Pływa w czarterze BP i odebrał spotowy ładunek w Calcasieu Pass*(nie w Cameron!) w dn. 01-02.05.
Czyli
dla …bezpieczeństwa narodowego, Orlen:
-
będąc rolowany przez Venture Global na uniemożliwianiu odbiorów ładunków z Calcasieu
Pass w ramach długoterminowego kontraktu, nieskutecznie obowiązującego od
01.01.2023 roku, co ma wymiar (-) 50 ładunków,
-
zakupuje ładunek spotowy od BP, tj. od podmiotu, również rolowanego przez
Ventre Global na stałym kontrakcie, ale niezależnie od trwającego
arbitrażu, pośredniczącego w sprzedażach spotów z Calcasieu Pass,
- od przedwczoraj wiadomo,
że płynie kolejny spot z Calcasieu Pass (ETA02.06.) na BW Lilac,
który pływa w czarterze singapurskim(!),
- a
to wszystko, po dokonaniu
już 1-go odbioru ([358.]), w ramach owego wyruchanego kontraktu! No
chyba, że to był też … spot?
7-my seledyniak w Gazoporcie (9 dowózka nimi, płynie 8-my z 10-tą), wpłynął 21.05./h0810 po dobie opóźnienia przez „skomplikowane” zawinięcie poprzednika.
Wypłynął 22.05./h1140. Rozładował 1051 GWh (jednodobowo) przy nowym stanowisku, jako 4-ty podrząd rozładunek! Czy Al Shamal (Q-Flex) - ETA 07.06. też będzie przy nowym zdawał towar?
Dostawa ogółem [360.].
Tegoroczna
31-sza.
203-cia niekatarska.
177-ma
wytworzona w USA.
17-ta
z Calcasieu Pass (12
przedkontraktowych +
4 spotowe + 1 kontraktowa).
Wacław Sałaban, maj 2025 roku.
* To 3-ci taki zakup od momentu nastania trampizmu w Venture Global. W
zakupach poprzednich pośredniczyły Shell (też ruchany przez Ventre Global!) i
Total. Teraz BP - też wyruchane.
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz
szarmancko, szczerze, szczodrze, szeroko, szybko, szyderczo,