Typowa i regularna dostawa w formule DES, w ramach długoterminowego kontraktu z Cheniere Marketing International*. Do bycia planową zabrakło przyśpieszenia zawinięcia o 3-4h, pomimo, że metanowiec był już w Zat. Pomorskiej. Brak tej decyzji spowodował opóźnienie zawinięcia o 1,5 doby za sprawą sztormowego wiatru.
Dotychczasowe 4 realizacje do Świnoujścia przez Flex
Endeavour, to po 2 ładunki z Ingleside i Sabine Pass [https://metanowce.go.yj.fr/ship_details.php?ship=Flex+Endeavour].
Oczywiście, pływa w stałym czarterze Cheniere. Z
5-ciu metanowców floty Flex+ pływających w czarterze Cheniere (na 13 jednostek),
4 zawijały do Świnoujścia. Czekam na 5-tą.
Dowiózł 20-ty, spośród 21 ładunków w roku, w ramach
kontraktu z CMI. Zawartego z amerykańskim eksporterem LNG identycznie solidnym
jak katarski QatarEnergy.
Natomiast amerykańskie Venture Global, to całkowite
przeciwieństwo uczciwości i solidności! Saldo długoterminowego kontraktu z
Calcasieu Pass: brak już 44 ładunków - po 22 w latach 2023-2024.
Rokowanie? Minus 55 dostaw w połowie 2025 roku. W tonach będzie to
nieodebrane 3,75 mln!
Wpłynął do Świnoujścia 10.12./h1820. Wypłynął 11.12./h1850.
Rozładował typowe 1047 GWh.
Statystycznie: [326.] dostawa, 151-sza
z rodowodem z USA (przy
150-ciu od QE), 81-sza
z Sabine Pass.
Tegorocznie: 58-ma, 20-ta od CMI, 26-ta
z Sabine Pass (17 kontraktowych +9 spotowych).
W trakcie rozładunku Flex Endeavour, w Gazoporcie zacumował (11.12./h1515) do nowego stanowiska (rozładunkowo-załadunkowo-przeładunkowo-bunkrowego) Avenir Ascension. Bunkierka, która w drodze z Travemünde do Świnoujścia obsłużyła w Visby (04-09.12.) 2 szwedzkie promy. To była 1-sza sytuacja równoczesnego cumowania w Gazoporcie 2-ch metanowców.
Wacław Sałaban, grudzień 2024 roku.
PS Uzupełnienie w kontekście historycznych 25
mln ton LNG zaimportowanych przez Terminal Świnoujście. Jest to wymiar
5,5 lat bezawaryjnej i bez pożarowej produkcji LNG przez norweski
terminal Melkøya. A to trudne w przypadku tego norweskiego wytwórcy LNG! Jest
to również 10 miesięcy całej obecnej produkcji terminala Sabine Pass (30 mln
t/r).
Natomiast poziom kontraktowego wyruchania nas przez
Venture Global na koniec 2024 roku to 3 mln.
* Ten kontrakt w swojej regularności, planowości i typowości, ustępuje
(!) wyłącznie konsekwencji … nie realizowania dostaw w formule FOB, w ramach
długoterminowego kontraktu z Venture Global z terminala Calcasieu Pass.
Oba kontrakty obowiązują od 01.01.2023 roku. Przy
czym, ten gorszy funkcjonował początkowo przez 4 lata (2019-2022) w wizytówkowej
formie, tj. po 0,13 mln t/r lub łącznie 0,52 mln (8 dostaw - średnio po 2 w
roku).
No i okrągłoliczbowa 50 jednostka w tym roku. Rekord z ubieglego roku pobity z przytupem
OdpowiedzUsuńMarvel Phoenix na załadunku w Calcasieu. Ciekawe czy to będzie spot czy może wreszcie start realizacji kontraktu z VG
OdpowiedzUsuńMarvel Phoenix jest pod załadunkiem w Hackberry - terminal Cameron LNG.
UsuńZ Calcasieu Pass (obok miasta Cameron) przedwczoraj wypłynął GG Knutsen OAS.
GG ogłosił w ais Wilhelmshaven
Usuń2 kacapskie tankowce Volgoneftu złamały się na pół i zatonęły na Morzu Czarnym
OdpowiedzUsuń50-latki. Nie odszukałem ich stoczni. Nie istotne.
UsuńSpawane „na świeżym” powietrzu, po odgarnięciu śniegu i lodu.
Jeśli infotmacje na które ja natrafiłem są prawdziwe to przykładowo Volgoneft 212 zbudowano w ROUSSE, BULGARIA
UsuńMaran Gas Leto płynie z eta 28.12 z Gwinei Równikowej. Możliwe aby dopłynął do nas w tym terminie ?
UsuńMożliwe i nie byłoby mocno zaskakujące.
Usuń