LK Knutsen OAS, po 9-ciu miesiącach od poprzedniej bytności, zawinął do Świnoujścia ze swoją 8-mą dowózką do „macierzystego” terminala*. W międzyczasie był na Bałtyku z dostawą do Kłajpedy (03-04.06.) i był to 2-gi nasz odb. z Calcasieu Pass (15-16.05.), w ramach kontraktu z Ventre Global.
Tym razem dostarczył prawdopodobnie nasz 10-ty odbiór
z tego kontraktu, dokonany w dn. 25-26.09.
W okresie 24 dób było to 3-cie zawinięcie „naszego”
metanowca do Gazoportu (½„floty”), z odbiorami kontraktowymi z Calcasieu Pass ([387.]
+ [391.] + opisywana jako [392.]).
Przypłynął 12.10./h0830. Odpłynął 13.10./h1040. Rozładował
1054 GWh.
Dostawa [392.] i 63-cia w 2025 roku,
co już w połowie października, energetycznie wyprowadza tegoroczny import LNG przez
Terminal Świnoujście, na historycznie rekordowy poziom 70,792 TWh [zestawienie].
Od momentu przekazania przez stocznię w XII 2022,
to 23 realizacja dowozowa [zestawienie/szczegóły] tego metanowca, w
trakcie 33-ch miesięcy jego eksploatacji. Spośród „naszych” ma najuboższą
światową marszrutę: tylko 1 załadunek poza Zatoką Meksykańską (a był we wszystkich 6-ciu
„zatokowych” terminalach USA) i zrealizował tylko 3 dowózki poza Europę.
Wśród „naszych” metanowców, w ilości odwiedzin
Świnoujścia jest liderem:
LKx8 spośród 23-ch realizowanych
dowózek, GGx5/21; ILx4/17; SBx3/12; JPx0/4; IJPx0/1.
Proporcja realizacji dostaw przez „nasze”**, …dla bezpieczeństwa
narodowego, liczone po
zawinięciach do:
Świnoujście
(+3 nasze odbiory jako dostawy
do: Kłajpedy
/ Brunsbuttel / Sakai Senboku) - inni odbiorcy 26 : 52!
Wacław Sałaban, październik 2025 roku.
* jest w 8-ce LNGC (6 Q-Flex) z największą ilością zawinięć do Gazoportu (x8÷11). Ma szanse zostać liderem w 2026 r.(?).
Clean Vitality zamyka październik dostawą kontraktową od CMI
OdpowiedzUsuńDziękuję.
Usuń