Szczególność tego nowego i debiutującego
komercyjnie metanowca (kl.200/DSME), oraz zrealizowanej
dostawy z Plaquemines, przedstawiłem szczegółowo w zapowiedzi tej zwózki.
Dobrze, że to nie 150-ty debiut, a 151-szy,
i nie 400-ne zawinięcie oraz nie 400-na dostawa, a [398.]!
Niestosowny
sprzedawca! Niestosowny dostawca! Niestosowny armator!
To 69-ta dostawa w 2025 r., zarazem 2-gi spot z
Plaquemines* (nadpływa 3-ci, ETA 15.11. Aktoras).
To 205-ta dostawa odebrana przez Terminal
Świnoujście, a wytworzona w USA.
Venture
Pelican przypłynął
07.11./h0815. Wypłynął 08.11./h1330. Rozładował 1258,451371 GWh**,
tj. prawie 190 tys. m3 LNG, ok. 110 mln m3 g.zm.
(z pomniejszeniem o ratę regazyfikacyjną).
Jest to rekordowy
ładunek dostarczony do Terminala Świnoujście przez metanowiec nie kl. Q-Flex!
Ów rekord wzrósł o 110 GWh i jest mniejszy tylko o 104 GWh od
najmniejszego zrealizowanego przez Q-Flex ([8.] Umm Al Amad). A skrajna
różnica wśród ładunków katarskich (Q-Flex) to 90 GWh.
Również jest o 77 GWh większy od średniego ładunku (1181
GWh) z wszystkich 398-miu dostaw dla Term. Świnoujście. Oczywiście, jest
to jedyny ładunek nie Q-Flex zwiększającym średnią (+ wszystkie katarskie).
Wacław Sałaban, listopad 2025 roku.
* Pojawiają się potwierdzenia dostarczania przez nas (też z pośrednictwem Kłajpedy) gazu ziemnego dla Ukrainy, pozyskiwanego jako LNG z USA i wymiarowanego na: 600 mln kubików g.zm. w tym roku, 300 mln zaplanowane na I kw. 2026, a łącznie ma być 1 mld.
** zaskakująco duży ładunek dla kl. 200, tym bardziej w debiucie dowozowym. Za mało wiadomo o LNGC kl.200/DSME - może ma zwiększony współczynnik napełniania zbiorników?



Brak komentarzy:
Prześlij komentarz
szarmancko, szczerze, szczodrze, szeroko, szybko, szyderczo,