wtorek, 4 listopada 2025

Al Huwaila po raz 11-ty!

Po załadunku w Ras Laffan (23-24.09.), jeszcze przed wypłynięciem z terminala na redę, ok. h1130 /24.09. ogłoszono w AIS: Świnoujście ETA 02.11. Czyli zapowiedziano z wyprzedzeniem aż 39* dób!
Kotwicowisko na redzie Ras Laffan Al Huwaila opuścił dwie doby później 26.09./h1900.

Od poprzedniego pobytu w XII-2024 roku, z [325.] i zarazem ze 150-tą katarską dostawą, przez 11 miesięcy zrealizował powrót ze Świnoujścia, oraz dowózki do: Chiny / Kuwejt / Indie / Chinyx2 / Rovigo / Chiny
i do Świnoujścia - w tym są 4 marszruty dookoła Afryki! To dobra efektywność logistyczna zarządcy operacyjnego Nakilat.



Zawinął 02.11./h0845, odpłynął 03.11./h1530. Ładunek o wymiarze 1414 GWh.
Statystycznie: [397.] dostawa, 165-ty ładunek katarski. To dopiero 14-ta tegoroczna dostawa katarska i listopad już jest 9-tym miesiącem w 2025 roku z pojedynczą dostawą z Zatoki Perskiej. Z kolejną, 15-tą płynie Al Thumama ETA 06.12.  
W 2024 r. odebraliśmy rekordowe 20 ładunków zamiast 18-tu. Do domknięcia w XII-2025 2-lecia 2024-2025 (nominalnie łącznie 36 dost.), brakuje 1-go ład. Musi wypłynąć z Ras Laffan do 25/26.11. Datą odbioru dostawy w formule DES jest dzień zakończenia rozładunku w porcie importera.

Al Huwaila tym zawinięciem:
- detronizuje Al Nuaman w liderowaniu wśród Q-Flex (od zawsze!), w liczbie pobytów w Gazoporcie!
- zrównuje się z Maran Gas Apollonia w ilości zawinięć do Gazoportu! Po x11.
- jako 1-szy metanowiec, łącznym wymiarem swoich ład. dla Term. Świnoujście przekracza 15 TWh i to z przytupem: 15587**GWh! 

Wacław Sałaban, listopad 2025 roku.

* W podobnych okolicznościach, zapowiedzi zawinięć Al Thumama dokonywano z wyprzedzeniem 37-miu dób (debiut) i 35-ciu (płynąca).

** Odliczając zwózkę dokonaną przez Al Huwaila (11 ładunków!) od całego naszego importu z Kataru, nadal ów import przeważa nad całym naszym importem LNG wytworzonym we wszystkich terminalach USA (8 terminali). Takie porównanie, ukazuje nadal dominację zakupionego LNG z Kataru nad wytworzonym dla nas w USA. A tym bardziej sprzedażowo (!) - odebraliśmy wiele spotów reeksportowanych z USA i nabytych z pośrednictwem handlowym. Ta dominacja trwa pomimo małej ilości tegorocznych dostaw z Ras Laffan (x14) i kolosalnej ich ilości z USA (x52).
Natomiast odnosząc obecną różnicę importów do średniej dostawy amerykańskiego LNG, przewaga importu z Zatoki Perskiej nad importem z Zatoki Meksamerykańskiej (+ terminale Cove Point i Elba-Savannah) ma wymiar ok. 18 ładunków.

3 komentarze:

  1. A tu ciekawy cytat z attykułu na wnp

    "63. dostawa dotarła w zbiornikach metanowca Lech Kaczyński. Pływająca pod francuską banderą jednostka należy do tzw. floty Orlenu. To niespełna dziesięć jednostek obsługujących głównie nasz gazoport."

    A to ciekawe 😁😁😁
    Cały artykuł

    https://www.wnp.pl/energia/wyjatkowa-dostawa-gazu-do-polski-takiego-osiagniecia-nasz-terminal-lng-nie-zanotowal-jeszcze-nigdy,993021.html

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. A nizej jest o zbiornikach tego lngc. Bycze są 😁😁😁

      Usuń
    2. W sumie trudno dię dziwić

      wnp - wiadomości niekoniecznie prawdziwe

      Usuń

szarmancko, szczerze, szczodrze, szeroko, szybko, szyderczo,