Po 16-tu miesiącach pływania dla innych, od momentu oddania do eksploatacji, oraz w ramach pływania … dla bezpieczeństwa narodowego, jego 13-tą realizacją dowozową był odbiór spotu w Freeport dla Terminala Świnoujście.
Cała dotychczasowa włóczęga po Świecie IL Knutsen OAS, w ramach promowania lamp naftowych, jest przedstawiona w zestawieniu. Spośród 1-szych 4-ch „naszych” XY Knutsen OAS, zdecydowanie ma najbogatsze dokonania w światowej żegludze*! Odbył rejs dookoła Świata + zaliczone 2 Kanały, ale bez kanału-przekopu Nowy Świat!
Wpłynął 27.05./h0830, rozładował 1029 GWh, wypłynął 28.05./h1420. To 140-ty debiut metanowca w świnoujskim Gazoporcie, z 16-tym ładunkiem z Freeport jako [362.] zarazem 33-ci tegoroczny odbiór.
„Nasz” po wypłynięciu i trawersując Sassnitz, ponownie mijał kotwiczącego tam na redzie starego, flotowego pobratymca Iberica Knutsen (DSME/2006) - tym razem mijał go za dnia ↓
Powód postoju tego pobratymca, po rozładunku w Mukran (24-25.05), nie jest trywialny. Przy 1-szej próbie wejścia do Mukran (22.05. o h0526), w odległości 1 kbl od główki, przytarł o dno! Po 1,5h stania na mieliźnie został wycofany na redę, aby 2 doby później** zawinąć na ostateczny rozładunek dostawy z Freeport. Obecnie trwają PROCEDURY z kpt. i pilotem.
Iberica Knutsen był w Świnoujściu (I-2019) z historycznie 3-cim ładunkiem z Sabine Pass [50.], jako reeksport od Naturgy. Był to mały spot (856 GWh) - 3-ci najmniejszy ładunek niewspółdzielony.
Wacław Sałaban, maj 2025 roku.
* 2-gim światowcem jest jednostka patronująca ciężkiej pracy
więźniów i to jej przypadł udział w inauguracji zawalonego kontraktu z
Ventre Global z Calcasie Pass. Ale po marszrucie: Calcasieu Pass - Świnoujście [358.],
popłynął na załadunek do … Plaguemines, gdzie zacumował (27.05.) w sąsiedztwie
kończącego załadunek GasLog Warsaw. Ciekawe dokąd „nasz” popłynie z 60-tym
załadunkiem z Plaguemines? Poprzednio „nasze” rozwiozły spoty z nowszego
terminala Venture Global do Niemiec x2 i Niderlandów.
Natomiast 1-sze 2 „nasze” istotnie ustępują w światowości
- to efekt pływania dla bezpieczeństwa narodowego, ale … bez
patronatów i stosownych promocji!
„Nasz” 5-ty, JP Knutsen OAS po
przekazaniu do eksploatacji (IV-2025) i opuszczeniu S-Korea, w drodze na
zachód, dobę przed Singapurem został zawrócony na załadunek do Malezji. To tak w
ramach …promowania koncepcji federacyjnej! Do Sarawak wpłynął 22.04.
Poprzednio IL Knutsen OAS swoją inaugurację promowanie lamp naftowych
też tam uskutecznił i był w Sarawak 3-krotnie. JP Knutsen OAS, po
swojej 1-szej realizacji na DW (Malezja-Korea) w ramach promowania koncepcji
federacyjnej, zwiał z Dalekiego Wschodu i z Indyka na Atlantyk, na 2-gą turę głosowania w
Polsce. Było to w nocy 23/24.05. Oczywiście w ramach …bezpieczeństwa
narodowego, będzie promował federacyjność płynąc wzdłuż zachodniego
wybrzeża południowej Afryki, w drodze do … Nigerii (Bonny)!
„Nasz” 6-ty nadal jest w stoczni na poprawkach po testach
morskich, a przed oficjalnym oddaniem do eksploatacji.
„Nasz” 7-my (z DSME/nr 2538 - od Maran Gas Maritime) ma już
nadaną nazwę …, pominę tu ów fakt!
** Archiwalne dane wodowskazu w Świnoujściu, wskazują min 20 cm różnicy stanu wody pomiędzy obydwoma momentami zbliżenia się metanowca do główki Mukran - są tylko podpowiedzią możliwości wyjaśnienia błędu nawigacyjnego.
Kuźmiuk to,
nieskomplikowana mentalność starego peeselowca,
przesiąknięta prymitywnym pisiorstwem!
Nadaje się na prezydenta Ściany Wschodniej!
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz
szarmancko, szczerze, szczodrze, szeroko, szybko, szyderczo,