Ten LNGC pływający w stałym czarterze dla Shell,
zawinął do Świnoujścia po raz 4-ty ze spotem*, znów z Sabine Pass po załadunku
w dniach 18-19.04.
Po wypłynięciu, przez Zatokę Meksykańską, cały
Atlantyki i Skagerrak, aż po redę Skagen, głosił zanurzenie 9,4m! Tam zaokrętowany
pilot nie uwierzył i skorygowano na 11,6m.
Pobyt w Gazoporcie trwał od 07.05./h0815 do 08.05./h1340. Z jakiś powodów, odbiór 1080 GWh przy nowym stanowisku rozładunkowym nie nastąpił w jedną dobę terminalową.
Najistotniejsze w dostawie [357.], jest jej
„numer” wśród wszelakich niekatarskich!
Jest 200-ną, w tym 174-tą wytworzoną
w USA, przy 157-miu z Ras Laffan.
Natomiast wymiar energetyczny importów Katar -
inni to 51,8 : 48,2[%], a do zrównania kWh brakuje min 15-tu ładunków
od innych, przy żadnym katarskim! Już dopływa 201-szy!
Czyli to nadal Katar, a nie USA, jest
dominującym eksporterem LNG do nas! I jeszcze to potrwa!
Wacław Sałaban, maj 2025 roku.
* Owe 4 zrealizowane dostawy spotowe mają rodowody: metanowce.go.yj.fr/ship_details.php?ship=Gaslog+Gladstone
PS Wczoraj w dniu białego dymu ilość zapowiedzianych zawinięć
osiągnęła rekordową wielkość 7, tj. 4 oficjalnie zgłoszone + 3 w AIS. Dostawy
[358.÷362.] i [36?.-36?(+1)]. Wśród
płynących metanowców 3
mają rekordowe dowozy do Świnoujścia, to Al Shamal/7; Clean
Destiny/4 + Clean Future/2. Kolejne 3 zadebiutują jako 138÷140-ty
debiutant, a będą to 2
„nasze” XY Knutsen OAS oraz BW Lesmes. 7-my dopływający to
niepozorny Flex Aurora/4.
Dostawowo: z Calcasieu Pass x2 ładunki (kontraktowy + spot),
Sabine Pass, Ingleside i Ras Laffan po 1 kontraktowym, oraz Freeport x1 spot.
7-my nie wiadomo skąd - Clean Future jest w trakcie realizacji
poprzedzającej dowózki z Sabine Pass do? ETA 17.05.
PPS Aktualizacja 09.05.- dzień po dymie: ilość
zapowiedzianych zawinięć osiągnęła rekordowe 8, tj. 5 oficjalnie
zgłoszone +3 w AIS. Dostawy [358.÷362.]i[36?.-36?+1/+?)].
Wśród płynących metanowców 3 mają rekordowe dowozy do Świnoujścia, to Al Shamal/7; Clean
Destiny/4 + Clean Future/2. Kolejne 3 zadebiutują jako 138÷140-ty
debiutant, a będą to 2 „nasze” XY Knutsen OAS oraz BW Lesmes.
7-my i 8-my to niepozorne Flex Aurora/4 i Asklipios/7.
Dostawowo:
z Calcasieu Pass x2 ładunki (kontraktowy + spot), Sabine Pass, Ingleside i Ras
Laffan po 1 kontraktowym, oraz Freeport x1 spot. 7-my i 8-my nie wiadomo skąd -
Clean Future i Clean Destiny są w trakcie realizacji poprzedzających
dowózek z Sabine Pass do?.
Jaka jest różnica pomiędzy białym dymem, a białym domem?
Z fizjonomii, Leon XIV = Pius XII → 3-cia wojna światowa?
Clean Destiny jeszcze nie dowiózł majowej a dyspozytura już ujawniła czerwcową, kolejną wizytę :)
OdpowiedzUsuńNa stronie w zestawieniu jest błąd, a było dobrze, Clean Destiny realizuje majową dostawę gdzieś do Europy, następna będzie do Świnoujścia, którą ujawniła dziś dyspozytura, obecnie do Świnoujścia płynie Asklipios i to jest wiadome już od 1.05. co najmniej i na pewno będzie to Asklipios.
OdpowiedzUsuń[komentarz nr 2003]
OdpowiedzUsuńOd krótkiego czasu nie pisałem komentarzy (podziękowań / odpowiedzi / uzupełnień / opierdoli oficjalnych źródeł), gdyż nie chciałem być autorem 2000-go i 2001-go komentarza na Morskości!! Nastąpiło to 08.05. i 09.05. Gratuluję i dziękuję komentatorom.