Niezrozumiałe? No to kolejno:
1.
Nasz 1-szy stały kontrakt z Ventre Global w
formule FOB, czyli z własnymi odbiorami ładunków z terminala wytwórczego w
Calcasieu Pass, obowiązuje od 01.01.2023 (trzeciego!) roku.
2.
Wymiarem tego kontraktu jest 1,5 mln ton LNG w
roku =22 ładunki metanowcami kl.170-HHI/HSHI.
3.
Terminal Calcasieu Pass został uruchomiony w
II-2022 i po ok. miesiącu rozpoczął produkcję LNG całą mocą, ale bez t.zw. końcowego
odbioru technicznego.
4.
Przez
2 lata i 3,5 miesiąca (do
15.04.2025 roku)* Venture Global rolowało, pod pozorem braku odbioru, wszystkich
stałych kontraktowiczów (Shell, BP,
Orlen, Edison, Repsol, Galp, Sinopec-Unipec, CNOOC) nie realizując
umów z nimi,natomiast wszystkie wytworzone ładunki sprzedawało na ryku
spotowym. Od momentu uruchomienia terminala wytworzono >350 spotów -
wszystko to w całym okresie wojny w Ukrainie, i przy stosownej cenie rynkowej.
5.
W okresie 01.01.2023 - 23.04.2025 roku, Venture
Global uniemożliwiało dokonanie odbiorów LNG w ramach naszego stałego
kontraktu. Wymiar naszego wyrolowania
przez Venture Global wynosi 50
ładunków (22 w 2023
+22 w 2024 +6 w 2025 r.). To jest ok. 3,4 mln ton LNG**. To jest > roczny
sumarycznie import z Kataru (1,66 mln t/r) + od Cheniere Marketing
International (1,45 mln t/r)!
6.
Nasz 2-gi stały kontrakt z Venture Global w
formule FOB z terminala Plaguemines (4 mln ton/rok = 59 ład./rok)) jest
identycznie od 01.01.2025 nierealizowany, mimo intensywnego i
nominalnego w nim wytwarzania LNG, tj. po 14-15 spotów w miesiącu.
7.
Pod
owe 2 kontrakty z Venture Global wyczarterowaliśmy „flotę” metanowców (81 odbiór/rok), jej w
owym czasie zajętość … dla
bezpieczeństwa narodowego, ukazuje
zestawienie [Realizacje
dostaw przez „nasze” XY Knutsen OAS]. Proporcja dla bezpieczeństwa narodowego naszego
- innych(!) 14 : 45 !
8.
Do
końca 2025 roku, w ramach
kontrakciku z Venture Global, powinniśmy (jeśli partner umożliwi?!) odebrać
z Calcasieu Pass łącznie 16 ładunków, „naszymi” LNGC dla
bezpieczeństwa narodowego! W maju powinniśmy odebrać 2 ładunki i jest to
logistycznie możliwe!
↑ Zrozumiałe? ↓
***** Venture Global
1-szy ładunek kontraktowy z Calcasieu Pass od przewalarza Ventre
Global, po załadunku -odbiorze w dniach 23-24.04., oraz po 16-dobowej
żegludze (z bunkrowaniem w Skagen - wreszcie na swoich wodach) już z naszym
ładunkiem, 11 maja w Światowy Dzień bez Śmiecenia, 3-ci „nasz” SB
Knutsen OAS (w zaszczycie debiutując!) dostarczył do Terminala
Świnoujście, w ramach patronatu ciężkiej pracy więźniów (z której to strony
Atlantyku?***) i dla bezpieczeństwa narodowego!
Uff … murowany SUKCES NARODOWY!
Statystyka:
SB
Knutsen OAS, w swoim
debiucie w Gazoporcie (jako 138 metanowiec) zawinął 11.05./h0815 i po dwudobowym
(przy nowym stanowisku) rozładunku naszego
LNG (od 24.04.), o energetycznym wymiarze 1053 GWh, wypłynął 12.05./h1350.
Była to dopiero 8-ma realizacja SB Knutsen OAS (przez 1,5 roku pływania!) - lista wcześniejszych dokonań w patronacie ciężkiej pracy więźniów jest w [Realizacje dostaw przez „nasze” XY Knutsen OAS] +↓.
To dostawa [358.], 29-tegoroczna, 201-sza niekatarska, 175-ta wytworzona w USA (nie sprzedażowo!), 16-ta z Calcasieu Pass (tabela ↓) i 1-sza w ramach stałego kontraktu z Venture Global.
12 dostaw (w □↑ z wyjątkiem) odebranych w 2022 r., wyczarterowanymi
krótko-czasowo metanowcami, było początkowo określane przyśpieszoną, przedterminową
realizacją kontraktu z Venture Global****!
Realizatorzy oznaczeni na żółto ↑, dowieźli spoty pozyskane z
pośrednictwem handlowym, w tym 2 (płynie 3-ci z ETA 20.05. - wiersz na czerwono) są z okresu rolowania
nas przez Venture Global!
Wacław Sałaban, maj 2025 roku.
PS na końcu aktualizacja.
* 1-sze umożliwione odbiory w Calcasieu Pass i dokonane przez stałych
kontrahentów:
1.
GasLog Wellington w dn. 15-16.04. dla Galp - kontrakt na 1,0 mln t/r!
2.
British Mentor w dn. 16-17.04. dla BP.
3.
niezidentyfikowany odbiór - załadunek w dn.
18-19.04.
4.
Elisa Aquila w dn. 20-22.04. dla Edison.
5.
to ten opisywany nasz odbiór w dn. 23-24.04.
6.
Quest Kirishima w dn. 24-25.04. spot (!!!) dla Dunkierki.
** W konsekwencji zostaliśmy zmuszeni do zakupu spotów na wolnym rynku (w
czasie wojny w Ukrainie!) w ilościach: 22 w 2023 roku, 20 w 2024 i min już 10 w
2025 roku.
*** Czy dotyczy naszych negocjatorów kontraktu dla bezpieczeństwa
narodowego - naiwnych dyletantów i wykształciuchów po collegium
humanum - pisiorskich politycznych nominatów do reprezentowania PGNiG/Orlen
przy zawieraniu kontraktu? Czy też cwanych reprezentantów amerykańskiego
trampizmu?
**** W tym celu polska delegacja wraz z wiceprezesem
PGNiG w dniu 10.03.2022 r. odwiedziła Calcasieu Pass oraz fotografowała się na
tle metanowca Nohshu Maru, będącego pod załadunkiem (09-17.04.) historycznie
3-go spotu, który miał początkowo popłynąć do Dunkierki, a ostatecznie popłynął
do Kisarazu (15-16.04.2022) w Japonii przez Kanał Panamski. Więcej w: [ Venture
Global - nasz potężny partner handlowy (kontrahent!) ]
Dwa tygodnie po pobycie delegacji w Calcasieu Pass
nastąpiła rezygnacja …prezesa PGNiG ze stanowiska, a po kolejnych 2-ch
powołano prezeskę. Czy ktoś to wszystko pamięta? [są ślady w … internetach …]
LOGIKI prawnej
KURWA MAĆ!
NAJPIERW wyrok dla 22-latka za zabicie (w 3 miesiące! → do roboty aparat prawniczy!), np. dożywocie (nie
ma kary śmierci!), a PO TYM, niech nastąpią adwokackie rozważania i
deliberowania biegłych sądowych (np. przez >3 lata) czy morderca
jest normalny / był niezdolny do samokontroli?
W czasie tych
prawniczych przepychanek, realizacja wyroku w sytuacji ryzyka samobójstwa/
samookaleczenia skazanego, niech odbywa się non-stop w izolatce i równocześnie
w kaftanie bezpieczeństwa! To będzie stosowny czas oraz w stosownych warunkach,
na psychologiczne rozważania mordercy, czy jest drapieżnikiem, czy…ofiarą!
Po ćwierćwieczu
w pierdlu, w 2050r, można będzie prawnie, po ocenie resocjalizacji, rozważyć ewentualne
wypuszczenie 47-latka. To i tak nie będzie miało wymiaru sprawiedliwości!
A powyższy wywód
nie ma NIC wspólnego z ZEMSTĄ! LOGIKI KURWA MAĆ!!!
A to JEDYNY OFICJALNY komunikat (Biuro
Prasowe ORLEN),
z dokonania 1-szego odbioru LNG w Calcasieu Pass
oraz jego rozładunku w Terminalu Świnoujście, w ramach stałego kontraktu z Venture
Global po 2-ch latach i ponad 3,5 miesiącu rolowania nas!
Oczywiście, wszystko to … zwiększa
bezpieczeństwo energetyczne Polski i regionu …”.
Coś czuję, że będziemy mieć jednocześnie w basenie terminalu dwa LNGC ;), co prawda i Asklipios i BW Lesmes miały być rozładowane na nowym stanowisku - to zawsze można to zmienić...
OdpowiedzUsuńA jest już zgoda na równoczesne operacje manewrowe i rozładunkowe w Gazoporcie?
OdpowiedzUsuńAsklipios przybył na redę 13.05 po 22. Nie wiem jakie dokładnie wtedy panowały warunki pogodowe, nir jest przypadkiem tak, że gdyby wpływał z marszu to zdążyłby być rozładowany do czasu tego znaczącego pogorszenia się owych warunków ?
OdpowiedzUsuńNa redę przybył 13.05. o h1630. Potem na kilka h zawrócił w kierunku Sassnitz.
UsuńW okresie 16-17.05. były kilkugodzinne okna pogodowe na wejście.
Jest znany powód dlaczego ww. oknach pogodowych Asklipios nie wpłynął do gazoportu?
UsuńBędzie spotkanie na redzie Flex Aurora z Bw Lesmes, ciekawe czy pogadają przez radio
OdpowiedzUsuńBW Lilac na 2.06. - miał być kto inny, ale FOBy rządzą się swoimi prawami :).
OdpowiedzUsuńDlaczego FOB, a nie DES?
UsuńChodzi mi o "nasze" FOBy :). Wiadomo ile ładunków jest kontraktowo do odbioru, ale nie oznacza to, że tyle ładunków trafi do nas. Wstępnie na 17.06 jest ponownie SB z ładunkiem z CP, ale czy ostatecznie będzie, zobaczymy.
UsuńCo oznacza: „ „nasze” FOBy”?
UsuńOdbiór w Calcasieu Pass przez BW Lilac, to nie nasz FOB - dla nas to spot DES!
Oczywiście, kontraktowo jest po 22 odbiory w roku, a od 01.01.2023 roku kontraktowo dotarł TYLKO JEDEN!
Nasze "FOBy" są realizowane od VG przez Flotę XY KAOS. Dotarł 1 - zgadza się, ale liczba tych, które odebrano nie będzie się równać tej, które dotarły fizycznie.
Usuń↑ Zawiłe! ↑
UsuńA można jaśniej! Na 9 dotychczasowych odbiorów z Calcasieu Pass przez „nasze”:
- 1 był do nas w ramach kontraktu z VG, to ten w tym wpisie,
- 1 płynie z ETA 03.06. i jeśli zostanie rozładowany w Kłajpedzie, to też będzie nasz (nie reeksportem!) w ramach kontraktu ,
- natomiast pozostałe i wcześniejsze x7, to spoty usłużnie dowiezione „naszymi” innym importerom w… ramach bezpieczeństwa narodowego! [06; 08; 16; 20; 23; 24; 44 - Realizacje dost. przez „nasze” XY Knutsen OAS]
- żaden nie był reeksportem!
Natomiast, co będzie dalej? To się … okaże!
Nie mówię o przeszłych, tamte były obcymi spotami. Ale od pierwszego załadunku SB KOAS w dniu 24.04. liczba dostarczonych dla Orlen ładunków nie musi i zapewne nie będzie się równać tym, które odebrano w CP czy PQ.
UsuńAle w tym nie ma niczego odkrywczego!
UsuńJuż w chwili podpisania obu kontraktów w 2018 roku (+aneksowania ich w celu zwiększenia), było wiadome docelowo(!), że znaczna ich ilość nie będzie odbierana dla nas!
[QatarEnergy x18(tylko!) + CMI x21 + VG/CP x22 + VG/P x59 = 120 dostaw] - aby to ogarnąć potrzeba łącznej mocy regazyfikacyjnej Terminala Świnoujście + solidny FSRU + wsparcie Kłajpedy!