To bunkieka o poj. nominalnej 7500 m3
LNG (116 x 19
m), też świadcząca usługi dowozowe LNG*.
Po ostatnim pobycie w Kłajpedzie (01-02.11.), Avenir
Ascension dokonał bunkrowania promów w Trelleborgu (04-05.11.) i w Visby
(07-08.11.), skąd przypłynął do Gazoportu.
To nie był 1-szy pobyt tej jednostki w Gazoporcie. Uprzednio w XII-2024 prawdopodobnie był w
celach testowych nowego stanowiska rozładunkowo-załadunkowo-przeładunkowo-bunkrowego.
Potwierdzają to oficjalne dane rozładunkowe i załadunkowe (2x zi0bro).
Wpłynął do Gazoportu 10.11. o h0725 i zacumował do zachodniego (nowego) stan. cumowniczego. Po zmianie zanurzenia z 5,9 na 6,0m, o h1735 wypłynął na pobliską redę Świnoujścia. W nocy 11.11. wpłynął do Świnoujścia i zacumował w bazie promowej do promu Peter Pan. Bunkrowanie promu trwało od h0430 do h0800. Poranne wypływanie ze Świnoujścia do Trelleborga skryła bardzo gęsta mgła. W połowie toru podejściowego do Świnoujścia mijał się z przypływającym Flex Aurora.
Po publikacji danych operacyjnych z doby terminalowej 10.11., wbrew podejrzeniom, pobyt Avenir Ascension w Gazoporcie to nie był rozładunek/załadunek dostawy! Pobyt był wyłącznie związany z …bunkrowaniem tej jednostki** (ok.400 m3LNG). Była to 1-sza taka detaliczna operacja terminalowa. Wymiarem owej detaliczności, jest porównanie jej wymiaru [2,957389 GWh] do łącznej ilości LNG przeładowanego w Terminalu na autocysterny [8,951330 GWh] w tej samej dobie terminalowej.
Wacław Sałaban, listopad 2025 roku.
* Relacje właścicielsko-armatorsko-operatorskie tej jednostki są skomplikowane i się zmieniające - zaangażowane podmioty: Avenir LNG Ltd. / Stolt-Nielsen Gas Ltd. / Primer Maritime Pvt. Inc.
** jak się to ma, do szumnych zapowiedzi i deklaracji przez Avenir LNG, o
wyłącznym (100%!) zasilaniu Avenir Ascension w bio-LNG (jako
napęd!) od IV-2025 do końca roku?


Brak komentarzy:
Prześlij komentarz
szarmancko, szczerze, szczodrze, szeroko, szybko, szyderczo,