wtorek, 13 maja 2025

Przy braku 50-ciu ładunków dopłynął 1-szy NASZ odbiór z Calcasieu Pass!

Niezrozumiałe? No to kolejno:

Wreszcie na swoich wodach!

1.
Nasz 1-szy stały kontrakt z Ventre Global w formule FOB, czyli z własnymi odbiorami ładunków z terminala wytwórczego w Calcasieu Pass, obowiązuje od 01.01.2023 (trzeciego!) roku.

2.
Wymiarem tego kontraktu jest 1,5 mln ton LNG w roku =22 ładunki metanowcami kl.170-HHI/HSHI.

3.
Terminal Calcasieu Pass został uruchomiony w II-2022 i po ok. miesiącu rozpoczął produkcję LNG całą mocą, ale bez t.zw. końcowego odbioru technicznego.

4.
Przez 2 lata i 3,5 miesiąca (do 15.04.2025 roku)* Venture Global rolowało, pod pozorem braku odbioru, wszystkich stałych kontraktowiczów (Shell, BP, Orlen, Edison, Repsol, Galp, Sinopec-Unipec, CNOOC) nie realizując umów z nimi,natomiast wszystkie wytworzone ładunki sprzedawało na ryku spotowym. Od momentu uruchomienia terminala wytworzono >350 spotów - wszystko to w całym okresie wojny w Ukrainie, i przy stosownej cenie rynkowej.

5.
W okresie 01.01.2023 - 23.04.2025 roku, Venture Global uniemożliwiało dokonanie odbiorów LNG w ramach naszego stałego kontraktu.  Wymiar naszego wyrolowania przez Venture Global wynosi 50 ładunków (22 w 2023 +22 w 2024 +6 w 2025 r.). To jest ok. 3,4 mln ton LNG**. To jest > roczny sumarycznie import z Kataru (1,66 mln t/r) + od Cheniere Marketing International (1,45 mln t/r)!

6.
Nasz 2-gi stały kontrakt z Venture Global w formule FOB z terminala Plaguemines (4 mln ton/rok = 59 ład./rok)) jest identycznie od 01.01.2025 nierealizowany, mimo intensywnego i nominalnego w nim wytwarzania LNG, tj. po 14-15 spotów w miesiącu.

7.
Pod owe 2 kontrakty z Venture Global wyczarterowaliśmy „flotę” metanowców (81 odbiór/rok), jej w owym czasie zajętość … dla bezpieczeństwa narodowego, ukazuje zestawienie [Realizacje dostaw przez „nasze” XY Knutsen OAS]. Proporcja dla bezpieczeństwa narodowego naszego - innych(!) 14 : 45 !

8.
Do końca 2025 roku, w ramach kontrakciku z Venture Global, powinniśmy (jeśli partner umożliwi?!) odebrać z Calcasieu Pass łącznie 16 ładunków, „naszymi” LNGC dla bezpieczeństwa narodowego! W maju powinniśmy odebrać 2 ładunki i jest to logistycznie możliwe!

↑ Zrozumiałe?                                            

***** Venture Global

1-szy ładunek kontraktowy z Calcasieu Pass od przewalarza Ventre Global, po załadunku -odbiorze w dniach 23-24.04., oraz po 16-dobowej żegludze (z bunkrowaniem w Skagen - wreszcie na swoich wodach) już z naszym ładunkiem, 11 maja w Światowy Dzień bez Śmiecenia, 3-ci „nasz” SB Knutsen OAS (w zaszczycie debiutując!) dostarczył do Terminala Świnoujście, w ramach patronatu ciężkiej pracy więźniów (z której to strony Atlantyku?***) i dla bezpieczeństwa narodowego!
Uff … murowany SUKCES NARODOWY! 


Ujęcie z wyraźnie widoczną nazwą debiutującego 3-go „naszego” metanowca Knutsen OAS,
cumującego do nowego stanowiska rozładunkowego.

Statystyka:
SB Knutsen OAS, w swoim debiucie w Gazoporcie (jako 138 metanowiec) zawinął 11.05./h0815 i po dwudobowym (przy nowym stanowisku) rozładunku naszego LNG (od 24.04.), o energetycznym wymiarze 1053 GWh, wypłynął 12.05./h1350.

Była to dopiero 8-ma realizacja SB Knutsen OAS (przez 1,5 roku pływania!) - lista wcześniejszych dokonań w patronacie ciężkiej pracy więźniów jest w [Realizacje dostaw przez „nasze” XY Knutsen OAS] +↓. 

Kanał Panam(erykań)ski 10.04.2025 rok → PRZYPADEK?

To dostawa [358.], 29-tegoroczna, 201-sza niekatarska, 175-ta wytworzona w USA (nie sprzedażowo!), 16-ta z Calcasieu Pass (tabela ↓) i 1-sza w ramach stałego kontraktu z Venture Global.

12 dostaw (w z wyjątkiem) odebranych w 2022 r., wyczarterowanymi krótko-czasowo metanowcami, było początkowo określane przyśpieszoną, przedterminową realizacją kontraktu z Venture Global****!
Realizatorzy oznaczeni na żółto ↑, dowieźli spoty pozyskane z pośrednictwem handlowym, w tym 2 (płynie 3-ci z ETA 20.05. - wiersz na czerwono) są z okresu rolowania nas przez Venture Global!

Wacław Sałaban, maj 2025 roku.

PS na końcu aktualizacja.

* 1-sze umożliwione odbiory w Calcasieu Pass i dokonane przez stałych kontrahentów:
                1. GasLog Wellington w dn. 15-16.04. dla Galp - kontrakt na 1,0 mln t/r!
                               2. British Mentor w dn. 16-17.04. dla BP.
                                               3. niezidentyfikowany odbiór - załadunek w dn. 18-19.04.
                                                               4. Elisa Aquila w dn. 20-22.04. dla Edison.
                                                                              5. to ten opisywany nasz odbiór w dn. 23-24.04.
                6. Quest Kirishima w dn. 24-25.04. spot (!!!) dla Dunkierki.

** W konsekwencji zostaliśmy zmuszeni do zakupu spotów na wolnym rynku (w czasie wojny w Ukrainie!) w ilościach: 22 w 2023 roku, 20 w 2024 i min już 10 w 2025 roku.
*** Czy dotyczy naszych negocjatorów kontraktu dla bezpieczeństwa narodowego - naiwnych dyletantów i wykształciuchów po collegium humanum - pisiorskich politycznych nominatów do reprezentowania PGNiG/Orlen przy zawieraniu kontraktu? Czy też cwanych reprezentantów amerykańskiego trampizmu?
**** W tym celu polska delegacja wraz z wiceprezesem PGNiG w dniu 10.03.2022 r. odwiedziła Calcasieu Pass oraz fotografowała się na tle metanowca Nohshu Maru, będącego pod załadunkiem (09-17.04.) historycznie 3-go spotu, który miał początkowo popłynąć do Dunkierki, a ostatecznie popłynął do Kisarazu (15-16.04.2022) w Japonii przez Kanał Panamski. Więcej w: [ Venture Global - nasz potężny partner handlowy (kontrahent!) ]
Dwa tygodnie po pobycie delegacji w Calcasieu Pass nastąpiła rezygnacja …prezesa PGNiG ze stanowiska, a po kolejnych 2-ch powołano prezeskę. Czy ktoś to wszystko pamięta? [są ślady w … internetach …]

LOGIKI prawnej KURWA MAĆ!
NAJPIERW wyrok dla 22-latka za zabicie (w 3 miesiące! → do roboty aparat prawniczy!), np. dożywocie (nie ma kary śmierci!), a PO TYM, niech nastąpią adwokackie rozważania i deliberowania biegłych sądowych (np. przez >3 lata) czy morderca jest normalny / był niezdolny do samokontroli?
W czasie tych prawniczych przepychanek, realizacja wyroku w sytuacji ryzyka samobójstwa/ samookaleczenia skazanego, niech odbywa się non-stop w izolatce i równocześnie w kaftanie bezpieczeństwa! To będzie stosowny czas oraz w stosownych warunkach, na psychologiczne rozważania mordercy, czy jest drapieżnikiem, czy…ofiarą!
Po ćwierćwieczu w pierdlu, w 2050r, można będzie prawnie, po ocenie resocjalizacji, rozważyć ewentualne wypuszczenie 47-latka. To i tak nie będzie miało wymiaru sprawiedliwości!
A powyższy wywód nie ma NIC wspólnego z ZEMSTĄ!                              LOGIKI KURWA MAĆ!!!


A to JEDYNY OFICJALNY komunikat (Biuro Prasowe ORLEN),
z dokonania 1-szego odbioru LNG w Calcasieu Pass oraz jego rozładunku w Terminalu Świnoujście, w ramach stałego kontraktu z Venture Global po 2-ch latach i ponad 3,5 miesiącu rolowania nas!
Oczywiście, wszystko to … zwiększa bezpieczeństwo energetyczne Polski i regionu …”.

14 komentarzy:

  1. Coś czuję, że będziemy mieć jednocześnie w basenie terminalu dwa LNGC ;), co prawda i Asklipios i BW Lesmes miały być rozładowane na nowym stanowisku - to zawsze można to zmienić...

    OdpowiedzUsuń
  2. A jest już zgoda na równoczesne operacje manewrowe i rozładunkowe w Gazoporcie?

    OdpowiedzUsuń
  3. Asklipios przybył na redę 13.05 po 22. Nie wiem jakie dokładnie wtedy panowały warunki pogodowe, nir jest przypadkiem tak, że gdyby wpływał z marszu to zdążyłby być rozładowany do czasu tego znaczącego pogorszenia się owych warunków ?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Na redę przybył 13.05. o h1630. Potem na kilka h zawrócił w kierunku Sassnitz.
      W okresie 16-17.05. były kilkugodzinne okna pogodowe na wejście.

      Usuń
    2. Jest znany powód dlaczego ww. oknach pogodowych Asklipios nie wpłynął do gazoportu?

      Usuń
  4. Będzie spotkanie na redzie Flex Aurora z Bw Lesmes, ciekawe czy pogadają przez radio

    OdpowiedzUsuń
  5. BW Lilac na 2.06. - miał być kto inny, ale FOBy rządzą się swoimi prawami :).

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dlaczego FOB, a nie DES?

      Usuń
    2. Chodzi mi o "nasze" FOBy :). Wiadomo ile ładunków jest kontraktowo do odbioru, ale nie oznacza to, że tyle ładunków trafi do nas. Wstępnie na 17.06 jest ponownie SB z ładunkiem z CP, ale czy ostatecznie będzie, zobaczymy.

      Usuń
    3. Co oznacza: „ „nasze” FOBy”?
      Odbiór w Calcasieu Pass przez BW Lilac, to nie nasz FOB - dla nas to spot DES!
      Oczywiście, kontraktowo jest po 22 odbiory w roku, a od 01.01.2023 roku kontraktowo dotarł TYLKO JEDEN!

      Usuń
    4. Nasze "FOBy" są realizowane od VG przez Flotę XY KAOS. Dotarł 1 - zgadza się, ale liczba tych, które odebrano nie będzie się równać tej, które dotarły fizycznie.

      Usuń
    5. ↑ Zawiłe! ↑
      A można jaśniej! Na 9 dotychczasowych odbiorów z Calcasieu Pass przez „nasze”:
      - 1 był do nas w ramach kontraktu z VG, to ten w tym wpisie,
      - 1 płynie z ETA 03.06. i jeśli zostanie rozładowany w Kłajpedzie, to też będzie nasz (nie reeksportem!) w ramach kontraktu ,
      - natomiast pozostałe i wcześniejsze x7, to spoty usłużnie dowiezione „naszymi” innym importerom w… ramach bezpieczeństwa narodowego! [06; 08; 16; 20; 23; 24; 44 - Realizacje dost. przez „nasze” XY Knutsen OAS]
      - żaden nie był reeksportem!
      Natomiast, co będzie dalej? To się … okaże!

      Usuń
    6. Nie mówię o przeszłych, tamte były obcymi spotami. Ale od pierwszego załadunku SB KOAS w dniu 24.04. liczba dostarczonych dla Orlen ładunków nie musi i zapewne nie będzie się równać tym, które odebrano w CP czy PQ.

      Usuń
    7. Ale w tym nie ma niczego odkrywczego!
      Już w chwili podpisania obu kontraktów w 2018 roku (+aneksowania ich w celu zwiększenia), było wiadome docelowo(!), że znaczna ich ilość nie będzie odbierana dla nas!
      [QatarEnergy x18(tylko!) + CMI x21 + VG/CP x22 + VG/P x59 = 120 dostaw] - aby to ogarnąć potrzeba łącznej mocy regazyfikacyjnej Terminala Świnoujście + solidny FSRU + wsparcie Kłajpedy!

      Usuń

szarmancko, szczerze, szczodrze, szeroko, szybko, szyderczo,