Po 10-ciu latach eksploatacji czarterowej FSRU Independence
w Kłajpedzie, 06.12.2024 roku metanowiec został przekazany przez Hoegh Evi i
przejęty przez KN Energies na własność.
Został wpisany do litewskiego rejestru statków,
oraz podniesiono na nim litewską banderę.
Dwa dni później, w swoim nowym macierzystym
porcie Kłajpeda, przyjął cumy od Coral Energy w celu przeładowania -
reeksportu LNG. Ów drobnicowiec wypłynął dzisiaj w nocy do Goeteborga z
zanurzeniem 7,7 m (przy max 7,3!).
Litwinom życzę, aby obecność pAD na tej ceremonii
nie implikowała podobnego skutku do wyruchania nas na kontraktach przez Venture
Global (więcej dalej). W tamtej ceremonii podpisania umów też uczestniczył. A
wcześniej (VIII-2018) poleciał do Australii w celach zakupowych LNG!!!
Ale szczegółów rozmów o „gazociągu”
Australia-Polska nie podano (w
środku).
+
W oczekiwaniu na zawinięcie Flex Endeavour do
Świnoujścia ETA 09.12., a można było wprowadzić owego dowózkarza
do Gazoportu 3-4h wcześniej - był gotów!
Czy zapowiedziane 1-sze zawinięcie drobnoustroju
(Avenir Ascension*) w celach testowych (?) do Gazoportu (stanowisko - II)
też się opóźni (ETA 10.12.)?
W tym oczekiwaniu polecam lekturę: ↓- ale bez
popcornu! Gdyż można się zakrztusić!
„USA
ujawniły dane. Polska przepłaciła setki milionów dol. za LNG” o pisiorskich
działaniach dla …bezpieczeństwa narodowego.
Wacław Sałaban, grudzień 2024 roku.
* Bunkrowiec LNG Avenir
Ascension o poj. 7500 m3 (50 GWh). Brytyjski Avenir LNG jest
armatorem chińskiego
wyrobu ze stoczni Zhoushan Changhong International Shipyard, oddanego do eksploatacji
w 2022 roku.
Nie chcę nikogo usprawiedliwiać, bo i daleko mi do chęci usprawiedliwiania, ale ze względu na położenie Polski i jej zależność ówczesną od ruskiego gazu kupowanie LNG w 2022 nawet za każdą cenę było uzasadnione... Bez tego w zimie 22/23 mogłoby być źle.
OdpowiedzUsuńPreludium „przygody” z Venture Global w 2022 roku jest mniej istotne, od kolejnych 2-ch lat rolowaniem nas w zawartym od 01.01.2023 roku kontrakcie długoterminowym, już z saldem: (-)44 odbiory v 3 mln ton LNG. A rokowania na 2025 rok, to min (-)11 ład. v 0,75 mln ton.
UsuńW konsekwencji, dodatkowo przekładające się na brak sensownego zatrudnienia „naszych” metanowców. Do tych „ „naszych” ” … dla bezpieczeństwa narodowego, już nawet podwójny cudzysłów nie pasuje!