sobota, 8 listopada 2025

Przypłynął Venture Pelican

Szczególność tego nowego i debiutującego komercyjnie metanowca (kl.200/DSME), oraz zrealizowanej dostawy z Plaquemines, przedstawiłem szczegółowo w zapowiedzi tej zwózki.
Dobrze, że to nie 150-ty debiut, a 151-szy, i nie 400-ne zawinięcie oraz nie 400-na dostawa, a [398.]! Niestosowny sprzedawca! Niestosowny dostawca! Niestosowny armator!



To 69-ta dostawa w 2025 r., zarazem 2-gi spot z Plaquemines* (nadpływa 3-ci, ETA 15.11. Aktoras).
To 205-ta dostawa odebrana przez Terminal Świnoujście, a wytworzona w USA.
Venture Pelican przypłynął 07.11./h0815. Wypłynął 08.11./h1330. Rozładował 1258,451371 GWh**, tj. prawie 190 tys. m3 LNG, ok. 110 mln m3 g.zm. (z pomniejszeniem o ratę regazyfikacyjną).

Jest to rekordowy ładunek dostarczony do Terminala Świnoujście przez metanowiec nie kl. Q-Flex! Ów rekord wzrósł o 110 GWh i jest mniejszy tylko o 104 GWh od najmniejszego zrealizowanego przez Q-Flex ([8.] Umm Al Amad). A skrajna różnica wśród ładunków katarskich (Q-Flex) to 90 GWh.
Również jest o 77 GWh większy od średniego ładunku (1181 GWh) z wszystkich 398-miu dostaw dla Term. Świnoujście. Oczywiście, jest to jedyny ładunek nie Q-Flex zwiększającym średnią (+ wszystkie katarskie).

Wacław Sałaban, listopad 2025 roku.

* Pojawiają się potwierdzenia dostarczania przez nas (też z pośrednictwem Kłajpedy) gazu ziemnego dla Ukrainy, pozyskiwanego jako LNG z USA i wymiarowanego na: 600 mln kubików g.zm. w tym roku, 300 mln zaplanowane na I kw. 2026, a łącznie ma być 1 mld.

** zaskakująco duży ładunek dla kl. 200, tym bardziej w debiucie dowozowym. Za mało wiadomo o LNGC kl.200/DSME - może ma zwiększony współczynnik napełniania zbiorników?

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

szarmancko, szczerze, szczodrze, szeroko, szybko, szyderczo,