1-sze półrocze 2025 roku zakończy(ło) się tylko 7-ma(!) dostawami z Kataru, przy wymiarze rocznym obu kontraktów z QatarEnergy 18+1/3 ładunku, oraz przy typowo 9-ciu w półroczu. ↓
Czyli należy oczekiwać ryku w portalikach, że po Venture Global, … kolejny kontrahent nie wywiązuje się ze swoich zobowiązań kontraktowych! Bo pisać każdy może!
***** PiS
Od przedpołudnia 25.05. nastąpiła bardzo nietypowa
i szczególna sytuacja w katarskim Ras Laffan - w terminalu LNG oraz na redzie,
nie było żadnego metanowca Q-Flex/Max, z 45-ciu jedn. (31+14)!
Wypłynął wtedy Fraiha do Europy* - w AIS:
Malta ETA 26.06., czyli docelowo Rovigo Adriatic LNG.
Owa nieobecność Q-Flex/Max będzie trwała krótko, tylko do
nocy 25/26.05. - powrót Al Mayeda z Chin.
JEDYNY, ale w stoczni Ras Laffan, był Rasheeda, który 11.05. zadokował na 3-ci przegląd klasowy, jako ostatni, bo najmłodszy (VIII-2010) z 45-ciu Q-Flex/Max. Ta część floty Nakilat ma 15÷18 lat**.
Wacław Sałaban, maj 2025 roku.
* Jest to 100-na realizacja Q-Flex wokół Afryki (+ 8x Q-Max) od momentu zaistnienia bezużyteczności K. Sueskiego, co przekłada się na stratę przychodu Egiptu w wymiarze 216-tu opłat kanałowych!
** Ich stałą obserwację rozpocząłem 10 lat temu. Tu przypomnienie: w 2015
roku w ramach remontu i 1-szego przeglądu klasowego, testowo zmodyfikowano
napęd Rasheeda, o możliwość wykorzystywania gazu z samo-regazyfikacji do
napędu - zamiast kosztownego ponownego skraplania. Ale wieści o tym, tak samo
szybko znikły (efekty?), jak i zaistniały (planowane modernizacje floty).
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz
szarmancko, szczerze, szczodrze, szeroko, szybko, szyderczo,