środa, 14 lutego 2024

GasLog Winchester

Historycznie ma zadebiutować jako 110 metanowiec w Gazoporcie dowożąc ogółem [274.] dostawę.
Czyli na 5 odebranych dostaw, aż 2 były realizowane debiutem metanowca! Przypomnę w tych 110-ciu jest TYLKO JEDEN z kilkunastoma pobytami w Świnoujściu: Maran Gas Apollonia z 11-ma!
Jest to bardzo atrakcyjne dla obserwatorów morskiego importu LNG. Przeciwieństwem jest Kłajpeda - FSRU Independence: 181 dostaw (masowymi LNGC), w tym 108 zrealizowanych przez 4 jednostki Arctic+ (po 20÷39 realizacji), a łączna ilość debiutów = 59 (co 3-cia dostawa to debiut metanowca).

Przypłynie do Świnoujścia jako 11-ta jednostka armatora GasLog Ltd. c/o GasLog LNG operującego na całym Świecie, zasadniczo udzielając stałych czarterów. Ową 11-tkę można łatwo odszukać w: Dostawy LNG do Świnoujścia po nazwach GasLog i Methane. Bywały 1÷3-krotnie i zasadniczo dowoziły do nas dostawy spotowe od: Shell, Total, Naturgy, Endesa (GasLog Warsaw), oraz Centrica (+kontrakt średnioterminowy).

Ale sporym czarterobiorcą u GasLog Ltd. jest Cheniere i dotyczy to najnowszych jednostek z tej floty: GasLog Georgetown; GasLog Galveston; GasLog Wellington; GasLog Winchester*.
Co spowodowało opóźnienie, że dopiero teraz zaprezentuje się 1 z 4-ki↑? Obserwacyjne wyjaśnienie: ta 4-ka głównie rozwozi ładunki z Ingleside (2-gi i mniejszy terminal eksportowy Cheniere) i mimo, że Ingleside miało być zasadniczym wytwórcą naszego importu od Cheniere Marketing International, to statystyka z 13,5 miesięcy obowiązywania kontraktu w formie nierozkurzowej (od 01.01.2023) jest … odwrotna. Dotychczasowe 24 dostawy od CMI (21 w 2023 + 2 z 2024 roku + płynąca/opisywana) = 20 ładunków z Sabine Pass + tylko 4 z Ingleside.

GasLog Winchester to klasa 180/SHI-08/2021. Po załadunku w Sabine Pass w dn. 03-05.02. podał ETA 22.02. Tu przypomnę, w tym samym czasie z Zatoki Meksykańskiej …, czyli:
NIE z Ingleside tylko z Sabine Pass; NIE z Calcasieu Pass i NIE „naszym” metanowcem dla bezpieczeństwa narodowego!


W obecnym roku GasLog Winchester zrealizował poprzedzającą dostawę: Sabine Pass (02.01.) - Milford Haven ↑(17.01). 

Wacław Sałaban, luty 2024 roku. 

* ta 4-ka jest w t.zw. mojej flocie -w grupie LNGC stale obserwowanych w poszukiwaniu ład. z Zat. Meksykańskiej na Bałtyk.

[stare] spieprzaj dziaduzasrany gnoju [nowe, po 22 latach]
autorstwo: bracia Kaczyńscy - ci od kradzenia Księżyca

5 komentarzy:

  1. Mam takie zestawienie.może komuś się przyda.zawiera 2 dostawy które dopiero dotrą

    https://drive.google.com/file/d/1WxZgLpfTa-sOVINCIAt_HXgh6yus0Uku/view?usp=drivesdk

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję i nie pytam o źródło. Ciekawa forma ujęcia statystycznego.
      Ale zestawienie zawiera 4 dostawy które dopiero dotrą:
      Al Huwaila/9; GasLog Winchester; Al Sheehaniya/7; Al Ghashamiya/8.
      Również na pierwszy rzut oka jest spora różnica w sumarycznym imporcie:
      - 322944 GWh w zestawieniu,
      - 325054 w moim arkuszu zliczeniowym.
      lub
      - 322295 w moim arkuszu po korekcie → zestawienie nie obejmuje wielkości 1-szych 2-ch dostaw Al Nuaman (ładunki rozruchowe).
      Przeanalizowanie wymaga pewnego czasu - napiszę po przeanalizowaniu.

      Usuń
  2. Moje dzieło też nie zawiera 2 dostaw rozruchowych.Teoretycznie możnaby przyjąć 2x po 1000 Gwh bo raczej jako te katarskie nie były one mniejsze ale od tego odstąpiłem.być może jest gdzieś błąd.jeszcze nad tym poracuję.generalnie arkusz sam powinien mi liczyć dostawy i wolumeny. Nawet zrobiłem tak że sam mi wyświetla numer dostawy po wyborze konkretnego metanowca z listy. Jeszcze mnie daty czekają.ale nad tym myślę jak to zrobić żeby arkusz sam je znał bo nie chce co chwila korygować. Jak będzie kompletne to i źródła dopiszę.grneralnie są mieszane .te najstarsze są zapożyczone ponieważ w latach 2015-2019 nie parałem się tym sportem

    OdpowiedzUsuń
  3. z uwagi na źródła "wisi" ono tylko tutaj a nie gdzieś po innych stronach.jeśli w ogóle są takowe o tej tematyce. Jeśli ktoś zechciałby to gdzieś umieścić to proszę umieścić taką adnotację " Opracowano we współpracy z portalem morskości.pl" 😀😀😀

    OdpowiedzUsuń
  4. Porównałem ze sobą 3 zestawienia:
    - nie publikowany prywatny arkusz archiwalny ze szczegółowymi danymi wszystkich dostaw,
    - wykonane i udostępnione przez Sympatyka bloga zestawienia „po metanowcach”,
    - przy okazji zweryfikowałem podstronę: 2. Dostawy LNG do Świnoujścia [n.], będącą uproszczoną kopią arkusza.
    Z dużą satysfakcją potwierdzam, że zawarte w 3-ch ujęciach dane są precyzyjnie tożsame!
    W celu całkowitego ujednolicenia z arkuszem, na podstronie z zestawieniem dostaw uzupełniłem wielkości 1-szych 2-ch dostaw technologicznych: [1.] i [2.] - dowiezionych przez Al Nuaman, wartościami równymi średniej z następnych 7 ładunków dostarczonych przez ten Q-Flex. Faktycznych wielkości tych ładunków nie opublikowano. Te dwie oszacowane wartości są raczej zaniżone, gdyż kolejne 7 dostaw Al Nuaman ma sukcesywnie coraz mniejsze wielkości: 3-cia/1382; 4-ta/1383; > … > 9-ta/1375 GWh.
    Oczywiście, dane wielkościowe każdego z ładunków na podstronie bloga są zaokrąglone do całej GWh. Różnica pomiędzy wartościami łącznymi z wszystkich dostaw w arkuszu (dokładność ich wielkości jest do 1 kWh - na podstawie oficjalnych danych), a z podstrony z wielkościami zaokrąglonymi, przy 272-ch dostawach nie przekracza 1,5 GWh dla wartości 325 700 GWh (325,7 TWh) i w ujęciu %-owym jest znikoma - 4 miejsca po przecinku.
    Jeszcze raz bardzo dziękuję za to opracowanie całościowego importu w innym ujęciu.
    Autora zestawienia „po metanowcach” proszę o kontakt mailowy: fri@fri.info.pl

    OdpowiedzUsuń

szarmancko, szczerze, szczodrze, szeroko, szybko, szyderczo,