2.2. Ładunki LNG wg. wielkości

(aktualizacja 10.09.2020 r., po 105 dostawach)
1.  218 129 m3 (1453 GWh),   31 dostawa, 10.05.2018,  Al Shamal (2-gie zawinięcie),
2.  214 803 m3 (1431 GWh),     9 dostawa, 12.11.2016,  Al Khuwair       (2-gie),
3.  213 755 m3 (1424 GWh), 105 dostawa, 09.09.2020,  Al Huwaila        (3-cie),
4.  213 671 m3 (1423 GWh),   64 dostawa, 16.07.2019,  Al Ghashamiya (3-cie),
5.  213 632 m3 (1423 GWh),   33 dostawa, 01.06.2018,  Al Ghashamiya (debiut),
6.  213 623 m3 (1423 GWh),   60 dostawa, 29.05.2019,  Al Ghashamiya (2-gie),
7.  213 426 m3 (1421 GWh),   37 dostawa, 14.07.2018,  Al Khuwair       (3-cie),
8.  213 424 m3 (1421 GWh),   30 dostawa, 23.04.2018,  Al Hamla          (3-cie),
9.  213 391 m3 (1421 GWh),     5 dostawa, 15.07.2016,  Al Khuwair       (debiut).
Wszystkie jednostki wymienione powyżej są ze stoczni Samsung.
Największy ładunek dowieziony przez Q-Flex z innym rodowodem (Hyundai) to:
10.  213 266 m3 (1420 GWh),   36 dostawa, 04.07.2018, Al Kharaitiyat    (debiut).
Ładunki ciut mniejsze: 1x1420, 2x1419 (wszystkie Samsung).
Największy ładunek Q-Flex ze stoczni Daewoo to tylko 1384 GWh.

Najmniejsze ładunki Q-Flex dowiezione do Świnoujścia (<1370 GWh):
1. 204 606 m3 (1363 GWh),   8 dostawa, 17.10.2016, Umm Al Amad (debiut) - stocznia Daewoo.
2. 205 422 m3 (1368 GWh), 97 dostawa, 07.06.2020, Al Oraiq (2-gie zawinięcie) - stocznia Daewoo.

Średni ładunek dowieziony metanowcem klasy Q-Flex:
209 728 m3/1397 GWh (średnia z 69 katarskich dostaw).
Brak szczegółowych danych o pierwszych dwóch ładunkach rozruchowych - przyjąłem średnią z 4-ch innych ładunków dowiezionych przez Al Nuaman (rozrzut około 1000 m3/7 GWh).
Dotychczas ładunków dowiezionych przez Q-Flex ze stoczni:
- Daewoo było 35, średni ładunek to około 206 674 m3 (1376 GWh),
- Hyundai lub Samsung było 34 (13/21), średnio po około 212 872 m3 (1418 GWh).

Najmniejsze dostawy do świnoujskiego terminala (<900 GWh):
  58 454 m3 (389 GWh),  72 dostawa, 07.11.2019, Arctic Aurora (2. zaw. /z Norwegii/ładunek częściowy).
125 783 m3 (838 GWh),  86 dostawa, 05.03.2020, Bilbao Knutsen (debiut /Trynidad-Tobago/Point Fortin).
128 467 m3 (856 GWh),  50 dostawa, 27.01.2019, Iberica Knutsen (debiut /z USA/Sabine Pass).
129 083 m3 (860 GWh), 101 dostawa, 13.07.2020, LNG Sokoto (debiut /z Nigerii/Bonny).
131 028 m3 (873 GWh),  96 dostawa, 30.05.2020, Methane Lydon Volney (debiut /z USA/Sabine Pass).

Największe dostawy niekatarskie do Świnoujścia (>1080 GWh):
164 764 m3 (1097 GWh), 55 dostawa, 03.04.2019, GasLog Hong Kong (debiut /z USA/SP).
164 198 m3 (1094 GWh), 65 dostawa, 25.07.2019, Oak Spirit (debiut /z USA/SP inaugu.kontr.z CMI).
163 161 m3 (1087 GWh), 77 dostawa, 19.12.2019, GasLog Greece (debiut /z USA/SP).

Średnie wielkości ładunków LNG w ramach dostaw realizowanych różnymi grupami metanowców powiązanych z eksportowymi terminalami / producentami (wyliczenie na koniec 2019 roku):

- z Ras Laffan, dowożone przez Q-Flex z rodowodem stoczni HHI i SHI: 213 tys.m3 (1418 GWh),
- z Ras Laffan, realizowane przez Q-Flex ze stoczni DSME: 207 tys.m3 (1377 GWh),
- z Sabine Pass i Cove Point, przez różne jednostki konwencjonalne: 150 tys.m3 (1000 GWh),
- z Melkøya, przez jednostki Arctic Princess/Voyager/Discoverer/Aurora: 140 tys.m3 (932 GWh).

Uwaga: jedynie ładunki z USA mają dość dużą rozpiętość wielkości, tzn. 128-165 tys.m3 (856-1097 GWh). Pozostałe grupy ładunków są w sobie znikomo różne.

ws

1 komentarz:

  1. W kontenerach może pojawić się para wodna, jest ona wywoływana zmianami atmosferycznymi podczas transportu morskiego, drogowego i kolejowego. Dlatego też, warto pamiętać o pochłaniaczach wilgoci. Z tego co wiem, to Pro-Trans posiada tego typu produkty w swojej ofercie.

    OdpowiedzUsuń

szarmancko, szczerze, szczodrze, szeroko, szybko, szyderczo,