Dzień zawinięcia nazwa Q-Flex wielkość ładun. zanurzenie uwagi
pocz. rozładunku statku stocznia w GWh/m3LNG wpły./wypł.
/czarter
pocz. rozładunku statku stocznia w GWh/m3LNG wpły./wypł.
/czarter
1. 11.12.2015 Al Nuaman D/Q ? / ? 12,3 / 9,4 rozruch
2. 08.02.2016 Al Nuaman/2 D/Q ? / ? 12,1 / 9,8 rozruch
3. 17.06. Al Nuaman/3 D/Q 1382 / 207 534 12,2 / 9,6 1-sza dost.komer.
2. 08.02.2016 Al Nuaman/2 D/Q ? / ? 12,1 / 9,8 rozruch
3. 17.06. Al Nuaman/3 D/Q 1382 / 207 534 12,2 / 9,6 1-sza dost.komer.
4. 25.06. Arctic Princess Mitsubishi 927 / 139 130 11,3 / 9,9 spot z Norwegii
5. 15.07. Al Khuwair S/R 1421 / 213 391 12,3 / 9,7
6. 07.08. Al Gattara H/Q 1412 / 211 956 12,4 / 9,8 1 mln m3
6. 07.08. Al Gattara H/Q 1412 / 211 956 12,4 / 9,8 1 mln m3
7. 18.09. Al Nuaman/4 D/Q 1383 / 207 659 12,1 / 9,6
8. 17.10. Umm Al Amad D/R 1363 / 204 606 12,3 / 9,8
9. 12.11. Al Khuwair/2 S/R 1431 / 214 803 12,3 / 9,6 nocne wejście
8. 17.10. Umm Al Amad D/R 1363 / 204 606 12,3 / 9,8
9. 12.11. Al Khuwair/2 S/R 1431 / 214 803 12,3 / 9,6 nocne wejście
10. 22.12. Al Nuaman/5 D/Q 1380 / 207 170 12,1 / 9,8 2 mln m3
11. 21.01.2017 Al Huwaila S/R 1418 / 212 932 12,1 / 9,7
12. 20.02. Al Gharrafa H/Q 1418 / 212 928 12,2 / 10
13. 22.03. Al Shamal S/R 1417 / 212 764 12,1 / 9,5
14. 21.04. Al Hamla S/Q 1413 / 212 116 12,3 / 9,9
15. 21.05. Mesaimeer H/Q 1417 / 212 742 12,4 / 9,4 3 mln m3
16. 07.06. Clean Ocean HHI 1007 / 151 215 11,6 / 9,6 USA - Sabine Pass
17. 19.06. Al Ruwais D/Q 1374 / 206 306 12,1 / 9,6
18. 04.07. Al Nuaman/6 D/Q 1376 / 206 617 12,1 / 9,4 spot z Kataru
19. 03.08. Al Hamla/2 S/Q 1418 / 212 853 12,4 / 9,8
20. 09.09. Arctic Discoverer Mitsui 943 / 141 581 11,2 / 10 spot z Norwegii
21. 18.09. Mesaimeer/2 H/Q 1418 / 212 987 12,2 / 9,5
22. 18.10. Al Ruwais/2 D/Q 1378 / 206 910 12,2 / 9,5
23. 17.11. Al Gharrafa/2 H/Q 1416 / 212 616 12,2 / 9,7
24. 17.12. Al Huwaila/2 S/R 1413 / 212 130 12,2 / 9,4
19. 03.08. Al Hamla/2 S/Q 1418 / 212 853 12,4 / 9,8
20. 09.09. Arctic Discoverer Mitsui 943 / 141 581 11,2 / 10 spot z Norwegii
21. 18.09. Mesaimeer/2 H/Q 1418 / 212 987 12,2 / 9,5
22. 18.10. Al Ruwais/2 D/Q 1378 / 206 910 12,2 / 9,5
23. 17.11. Al Gharrafa/2 H/Q 1416 / 212 616 12,2 / 9,7
24. 17.12. Al Huwaila/2 S/R 1413 / 212 130 12,2 / 9,4
25. 08.01.2018 Al Gattara/2 H 1413 / 212 187 12,3 / 9,8 5 mln m3
26. 10.02. Al Sheehaniya D 1380 / 207 203 12,2 / 9,5
27. 11.03. Al Ghariya D 1384 / 207 809 12,3 / 9,8
28. 25.03. Onaiza D 1378 / 206 904 12,2 / 9,3
29. 09/12.04. Al Khattiya D 1382 / 207 529 12,1 / 9,6 opóź.wyp.min 40h
30. 23.04. Al Hamla/3 S 1421 / 213 424 12,4 / 9,8 6 mln m3
31. 10.05. Al Shamal/2 S 1453 / 218 129 12,1 / 9,8
32. 25.05. Arctic Princess/2 Mitsubishi 955 / 143 459 11,5 / 10 spot z Norwegii
33. 01.06. Al Ghashamiya S 1423 / 213 632 12,4 / 9,6
34. 11.06. Tembek S 1412 / 212 087 12,3 / 9,8
35. 25.06. Arctic Voyager Kawasaki 939 / 141 000 11,3 /10,1 7 mln/LNG z Nor.
36. 04.07. Al Kharaitiyat H 1420 / 213 266 12,4 / 9,6
37. 14.07. Al Khuwair/3 S 1421 / 213 426 12,3 / 9,5
38. 05.08. Murwab D 1373 / 206 148 12,2 / 9,4
39. 24.08. Onaiza/2 D 1376 / 206 556 12,1 / 9,4
40. 06.09. Al Sheehaniya/2 D 1375 / 206 494 12,2 / 9,4 8 mln m3
41. 13.10. Al Sadd D 1380 / 207 206 12,2 / 9,6 płyn. dookoła Afryki
42. 26.10. Al Oraiq D 1376 / 206 562 11,8 / 9,4 opóź.zawin. o 72h
43. 02.11. Al Kharaitiyat/2 H 1417 / 212 717 12,3 / 9,5
44. 14.11. Arctic Discoverer/2 Mitsui 928 / 139 380 11,1 /10,3 z Norwegii
45. 05.12. Al Sheehaniya/3 D 1375 / 206 509 12,1 / 9,3 9 mln m3
46. 13.12. Hoegh Gallant HHI 924 / 138 796 11,5 / 9,2 USA - Cove Point
47. 27.12. Arctic Voyager/2 Kawasaki 926 / 139 063 11,0 /10,1 z Norwegii
26. 10.02. Al Sheehaniya D 1380 / 207 203 12,2 / 9,5
27. 11.03. Al Ghariya D 1384 / 207 809 12,3 / 9,8
28. 25.03. Onaiza D 1378 / 206 904 12,2 / 9,3
29. 09/12.04. Al Khattiya D 1382 / 207 529 12,1 / 9,6 opóź.wyp.min 40h
30. 23.04. Al Hamla/3 S 1421 / 213 424 12,4 / 9,8 6 mln m3
31. 10.05. Al Shamal/2 S 1453 / 218 129 12,1 / 9,8
32. 25.05. Arctic Princess/2 Mitsubishi 955 / 143 459 11,5 / 10 spot z Norwegii
33. 01.06. Al Ghashamiya S 1423 / 213 632 12,4 / 9,6
34. 11.06. Tembek S 1412 / 212 087 12,3 / 9,8
35. 25.06. Arctic Voyager Kawasaki 939 / 141 000 11,3 /10,1 7 mln/LNG z Nor.
36. 04.07. Al Kharaitiyat H 1420 / 213 266 12,4 / 9,6
37. 14.07. Al Khuwair/3 S 1421 / 213 426 12,3 / 9,5
38. 05.08. Murwab D 1373 / 206 148 12,2 / 9,4
39. 24.08. Onaiza/2 D 1376 / 206 556 12,1 / 9,4
40. 06.09. Al Sheehaniya/2 D 1375 / 206 494 12,2 / 9,4 8 mln m3
41. 13.10. Al Sadd D 1380 / 207 206 12,2 / 9,6 płyn. dookoła Afryki
42. 26.10. Al Oraiq D 1376 / 206 562 11,8 / 9,4 opóź.zawin. o 72h
43. 02.11. Al Kharaitiyat/2 H 1417 / 212 717 12,3 / 9,5
44. 14.11. Arctic Discoverer/2 Mitsui 928 / 139 380 11,1 /10,3 z Norwegii
45. 05.12. Al Sheehaniya/3 D 1375 / 206 509 12,1 / 9,3 9 mln m3
46. 13.12. Hoegh Gallant HHI 924 / 138 796 11,5 / 9,2 USA - Cove Point
47. 27.12. Arctic Voyager/2 Kawasaki 926 / 139 063 11,0 /10,1 z Norwegii
48. 04.01.2019 Al Hamla/4 S 1413 / 212 146 12,1 / 9,6
49. 19.01. Hoegh Gallant/2 HHI 1024 / 153 752 11,8 / 9,2 USA - Sabine Pass
50. 27.01. Iberica Knutsen DSME 856 / 128 467 11,3 / 9,3 USA - Sabine Pass
51. 03.02. Al Nuaman/7 D 1376 / 206 633 12,2 / 9,6 10 mln m3
52. 12.02. Flex Rainbow SHI 978 / 146 814 11,0 / 9,2 USA - Sabine Pass
53. 10.03. Al Utouriya H 1401 / 210 355 12,2 /10,1
54. 21.03. Arctic Discoverer/3 Mitsui 926 / 139 033 11,1 /10,1 z Norwegii
49. 19.01. Hoegh Gallant/2 HHI 1024 / 153 752 11,8 / 9,2 USA - Sabine Pass
50. 27.01. Iberica Knutsen DSME 856 / 128 467 11,3 / 9,3 USA - Sabine Pass
51. 03.02. Al Nuaman/7 D 1376 / 206 633 12,2 / 9,6 10 mln m3
52. 12.02. Flex Rainbow SHI 978 / 146 814 11,0 / 9,2 USA - Sabine Pass
53. 10.03. Al Utouriya H 1401 / 210 355 12,2 /10,1
54. 21.03. Arctic Discoverer/3 Mitsui 926 / 139 033 11,1 /10,1 z Norwegii
55. 03.04. GasLog Hong Kong HHI 1097 / 164 764 11,6 / 9,8 USA - Sabine Pass
56. 16.04. Al Shamal/3 S 1419 / 213 026 12,1 / 10
57. 26.04. Arctic Aurora HHI 928 / 139 306 11,2 / 9,3 z Norwegii
58. 04.05. Al Khattiya/2 D 1379 / 207 067 12,0 / 9,4
57. 26.04. Arctic Aurora HHI 928 / 139 306 11,2 / 9,3 z Norwegii
58. 04.05. Al Khattiya/2 D 1379 / 207 067 12,0 / 9,4
59. 14.05. Tembek/2 S 1413 / 212 195 12,4 / 9,7
60. 29.05. Al Ghashamiya/2 S 1423 / 213 623 12,5 / 9,4 5 mln ton
61. 07.06. Maran Gas Sparta HSHI 1007 / 151 187 11,1 / 9,4 USA-Cove Point/23 doby na redzie
62. 15.06. Al Kharaitiyat/3 H 1414 / 212 374 12,3 / 9,5
62. 15.06. Al Kharaitiyat/3 H 1414 / 212 374 12,3 / 9,5
63. 29.06. Al Nuaman/8 D 1378 / 206 904 12,0 / 9,6
64. 16.07. Al Ghashamiya/3 S 1423 / 213 671 12,3 / 9,5
65. 25.07. Oak Spirit DSME 1094 / 164 198 11,1 / 9,5 USA-Sabine Pass (inaug.kontr.CMI)
66. 03.08. Al Khuwair/4 S 1419 / 213 003 12,2 / 9,5 50. dostawa z Ras Laffan
67. 21.08. Al Aamriya D 1377 / 206 737 12,1 / 10 13 mln m3
68. 01.09. Hoegh Giant HHI 1059 / 159 014 11,6 / 9,4 USA - Sabine Pass
69. 26.09. Duhail D 1372 / 206 020 12,2 / 9,5
70. 06.10. Al Ruwais/3 D 1374 / 206 337 12,2 / 9,8
71. 26.10. Al Bahiya D 1376 / 206 580 12,3 / 9,7
72. 07.11. Arctic Aurora/2 HHI ład.cześ. 389 /58 454 11,6 /10,6 z Norwegii /do
Revithoussa
73. 09.11. Al Sheehaniya/4 D 1373 / 206 170 12,2 / 9,2
14 mln m3/ 6 mln ton
74. 19.11. Patris DSME 1045 / 156 981 11,0 / 9,4 USA-Sabine Pass /dla Ukrainy
75. 28.11. Maran Gas Posidonia HSHI 1013 / 152 087 11,5 / 9,4 USA -Sabine Pass
76. 04.12. Al Khattiya/3 D 1378 / 206 931 12,1 / 9,4
77. 19.12. GasLog Greece SHI 1087 / 163 161 11,6 / 9,7 USA - Sabine Pass
78. 26.12. Duhail/2 D 1371 / 205 861 12,2 / 9,5
79. 10.01.2020 BW Pavilion Leeara HHI 996 / 149 543 11,4 / 9,1 USA - Cove Point
80. 14.01. Arctic Princess/3 Mitsubishi 934 / 140 173 11,1 / 10 z Norwegii
81. 21.01. Al Utouriya/2 H 1402 / 210 511 12,1 / 9,6
82. 31.01. Arctic Princess/4 Mitsubishi 922 / 138 376 11,1 / 10 z Norwegii
83. 07.02. Duhail/3 D 1378 / 206 852 12,2 / 9,5
84. 18.02. Wilpride DSME 966 / 145 011 10,8 / 10 USA - Hackberry
85. 26.02. Maran Gas Apollonia HSHI 1025 / 153 892 11,5 / 9,5 USA - Cove Point
86. 05.03. Bilbao Knutsen IZAR 838 / 125 783 11,5 / 9,9 Trynidad-Tobago - Point Fortin
87. 13.03. British Diamond HSHI 943 / 141 599 11,4 / 9,8 USA - Freeport
88. 22.03. Al Ruwais/4 D 1374 / 206 257 12,2 / 9,8
89. 01.04. Oak Spirit/2 DSME 1055 / 158 388 11,0 / 9,6 USA-Corpus Christi (2.ład.kontr.CMI)
90. 08.04. Al Gattara/3 H 1411 / 211 881 12,4 / 10
91. 18.04. Al Khuwair/5 S 1420 / 213 236 12,3 / 9,6
92. 28.04. GasLog Warsaw SHI 1055 / 158 347 11,2 / 9,4 USA-Sabine Pass (3.ład.kontr.CMI)
93. 05.05. Al Hamla/5 S 1414 / 212 254 12,2 / 9,7
94. 15.05. Cool Runner SHI 910 / 136 685 11,3 / 9,7 USA - Freeport
95. 21.05. Al Gattara/4 H 1415 / 212 536 12,5 / 10
96. 30.05. Methane Lydon Volney SHI 873 / 131 028 11,4 / 9,6 USA-Sabine Pass
97. 07.06. Al Oraiq/2 D 1368 / 205 422 12,1 / 9,6
98. 17.06. Al Khattiya/4 D 1377 / 206 723 12,0 / 9,4
99. 27.06. BW Brussels DSME 1013 / 152 087 11,6 / 9,7 USA - Hackberry
100. 03.07. Al Safliya D 1375 / 206 436 12,2 / 9,9
101. 13.07. LNG Sokoto HHI 860 / 129 083 11,3 /10,1 Nigeria - Bonny
102. 01.08. Al Karaana D 1377 / 206 777 12,2 / 9,3
103. 11.08. Arctic Discoverer/4 Mitsui 931 / 139 737 11,1 / 9,8 z Norwegii
104. 21.08. Arctic Princess/5 Mitsubishi 936 / 140 476 11,2 / 10 z Norwegii
105. 09.09. Al Huwaila /3 S 1424 / 213 755 12,3 / 9,4
106. 21.09. Al Khattiya/5 D 1378 / 206 870 12,1 / 9,4
76. 04.12. Al Khattiya/3 D 1378 / 206 931 12,1 / 9,4
77. 19.12. GasLog Greece SHI 1087 / 163 161 11,6 / 9,7 USA - Sabine Pass
78. 26.12. Duhail/2 D 1371 / 205 861 12,2 / 9,5
79. 10.01.2020 BW Pavilion Leeara HHI 996 / 149 543 11,4 / 9,1 USA - Cove Point
80. 14.01. Arctic Princess/3 Mitsubishi 934 / 140 173 11,1 / 10 z Norwegii
81. 21.01. Al Utouriya/2 H 1402 / 210 511 12,1 / 9,6
82. 31.01. Arctic Princess/4 Mitsubishi 922 / 138 376 11,1 / 10 z Norwegii
83. 07.02. Duhail/3 D 1378 / 206 852 12,2 / 9,5
84. 18.02. Wilpride DSME 966 / 145 011 10,8 / 10 USA - Hackberry
85. 26.02. Maran Gas Apollonia HSHI 1025 / 153 892 11,5 / 9,5 USA - Cove Point
86. 05.03. Bilbao Knutsen IZAR 838 / 125 783 11,5 / 9,9 Trynidad-Tobago - Point Fortin
87. 13.03. British Diamond HSHI 943 / 141 599 11,4 / 9,8 USA - Freeport
88. 22.03. Al Ruwais/4 D 1374 / 206 257 12,2 / 9,8
89. 01.04. Oak Spirit/2 DSME 1055 / 158 388 11,0 / 9,6 USA-Corpus Christi (2.ład.kontr.CMI)
90. 08.04. Al Gattara/3 H 1411 / 211 881 12,4 / 10
91. 18.04. Al Khuwair/5 S 1420 / 213 236 12,3 / 9,6
92. 28.04. GasLog Warsaw SHI 1055 / 158 347 11,2 / 9,4 USA-Sabine Pass (3.ład.kontr.CMI)
93. 05.05. Al Hamla/5 S 1414 / 212 254 12,2 / 9,7
94. 15.05. Cool Runner SHI 910 / 136 685 11,3 / 9,7 USA - Freeport
95. 21.05. Al Gattara/4 H 1415 / 212 536 12,5 / 10
96. 30.05. Methane Lydon Volney SHI 873 / 131 028 11,4 / 9,6 USA-Sabine Pass
97. 07.06. Al Oraiq/2 D 1368 / 205 422 12,1 / 9,6
98. 17.06. Al Khattiya/4 D 1377 / 206 723 12,0 / 9,4
99. 27.06. BW Brussels DSME 1013 / 152 087 11,6 / 9,7 USA - Hackberry
100. 03.07. Al Safliya D 1375 / 206 436 12,2 / 9,9
101. 13.07. LNG Sokoto HHI 860 / 129 083 11,3 /10,1 Nigeria - Bonny
102. 01.08. Al Karaana D 1377 / 206 777 12,2 / 9,3
103. 11.08. Arctic Discoverer/4 Mitsui 931 / 139 737 11,1 / 9,8 z Norwegii
104. 21.08. Arctic Princess/5 Mitsubishi 936 / 140 476 11,2 / 10 z Norwegii
105. 09.09. Al Huwaila /3 S 1424 / 213 755 12,3 / 9,4
106. 21.09. Al Khattiya/5 D 1378 / 206 870 12,1 / 9,4
107. 08.10. Al Ruwais/5 D 1372 / 206 036 12,3 / 9,5
108. 28.10. Neo Energy HHI 898 / 134 836 11,2 / 9,4 USA-Sabine Pass (4.ład.kontr.CMI)
109. 02.11. Tembek/3 S 1416 / 212 682 12,3 / 9,8
110. 11.11. Al Aamriya/2 D 1372 / 205 954 12,0 / 9,6
111. 21.11. Al Oraiq/3 D 1371 / 205 917 12,3 / 9,5
111. 21.11. Al Oraiq/3 D 1371 / 205 917 12,3 / 9,5
112. 11.12. Al Sadd/2 D 1374 / 206 234 12,1 / 9,5 9 mln ton
113. 26.12. Stena Clear Sky DSME 1059 / 158 979 11,1 / 9,2 USA - Hackberry
114. 08.01.2021 Maran Gas Apollonia/2 HSHI 1003 / 150 581 11,5 / 9,5 USA-Sabine Pass (5.ład.kontr.CMI)?
114. 08.01.2021 Maran Gas Apollonia/2 HSHI 1003 / 150 581 11,5 / 9,5 USA-Sabine Pass (5.ład.kontr.CMI)?
115. 22.01. Tembek/4 S 1414 / 212 242 12,3 / 9,9
116. 16.02. Minerva Psara DSME 1098 / 164 919 11,5 / 9,5 USA - Elba Savannah
117. 24.02. Mesaimeer/3 H 1415 / 212 507 12,4 / 9,6
118. 07.03. Golar Bear SHI w drodze 11,7 / USA-Sabine Pass (6.ład.kontr.CMI)?
118. 07.03. Golar Bear SHI w drodze 11,7 / USA-Sabine Pass (6.ład.kontr.CMI)?
119. 13.03. Al Sheehaniya/5 D w drodze 12,2 /
Dotychczasowe rozładunki kończyły się i wypłynięcia następowały w drugiej dobie cumowania. Wyjątkami są pierwsza, druga i 29-ta dostawa.
Zestawienie według wielkości ładunków (kilka najistotniejszych dostaw) jest tutaj.
LEGENDA:
[nazwa / n-te zawinięcie] - debiut: nazwa wytłuszczona, nazwy jednostek typu Q-Flex są w kolorze czarnym, nazwy innych jednostek są kolorowe. Jednostki Q-Flex zostały wybudowane w trzech stoczniach:
LEGENDA:
[nazwa / n-te zawinięcie] - debiut: nazwa wytłuszczona, nazwy jednostek typu Q-Flex są w kolorze czarnym, nazwy innych jednostek są kolorowe. Jednostki Q-Flex zostały wybudowane w trzech stoczniach:
D – stocznia Daewoo Shipbuilding & Marine Engineering na Geoje Island.
H – stocznia Hyundai Heavy Industries w Ulsan.
S – stocznia Samsung Heavy Industries na Geoje Island.
Wersje H/S są znacznie zbliżone i różnią się od D, również, ładownością nawet o 10 000 m3. Pływały w czarterze: /Q – Qatargas, /R – RasGas.
Od 01.01.2018 wszystkie jednostki są w czarterze Qatargas - spółki połączonej z RasGas.
Wielkości ładunków podane są na podstawie danych publikowanych w internecie przez operatora gazoportu.
W przypadku GWh wielkości są zaokrąglone do jedności [1 GWh = 150,15 m3LNG].
Kolorami oznaczyłem skrajne wielkości ładunków Q-Flex.
Od 01.01.2018 wszystkie jednostki są w czarterze Qatargas - spółki połączonej z RasGas.
Wielkości ładunków podane są na podstawie danych publikowanych w internecie przez operatora gazoportu.
W przypadku GWh wielkości są zaokrąglone do jedności [1 GWh = 150,15 m3LNG].
Kolorami oznaczyłem skrajne wielkości ładunków Q-Flex.
Wielkość zanurzenia (w Bałtyku!) przed wpłynięciem i po wypłynięciu - na podstawie sygnałów AIS od metanowców.
Maran Gas Sparta z dziwną datą zawinięcia (dopiero 8.06)-czy to tylko literówka?
OdpowiedzUsuńCzy ten komentarz tutaj miał trafić?
Usuńakurat ten dział przeglądałem i napisałem newsa (który faktycznie jako "news" powinien być np.pod najnowszym postem) z drugiej strony jeśli chodzi o temat to chyba się wstrzeliłem. P.s.Jeśli wolałby Pan żeby ten Post pozostał czysty nie obrażę się jeśli mój komentarz zostanie przeniesiony/nawet usunięty
OdpowiedzUsuńSprawdziłem swoje źródełka. Maran Gas Sparta wraca po rozładunku w Jokohamie, wczoraj przepłynął Kanał Panamski, oraz bez podawania portu sygnalizuje ETA 27.04., co sugeruje terminal w Zatoce Meksykańskiej lub Trynidad (?). Analizując dalej, stamtąd na 08.06. jest w stanie dopłynąć …wszędzie. :-)
UsuńCove Point (USA ale to już bliżej do Nowego Jorku niż zatoki)teraz pytanie-będzie czekał przed załadunkiem jeszcze nawet miesiąc czy najpierw zawiezie gaz gdzieś indziej bo nie za bardzo wierzę w czekanie po załadunku tyle czasu (przypomnę ,że nawet z zatoki meksykańskiej statki płynęły ponad tydzień krócej niż z kataru)
UsuńPrecyzyjnie, to jednak różnica jest mniejsza niż tydzień! Z Ras Laffan typowo 21 dób, sporadycznie było 20 dni (2-3 takie dostawy). Natomiast z Sabine Pass 15-16 (Clean Ocean-16, Hoegh Gallant/2 zawinięcie/-17, Iberica Knutsen-16, Flex Rainbow-15, GasLog Hong Kong-15). W 14 dni nie było jeszcze dopłynięcia! :-) + Stare rozważania 17:21, wpis: http://fyr.blox.pl/2017/06/Pierwsza-dostawa-LNG-z-USA.html
UsuńTen komentarz został usunięty przez autora.
OdpowiedzUsuńMnie bardziej zastanawia długa przerwa w gazoporcie minus minimum 1 dostawa Katarska
OdpowiedzUsuńDługa przerwa? Od kiedy? Obecnie pomiędzy Ras Laffan i Suezem płynie 7 Q-Flex bez podanych portów docelowych. W tej grupie są 4 z typowym terminem wypływania z RL (12-14.04) do Świnoujścia, aby zawinięcie odbyło się na początku kolejnego miesiąca. Proszę porównać w bocznej szpalcie: 4.Zawinięcia Q-Flex do Europy i Turcji.
OdpowiedzUsuńChodziło mi o to ,że w 2019 "spotów" jest bardzo dużo i nagle w maju niema żadnego a 2 majowa dostawa katarska nie jest pewna
OdpowiedzUsuńmaran gas sparta jest tankonany -ciekawe gdzie roztrwoni te "kilka" dni zapasu
OdpowiedzUsuńUprzednio wrócił z Jokohamy - obstawiam trwonienie czasu w Europie wraz z wymianą załogi na którejś redzie + bunkrowanie. Optymalny jest Gibraltar i popularny dla jednostek z armatorem/operatorem/właścicielem greckim :-)
OdpowiedzUsuńETA 08.06. sugeruje jakąś poprzedzającą dostawę pod koniec maja (?).
Tembek 14.05. w Świnoujściu wg. marinetraffic.com
OdpowiedzUsuńDzięki :-) 1,5 h temu sprawdzałem go, wtedy po wyjściu z kanału nadal sygnalizował ...Suez.
Usuńmaran gas sparta sygnalizuje Liepaja na Łotwie -jeśli to nie błąd raczej nie będzie dostawy z USA -ciekawe z w takim układzie od kogo?
OdpowiedzUsuńNo to po dobie załadunku w Cove Point, Maran Gas Sparta obrał kurs na ... łotewską Lipawę !!! ETA 08.06.
OdpowiedzUsuńdopiero teraz zauważyłem -to się nazywa synchronizacja
OdpowiedzUsuńNo to może załodze MGS trzeba podpowiedzieć, że Liepaja to nie Świnoujście?
OdpowiedzUsuńAle faktycznie łatwiej wpisać do systemu AIS nazwę Liepaja :-)
jest jaszcze opcja ,że do nas gaz przypłynie np.z Norwegii po dostawie np.na Litwę bo czasowo nie widzę innej możliwości
OdpowiedzUsuńTo jest możliwe (Cove Point > Lipawa > Hammerfest > Świnoujście). Ale ZMPSiŚ ryczy ETA 08.06. i sam metanowiec ryczy ETA 08.06. w Lipawie :-)
OdpowiedzUsuńapropo inauguracji kontraktu z CMI: wszędzie (sprawdziłem teraz strony pgnigu gazownictwo.wnp.pl -nie wiem czy gdzieś jeszcze) pisali ,że miał zacząć się w 2019 (nie w połowie) nie mam dostępu do Pańskich opisów 4 dopłynięć z Sabine pass z początku roku a ich nie pamiętam ale mam podejrzenie ,że teraz może się Pan mylić
OdpowiedzUsuńp.s.zresztą tu: https://www.morskosci.pl/p/1-zestawienie-kontraktow-importowych.html
OdpowiedzUsuńsam Pan tak to zobrazował
Oak spirit nie jest inauguracją kontraktu z CMI : http://pgnig.pl/aktualnosci/-/news-list/id/50-dostawa-skroplonego-gazu-ziemnego-lng-do-polski/newsGroupId/10184
OdpowiedzUsuńwychodzi na to ,że nikt Panie Wacławie nie miał racji -ciekawe w takim układzie kiedy i czym przypłynie inauguracja
OdpowiedzUsuńHmm, to jak jest z tą inauguracją kontraktu z CMI? Kto ją dowiózł? :-)
OdpowiedzUsuńTak prywatnie, najmniej wiarygodnym źródłem informacji o dostawach LNG do Świnoujścia są (kolejność ISTOTNA): PGNiG, Gaz-System i Polskie LNG.
Cenię: ZMPSiŚ, UM Sz., Stacja Pilotów (kolejność tu też istotna) i ...poufni.
:-)
wiem że większość tutejszych bywalców wie ile statków powinno przypłynąć żeby "zapełnić gazoport" jednak można by na liście oznaczyć przypłynięcie Al Oriq z 26.10.18 jako pierwszy "5mld.Nm3"
OdpowiedzUsuńHmm… , nie pasuje w mojej tabeli podawanie jubileuszowych m3 gazu ziemnego po regazyfikacji, bo:
Usuń1. nie podoba mi się miara ministerialno-propagandowa i zarazem dyletancka!
2. wpisanie w dacie rozładunku Al Oraiq (26-27.10.2018) stanu 5 mld m3 g.zm. jest nieprawdą, gdyż zbiorniki przed rozładunkiem nie były puste i muszą mieć minimalny stan wypełnienia (prawdopodobnie 10%), a faktycznie (sprawdziłem!) miały 34 tys.m3 LNG na początku tego rozładunku.
3. moment faktycznego uzyskania pięcio-mld kubika w terminalu nastąpił kilka/kilkanaście dni później i po rozładunku kolejnego metanowca w dniach 02-03.11.2018 (Al Kharaitiyat).
4. w tym rachunku i przy wymiarowaniu w mld kubików g.zm. po regazyfikacji, nie należy zapominać o rozchodzie LNG bez regazyfikacji, mam na myśli detaliczną w terminalu sprzedaż cysternami samochodowymi.
inaczej mówiąc trzeba by przeliczyć LNG cysternowe na Nm3 a i tak to by nie dało wiarygodnych danych bo "pompy z głównych zbiorników nie wiedzą" które LNG właśnie pobierają i na upartego może to być nawet z 2 dostawy wstecz P.S.jest jeszcze kwestia 2 pierwszych dostaw "technicznych" pisano o nich ,że przynajmniej częściowo poszedł z nich gaz do sieci ale jest problem z ilością całego ładunku i nawet gdyby napisali np.1/2 zamiast częściowo nie było by to dokładne
UsuńP.S.2 Dziwne że rząd ,Gaz-System, Polskie LNG nie chwaliły się 5 mld(a przynajmniej takowych przechwałek nie kojarzę)-2 ostatnie mają podejrzewam nawet dane rozruchowe i mogli podać informację w stylu:"do dnia 4.11.18 daliśmy Polsce 5mldNm3 g.z." i tu przechwałki :"niedługo tak będzie co roku"
" ...na upartego może to być nawet z 2 dostawy wstecz" - raczej z 2 dostawy później.
UsuńW tych rachunkach istotniejsze jest, gdzie wlicza się ratę gazu ziemnego utraconego w procesie regazyfikacji? Był przewieziony, był rozładowany, powstał też w wyniku regazyfikacji, a został zużyty do dalszej regazyfikacji. Przy mln/mld jest to niebagatelna wielkość: na 100 dostaw 1-3 ładunki pójdą na rozkurz.
Pytanie czy gazoport był budowany na 5 mld na wEjściu czy na wYjściu,jeśli to 2 to całe powyższe rozważania mają sens ale już jeśli 1 wtedy wystarczy od 5 mldNm3 odjąć poszczególne dostawy -problemem są tylko pierwsze 2 dostawy Al Nuamana ale jeśli nie wyjdzie to dokładnie pomiędzy np.42 i 43 to niema sensu tego roztrząsać (chyba ,że-a raczej nie-któraś z 2 pierwszych dostaw była częściowa)Takiego np.Quatargas-u nie interesuje co my zrobimy z LNG oni mają w umowie ,że mają dowieźć do nas w Q1 1,3 mldNm3 tyle że w płynie (może w umowie jest to zapisane w tonach lub m3 LNG)
UsuńA-propo Q1 pierwsze wzmianki o tym kontrakcie mówiły o 1mln ton LNG dopiero redaktorzy ,eksperci i "eksperci" przekładali to na bardziej zrozumiałe dla "Kowalskiego" mldNm3. Swoją drogą ciekawe jak jest rozliczany dany kontrakt: czy ostatni tankowiec z danego roku jest rozładowywany tylko do jakiegoś poziomu czy może PGNiG i Katarczycy rozliczają się za to w $ albo jest to wyrównywane w następnym roku.
UsuńJest przyjęte kontrakty wymiarować w mln ton.
Usuń1 mln ton rocznie, to wielkość nominalna kontraktu, tu nikt nie bawi się w aptekarza. W przeciwieństwie do rozliczeń poszczególnych ładunków, tu księgowa precyzja mnie zdumiewa, gdyż jest z dokładnością od 0,000 001 GWh, czyli do 1kWh, a to jest tożsame z dokładnością do 0,09 m3 g.zm.
Zasady rozliczeń finansowych kontraktów są zawiłe i bardziej poufne od cen gazu oraz jego kaloryczności.
Dokładniejsza odpowiedź do posta z 1.12.19:
Usuńprzyjmując ,że:
Po 1: 1m3 LNG =600 Nm3 co okiem "Kowalskiego" nie jest dokładne
Po 2: 2 pierwsze dostawy miały po 210 000 m3 LNG co patrząc na następne dostawy(nie tylko Al nuamana) jest niemożliwe
Po 3: gazoport był budowany na 5mld na wEjściu
Al Sadd w 41 dostawie przywiózł za mało o 20 510 600 Nm3 jednak jest to tylko 34184 m3 LNG tym bardziej, że z tego co kojarzę któraś z dostaw oprócz wspomnianych 2 pierwszych też nie była oficjalnie podana a na pewno nie tu: https://www.polskielng.pl/o-firmie/informacje-korporacyjne/transparency-template/operational-data/rzeczywista-ilosc-lng-wyladowanego-z-tankowcowprzeladowanego-na-autocysterny/
Nie wiem o co chodzi z Al Sadd [41.]? Tu jest wymiar tej dostawy >>> https://www.polskielng.pl/fileadmin/pliki/Transparency_Template/pl/Pazdziernik_2018_v3.pdf
UsuńTak, była jedna dostawa bez podanej wielkości rozładunku po drugim dniu operacji. Ale po 2-3 tygodniach uzupełniono. Nie pamiętam która to była dostawa. Obecnie dane rozładunkowe są dla wszystkich 76 dostaw, poza obydwoma rozruchowymi.
Często podawane w różnych publikacjach określenie „210 000 m3 LNG”, odnosi się do tzw. pojemności nominalnej i ta wartość dotyczy wyłącznie kilku Q-Flex z rodowodem ze stoczni DSME ( w tym Al Nuaman), ale faktycznie, powinna być podawana w wielkości 210 1(!)00 m3 LNG. :-)
Nie godzę się ze stwierdzeniem: "gazoport był budowany na 5mld na wejściu", gdyż jest to nie logiczne! Chodzi o możliwości mocowe procesu regazyfikacji !!! Czyli możliwość wtłoczenia w gazrurkę 5 mld m3 g.zm./rocznie.
-fakt-powinienem napisać ,że Al Oraiq wg powyższych założeń przywiózł 5 mld kubik zamiast pisać że ten czy tamten przywiózł za mało (chyba ,że dopisał bym:"aby dobić do 5 mld"
Usuń-także nie pamiętam która to była dostawa ale moje zestawienie ładunków może (szczególnie z tych przed poznaniem przeze mnie ww.strony)zawierać błędy w stylu podawanych wielkości przez np.ministra na jakimś portalu a nie kojarzę żebym kiedykolwiek konfrontował swoją całą listę z ww. Bardziej prawdopodobne ale nie PEWNE jest porównanie mojej listy z Pańską
-gdybym napisał na wYjściu byłoby za dużo niewiadomych co już było tutaj roztrząsane
-z tego co kojarzę jeszcze żaden statek nie przywiózł nominalnej wielkości ładunku a jeśli się mylę to tylko wyjątek potwierdzający regułę
tzw.świeczka to też nie jest byle zapalniczka
OdpowiedzUsuńHoegh Giant pod załadunkiem w Sabine Pass, przez AIS ogłasza: Świnoujście, ETA 31.08. 22:00
OdpowiedzUsuńDziękuję za info, zaraz uzupełnię zestawienia :-)
UsuńOd wczoraj na redzie Skagen oczekuje Arctic Voyager z norweskim gazem; z analogicznym ładunkiem płynie też Arctic Aurora ogłaszając przez AIS "Baltic Sea" i ETA 2019-10-10 06:00. Drugi z metanowców płynie powoli, zataczając aktualnie kółka i zygzaki na morzu na wysokości Stavanger. Nie wykluczam że któryś z tej dwójki zawinie do Świnoujścia.
OdpowiedzUsuńRównież to obserwuję. Uzupełnię: ArAu po wypłynięciu od Melkoya sygnalizował M.Śródziemne!!! Podczas trawersowania od zachodu Irlandii (!), zawrócił na wysokość Alesund i zaczął żeglugę na przeczekanie, początkowo na szerokości Alesund-Trondheim, a obecnie Bergen-Stavanger. Od tego czasu deklaruje Bałtyk.
UsuńAle uwaga! Kłajpeda ma w bliskim planie 3-5 ładunków do odebrania!!! Obserwujmy.
Ten komentarz został usunięty przez autora.
UsuńKolejny raz widzę Łotewską Lipawę w AIS-e :co oni tam na tych statkach ,lub na portalach AIS-owych biorą-też to chcę(moją pracę mogę określić jako wewnętrzny kurier w 1 firmie-wreszcie była by ciekawsza(-; )
UsuńPatris przez AIS nie ogłasza już Świnoujścia, lecz Kapsztad na 11 października - interesujący spot zatem odpłynął.
OdpowiedzUsuńZapraszam do lektury komentarzy pod wpisem: https://www.morskosci.pl/2019/09/patris-pynie-z-sabine-pass-do.html
Usuń:-)
Następna dostawa katarska najprawdopodobniej przez Al Sheehaniya. Stoi na razie na wschód od Malty, ale w AIS ogłasza już Skagen 07.11.
OdpowiedzUsuń:-) Brawo za czujność! Właśnie redaguję wpis o tym ...
OdpowiedzUsuńAwizo dla Arctic Aurora na 05.11 u dyspozytora ZMPSiŚ; Al Sheehaniya też już potwierdzona na 09.11.
OdpowiedzUsuńSWINOUJSCIE Statki Spodziewane:
UsuńAktualizacja z dnia 2019-10-30 18:33:39 > brak info o AA!
Strona www Urzędu Morskiego w Szczecinie faktycznie pokazuje tylko Al Sheehaniyę lecz nie "Aurorę" (tylko czemu?), natomiast Szczecin Pilot oraz www.port.szczecin.pl/dyspozytor/ wykazują oba, tak jak napisałem wcześniej.
OdpowiedzUsuńOak Spirit/2 mała ,niewiele znacząca ale jednak korekta
OdpowiedzUsuńDzięki :-) również zbędne wytłuszczenie - to nie debiut!
UsuńStacja Pilotów Świnoujście:
OdpowiedzUsuń2020-05-14 06:00 Awizo COOL RUNNER 102097 280,50 REDA 3 (PŁAWA N1) GAZOPORT-DALBY
Dziękuję, zaktualizowałem! Rekordowe wyprzedzenie?
UsuńRównież przyśpieszono o dobę ETA GasLog Warsaw, pewnie Q-Flex przed Cool Runner?
Al Oraiq ok. 7 czerwca w Świnoujściu.
OdpowiedzUsuńDzięki, czyli wszystko planowo i typowo :-)
UsuńA jednak Al Safliya 3 lipca w Świnoujściu. Trafiłem z przewidywaniami gdy był jeszcze na Morzu Arabskim.
OdpowiedzUsuńNależało zagłosować! > https://www.morskosci.pl/2020/05/dostawa-100.html
UsuńJa inaczej typowałem, ale o takim gościu z [100.] marzyłem :-)
Spełnienie marzeń to jednak coś wyjątkowego.
OdpowiedzUsuńSzykuje się podwójne święto :).
Uprzednio nie planowałem wyjazdu na [100.] dostawę, z uwagi na tłok eventowy polityków. Teraz rozważam: kiedy? A że event plażowy jest planowany, świadczy nietypowy (przyśpieszony o 2h) czas: h0400 przy N1/N2, czyli wejście przed h0700(!) i brak …stosownego pociągu.
UsuńUpały egipskie wpływają na załogę AL KARAANA?
OdpowiedzUsuńA może to jest debiutancka trema?
Usuń:-) Pewnie tak. Nawet w obecnych czasach, miesięczny postój Q-Flex na redzie z ładunkiem byłby rekordem!
UsuńTym razem mam małą satysfakcję, gdyż w wypatrzeniu sygnału AIS z Al Karaana nie dałem się ubiec :-) Aktualizacja zawisła przed h0800!
Szybkość publikacji informacji jest godną pochwały zaletą :).
OdpowiedzUsuńAL KARAANA już poprawił sygnał.
AL KARAANA nie będzie szybciej niż 01.08?
OdpowiedzUsuńJeśli deklarowane ETA dla Skagen będzie faktyczne, a typowe dopłynięcie do Gazoportu ze Skagen trwa 28-30h. oraz moment przyjęcia pilotów będzie standardowy tj. h0600, no to 01.08.
UsuńQ-Flexy w Skagen typowo kotwiczą na kilka h: bunkrowanie/zaopatrzenie. Ich typowe miejsca uzupełniania zapasów w Europie to Malta /Gibraltar /Skagen.
Na 101 dostaw żadna nie była na przełomie miesięcy, ale 3 odbyły się pierwszego dnia miesiąca.
Dopłynięcie na redę Skagen było opóźnione o 3,5h, bunkrowanie na redzie trwało 11h, czyli na dopłynięcie do Zatoki Pomorskiej z ETA 01.08. h0600 pozostało 35,5h :-)
UsuńCzyli czwarta dostawa rankiem pierwszego dnia miesiąca ale nie na przełomie miesięcy :-)
dzięki!
OdpowiedzUsuńal duhail "odpłynął" do cartageny
OdpowiedzUsuń:-) , a stan napełnienia magazynów podziemnych osiągnął 95%!
Usuńal duhail jednak nie dotrze 3.09?
OdpowiedzUsuńNie, wybrał Kartagenę 29.08. :-)
UsuńAnalizując poprzednie Pana komentarze wychodzi na to, że skoro Al Huwail ma ETA w Skagen Sep 6, 17:00 to po dodaniu +-10h na bunkrowanie i +-30h na dojście wychodzi ETA w Świnoujściu circa 6-8 rano 08.09? Dobrze rozumuję?
UsuńPozdrawiam i z góry dzięki za odpowiedź :)
Tak, to jest modelowa logistyka przejścia Q-Flex do Świnoujścia. Ale nie zawsze postój na kotwicy przy Skagen wiąże się z bunkrowaniem. Zasadniczo jest to wyczekanie na optymalne dopłynięcie do pław podejściowych N-1/2 na redzie Świnoujścia, gdzie w ruchu są przejmowani piloci, bez potrzeby zbędnego stawania na kotwicy na oczekiwanie. Ta praktyka została wypracowana w wyniku kilkuletniej punktualności/regularności obsługi asyst przez port Świnoujście – działanie bez obsuw terminowych. Wyjątków było 3-4 i były spowodowane złymi warunkami hydrometeorologicznymi tzn. sztormowy wiatr, bardzo zła widoczność w Zatoce Pomorskiej i niski stan wody na wejściu do gazoportu. Pod tym względem (regularność organizacyjna!), Świnoujście znacznie wyróżnia się od innych odbiorczych terminali LNG w Europie :-)
UsuńPrzy okazji: piloci duńscy na przejście Cieśnin Duńskich przy wpływaniu przyjmowani są na redzie Skagen, sporadycznie w ruchu podczas trawersowania Skagen (na granicy Skagerrak/Kattegat), a zdawani są w ruchu za trawersem Rostock. Przy wypływaniu podobnie i stosownie: przejęcie w ruchu i zdanie w ruchu/na redzie (rzadko ale też bywa bunkrowanie metanowca).
I tak z komentarza zrobił się objętościowo wpis blogowy :-) Acha, jestem Wacław.
Niezwykle wyczerpująca odpowiedź ;) Bardzo się przyda, dziękuję
OdpowiedzUsuńI już zmiana :-)
UsuńStacja Pilotów podaje termin wejścia pilota na pokład Al Huwaila: północ 08/09.09. To oznacza nocne wejście i cumowanie przed świtem(?) - możliwe, gdyż nie będzie to debiut metanowca :-)
Kapit WSA Al HuwailaL LNG spodz.09.09.g.00.01
UsuńWidziałem, czyli kwestia pławy N-2 nie ma znaczenia ;)
Stena Clear Sky płynie z Hackberry do Świnoujścia - ETA wedłg VF na 24.12 05:00
OdpowiedzUsuńDzięki za wypatrzenie!
UsuńAl Sadd dowiózł 1373,516924 GWh co w związku z https://www.morskosci.pl/p/8-sciaga-o-przelicznikach.html daje 206 233,5661386 m3 LNG
OdpowiedzUsuńDzięki - uzupełniłem :-)
Usuńdane w GWh są z polskielng.pl- ciekawe ile jest dokładnie w pierwszym dniu rozładunku(nie wiem czy wszystkie ale na pewno nie pierwszy taki przypadek) (wiem ,że <1GWh to w stosunku do całego ładunku niewiele, jednak nie do końca wierzę ,że kończy się równą liczbą a nawet mniej niż 50m3LNG na drodze nie leży)
UsuńRóżnie bywa z dokładnością podawanej raty rozładunkowej po pierwszej dobie przetaczania. Najczęściej występuje zaokrąglenie do 1 GWh, ale bywają precyzyjne zapisy, np. [998,550724 + 88,10102] dla rozładunku [77.] z 19-20.12.2019 - GasLog Greece. Oraz kilka wcześniejszych. Ale najistotniejszą „nieścisłością” jest moment końca/początku doby tj. h0600 - efekt trzyzmianowości w terminalu.
UsuńGolar Bear (bez "-a")
OdpowiedzUsuńDzięki!
Usuń