czwartek, 22 maja 2025

BW Lesmes - 139 debiut w Gazoporcie

Pływa w czarterze BP i odebrał spotowy ładunek w Calcasieu Pass*(nie w Cameron!) w dn. 01-02.05.

Czyli dla …bezpieczeństwa narodowego, Orlen:
- będąc rolowany przez Venture Global na uniemożliwianiu odbiorów ładunków z Calcasieu Pass w ramach długoterminowego kontraktu, nieskutecznie obowiązującego od 01.01.2023 roku, co ma wymiar (-) 50 ładunków,
- zakupuje ładunek spotowy od BP, tj. od podmiotu, również rolowanego przez Ventre Global na stałym kontrakcie, ale niezależnie od trwającego arbitrażu, pośredniczącego w sprzedażach spotów z Calcasieu Pass,
- od przedwczoraj wiadomo, że płynie kolejny spot z Calcasieu Pass (ETA02.06.) na BW Lilac, który pływa w czarterze singapurskim(!),
- a to wszystko, po dokonaniu już 1-go odbioru ([358.]), w ramach owego wyruchanego kontraktu! No chyba, że to był też … spot?



Powitalne palenie śmieci?

7-my seledyniak w Gazoporcie (9 dowózka nimi, płynie 8-my z 10-tą), wpłynął 21.05./h0810 po dobie opóźnienia przez „skomplikowane” zawinięcie poprzednika.

Wypłynął 22.05./h1140. Rozładował 1051 GWh (jednodobowo) przy nowym stanowisku, jako 4-ty podrząd rozładunek! Czy Al Shamal (Q-Flex) - ETA 07.06. też będzie przy nowym zdawał towar?

Dostawa ogółem [360.].
            Tegoroczna 31-sza.
203-cia niekatarska.
            177-ma wytworzona w USA.
                        17-ta z Calcasieu Pass (12 przedkontraktowych + 4 spotowe + 1 kontraktowa).

Wacław Sałaban, maj 2025 roku.

* To 3-ci taki zakup od momentu nastania trampizmu w Venture Global. W zakupach poprzednich pośredniczyły Shell (też ruchany przez Ventre Global!) i Total. Teraz BP - też wyruchane.


A może taka nazwa dla 8-mego (ostatniego) „naszego” LNGC?
Czy od IX-2025 idzie do pracy - na etat?

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

szarmancko, szczerze, szczodrze, szeroko, szybko, szyderczo,