niedziela, 25 maja 2025

Wieści z Ras Laffan

1-sze półrocze 2025 roku zakończy(ło) się tylko 7-ma(!) dostawami z Kataru, przy wymiarze rocznym obu kontraktów z QatarEnergy 18+1/3 ładunku, oraz przy typowo 9-ciu w półroczu. ↓

To wstępnie wyjaśnia odbiór 20 dostaw z Ras Laffan w całym 2024r., z tego aż 11 w 1-szym półroczu, gdy stało się jasne, że będzie to min. kolejny rok ruchania nas na kontrakcie przez Venture Global! Oczywiście, może się okazać, że w 2-j połowie odbierzemy 11 ład., tak jak np.w 2-gim półroczu 2022.

Czyli należy oczekiwać ryku w portalikach, że po Venture Global, … kolejny kontrahent nie wywiązuje się ze swoich zobowiązań kontraktowych! Bo pisać każdy może! 

***** PiS

Od przedpołudnia 25.05. nastąpiła bardzo nietypowa i szczególna sytuacja w katarskim Ras Laffan - w terminalu LNG oraz na redzie, nie było żadnego metanowca Q-Flex/Max, z 45-ciu jedn. (31+14)!
Wypłynął wtedy Fraiha do Europy* - w AIS: Malta ETA 26.06., czyli docelowo Rovigo Adriatic LNG.
Owa nieobecność Q-Flex/Max będzie trwała krótko, tylko do nocy 25/26.05. - powrót Al Mayeda z Chin.

JEDYNY, ale w stoczni Ras Laffan, był Rasheeda, który 11.05. zadokował na 3-ci przegląd klasowy, jako ostatni, bo najmłodszy (VIII-2010) z 45-ciu Q-Flex/Max. Ta część floty Nakilat ma 15÷18 lat**.

Wacław Sałaban, maj 2025 roku.

* Jest to 100-na realizacja Q-Flex wokół Afryki (+ 8x Q-Max) od momentu zaistnienia bezużyteczności K. Sueskiego, co przekłada się na stratę przychodu Egiptu w wymiarze 216-tu opłat kanałowych!

** Ich stałą obserwację rozpocząłem 10 lat temu. Tu przypomnienie: w 2015 roku w ramach remontu i 1-szego przeglądu klasowego, testowo zmodyfikowano napęd Rasheeda, o możliwość wykorzystywania gazu z samo-regazyfikacji do napędu - zamiast kosztownego ponownego skraplania. Ale wieści o tym, tak samo szybko znikły (efekty?), jak i zaistniały (planowane modernizacje floty).



Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

szarmancko, szczerze, szczodrze, szeroko, szybko, szyderczo,