SB Knutsen OAS po załadunku/odbiorze w Calcasieu Pass w dn. 20-21.09., zawinął do Gazoportu 07.10./h0825 i rozładował 1052 GWh. Wypłynął 08.10./h1045.
Historycznie to 24 ładunek (spotowy v
kontraktowy) z wytwórni Calcasieu Pass. Możliwe, że pod koniec roku będzie to
3-ci terminal w łącznej wielkości importowanego przez nas LNG, po Ras
Laffan i Sabine Pass, a po wyprzedzeniu Ingleside - obecnie 28 ład.
wytworzonych dla Term. Świnoujście.
A płyną kolejne ładunki; 25-ty z Calcasieu Pass
(ETA 12.10.) i 29-ty z Ingleside (ETA 16.10.).
Druga para „naszych” metanowców (1-sza z HSHI), wyspecjalizowała się w dowózkach do Świnoujścia naszych odbiorów w Calcasieu Pass, tj. w realizacji kontraktu z Venture Global (formuła FOB) odblokowanego od IV-2025 r.
SB
Knutsen OAS: odbiory/dostawy [358.] + [374.] i opisywana [391.].
IL
Knutsen OAS: odbiory/dostawy [369.]; [378.]; [387.].
Uzupełnieniem są 4 odbiory dokonane przez ↓ i
dowiezione do ↓:
LK
Knutsen OAS - Kłajpeda
(poz.60)*; Brunsbüttel (poz.65)*; Świnoujście ETA 12.10. (poz.76),
IJP
Knutsen OAS - Sakai Senboku/Japonia (poz.70)*.
Odnosząc owe 10 naszych odbiorów (9 pewnych + prawdopodobny?!) w IV-IX 2025 (po datach załadunków-odbiorów), do nominału owego
kontraktu (22 odbiory
w roku), to 10 odbiorów
w 5 i ½ miesiąca jest nominalną realizacją!
Oczywiście, nie spodziewam się kiedyś tam oficjalnego rozliczenia (PST - PGNiG Supply & Trading GmbH) realizacji kontraktu z Venture Global (z Calcasieu Pass), ale pod koniec roku, przy realizacji kolejnych 6-ciu odbiorów w IV kw. 2025, przedstawiony bilans się mocno uprawdopodobni, a wymiar braku odbiorów od 01.01.2023 do 31.03.2025 zostanie potwierdzony na poziomie 50-ciu niedokonań (2023/x22+2024/x22+2025/x6).
To była 200-na dostawa zaimportowanego LNG i
wytworzonego w amerykańskich terminalach (x7).
[SabinePass/103;
Ingleside/28; Calcasieu Pass/24; Hackberry/17; Freeport/17; Cove Point/10;
Elba-Savannah/1]
Przy: 163 z Kataru/Ras Laffan, 16 z
Norwegii/Melkøya, 12x inni wytwórcy.
Ten wymiar jest ciekawszy, od medialnego wymiaru
62-ch dostaw w 2025 roku, już zrównującego tegoroczny import w ilości dostaw
z rekordowym 2023 rokiem. Natomiast do zrównania-przekroczenia rekordowego wymiaru
energetycznego, niezbędna jest 63-cia dostawa.
Teraz wyczekujmy:
- historycznej 400-nej dostawy w połowie XI
2025 r.,
- 150-go debiutu metanowca w Gazoporcie - z
ETA 16.10. płynie 148-my debiutant - Clean Copano,
- osiągnięcia wymiaru energetycznego 90 TWh przez
tegoroczny import LNG w Term. Świnoujście - warunek 20 odbiorów w IV kw. i
łącznie 80 w 2025 roku.
Wacław Sałaban, październik 2025 roku.
* w przypadku Kłajpedy, raczej nie ma wątpliwości, że to LNG było dla nas
(Ściana Wschodnia), natomiast w przypadku Brunsbüttel, uzasadnieniem wykonania dla
nas usługi (odbiór/regazyfikacja/przetłoczenie), jest ewentualna dodatkowa usługa
… magazynowania [wyjaśnienie w PS]! Co do realizacji do Japonii, nie zakładałbym, że jest
to reeksport, a raczej zadziałanie na zasadzie podmiany dostaw; my wam teraz
z/do … , a wy nam potem z … do Świnoujścia/ Kłajpedy. Model rozliczenia z
wirtualnym … magazynowaniem!
HLS Bilbao dowiezie nam pierwszy spot z Plaquemines :) 24.10.
OdpowiedzUsuńWklepane. Ja wyczailem najpierw na vf po sprawdzeniu expected w Swinoujściu. O dziwo podali od tazu port docelowy w ais
UsuńNo i dzięki temu mamy też wyrównanie do roku rekordowego w debiuty. Coekawe czy go przebujemy np debiutem JP lub IJP w okolicach 11.11
UsuńTzn. JP ewentualnie ma szanse bo IJP to juz tylko w grudniu, i to po południu
UsuńDziękuję. Nie wypatrzyłbym tego LNGC.
Usuń