… bezpieczeństwa narodowego! 8:13
LK Knutsen OAS (od II-2023, 5:4):
1/Sabine Pass>[219.]; 2/Sabine Pass>[226.]; 3/Ingleside>[232.]; 4/Freeport>[242.]; 5/Freeport>Isle of Grain; 6/Freeport>Omisalj; 7/Hackberry>[265.]; 8/Calcasieu Pass>Rotterdam; 9/Calcasieu Pass>Isle of Grain.
GG Knutsen OAS (od VI-2023, 3:4):
1/Freeport>[236.]; 2/Calcasieu Pass>Rotterdam; 3/Calcasieu Pass>Rotterdam+Lubmin/FSU; 4/Sabine Pass>[257.];
5/Hackberry>[263.]; 6/Freeport>Livorno; 7/Ingleside Freeport>???.
SB Knutsen OAS (od XI-2023, 0:2):
1/Freeport>Havr; 2/Sabine Pass>DW???.
IL Knutsen OAS (od XII-2023 - nie był
na Atlantyku, 0:3):
1/Bintulu/Sarawak
(Malezja)>Szanghaj; 2/Bintulu/Sarawak>Tokio-Anegasaki; 3/Bintulu/Sarawak>Szanghaj.
Mimo tej intensywności „nasze” dokonały „aż” 8 dowózek do świnoujskiego terminala. Przewodzi i lideruje temu LK Knutsen OAS (x5), przed GG Knutsen OAS (x3), natomiast zapracowanie SB Knutsen OAS i IL Knutsen OAS uniemożliwiło ich debiut w naszym gazoporcie.
Będąca w budowie 3-cia para „naszych” (oddanie w
2025) ma już nadane nazwy (znów polityczne!): JP Knutsen OAS oraz IJP
Knutsen OAS. Oba z HSHI, tak jak 2-ga para, bo 1-szy duet jest z HHI!
Czy kolejna 2-ka z HSHI, czyli ostatnia para w
„naszej” 8-mce, będzie z politycznymi nazwami, np.: WW Knutsen OAS i RD
Knutsen OAS?
Wara dla zamieszczania na burtach i rufach statków
nazewnictwa wywodzącego się od nazwisk wszelakich polityków,
tym bardziej … szczurów lądowych!
ROZ***** pis
Powyżej jest ukazana potęga zarządcza w ekspansywnej
eksploatacji „naszej floty”, w formie totalnej uniwersalności oraz
bytności na głównych akwenach światowego handlu LNG, tj. w basenie atlantyckim
i na akwenie daleko-wschodnim, wraz z połączeniami pomiędzy tymi rejonami.
Czy nowe kolejne „nasze LNGC” wejdą na rynek
australijskiego eksportu LNG i stworzą monopol na kierunku europejskim! Nie
przypuszczałem, że to było celem wizyty „naszego” pauzo-mówcy na Antypodach w
VIII 2018 roku!
W zarządczości operacyjnej zastosowano różne formy
i modele optymalizacji logistycznej w eksploatacji „naszych” metanowców:
- żeglugę promową wte i wewte, tj. z A → ← do B
(np. Calcasieu Pass >< Rotterdam);
- żeglugę szprychową: A → ← B/C/D/E/F(Freeport>Świnoujście/Isle
of Grain/Omisalj/Havr/Livorno);
- globalną żeglugę długodystansową z ominięciem
wąskich gardeł - Kanałów międzykontynentalnych!
Liczba wywózek w ujęciu wg. terminali załadunkowych (zrealizowane 2021 +1 deklarowany zał.):
Freeport x67; Sabine Pass i Calcasieu Pass po 4; Bintulu/Sarawak
x3; Hackberry x2; Ingleside x1).
Liczba dowózek w ujęciu wg. terminali
rozładunkowych (wyk. 17 + po 2 zapowiadane i nieokreślone):
Świnoujście
x8; Rotterdam x2,5; Isle of Grain i Szanghaj po 1(+1);
Omisalj, Havr, Livorno i Tokio po 1; ½ Lubmin/FSU Seapeak Hispania; oraz 1
dostawa w trakcie realizacji z nieujawnionym portem docelowym i 1 jeszcze przed
załadunkiem - bez określonego terminalu rozładunkowego.
Ta optymalizacja logistyczno-zarządcza umożliwia w 1/2 pływać z „optymalną” prędkością 2/3, oraz co 1-3 realizacje daje możliwość redowego dryfowania po 1-2 tygodnie, np. od tygodnia trwa dryf GG Knutsen OAS na Zatoce Meksykańskiej. W końcu, czy się pływa czy dryfuje koszt czarteru kumuluje!
Wacław
Sałaban, luty 2024 roku.
PS Tak, powodem takiej eksploatacji „naszej floty”, jest brak dostaw w
formule FOB w ramach kontraktu długoterminowego z Venture Global - Calcasieu
Pass, opiewającego na 1,5 mln ton w roku, tj. 22 ładunki/rok, z mającą trwać realizacją
od 01.01.2023 roku. O tej „zawieszonej” realizacji kontraktu jest w [Kto
ma rację w Calcasieu Pass?]. Natomiast ujęcie śmieszno-drwiące, ukazujące wymieszaną
naiwność wraz z bezczelnością w światowym handlu LNG, jest tutaj: [Shell,
BP seek US and EU intervention in dispute with Venture Global LNG].
Dodatkowo wieść o ostatnich dni [Venture
Global books capacity at UK’s Grain LNG terminal]. Czy „nasz” LK Knutsen
OAS jest wykorzystywany do dowózki wizytówkowego ładunku w ramach
anonsu o zawartej współpracy Venture Global - terminal Isle of Grain? Załadunek
w Calcasieu Pass odbył się w dniach 04-05.02.→ wyładunek Isle of Grain ETA
20.02. Kusi pytanie: dostawa w formule FOB, czy DES?
Zaraza jaruzelska od 13
grudnia 1981 do 4 czerwca 1989 roku i trwała < 8 lat
Zaraza kaczyńska od 25
października 2015 do 13 grudnia 2023 roku i trwała > 8 lat
GG KOAS popłynie do Kolumbii... [LOL]
OdpowiedzUsuńHmm …, czyli pora na zamieszczenie szczegółowego zestawienia dokonań „naszych” matanowców (?).
UsuńA miało być tak prosto - realizacje:
XY Knutsen OAS: Calcasieu Pass >< Świnoujście v Kłajpeda x10÷11 w 202n r.