentarze:

  1. GG KOAS popłynie do Kolumbii... [LOL]

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Hmm …, czyli pora na zamieszczenie szczegółowego zestawienia dokonań „naszych” matanowców (?).
      A miało być tak prosto - realizacje:
      XY Knutsen OAS: Calcasieu Pass >< Świnoujście v Kłajpeda x10÷11 w 202n r.

      Usuń

szarmancko, szczerze, szczodrze, szeroko, szybko, szyderczo,