Po 8 latach i prawie 3 kwartałach od debiutu 1-szego Q-Flex w Świnoujściu (Al Nuaman 11.12.2015), zadebiutuje ostatni z 31 zbudowanych i pływających - Al Thumama. Przypłynie ze 145 ładunkiem katarskim jako 16-latek! Al Nuaman debiutował w Gazoporcie jako …6-latek!
Po załadunku w Ras Laffan w ok. 33h, wypłynął 29.07./h1600. A tuż przed wypłynięciem w AIS zgłosił Świnoujście ETA 04.09. - po 37 dobach żeglugi. ↓
To jest 46-ta realizacja dostawy katarskiej przez
Q-Flex do Europy wokół Afryki, od początku trwania bezużyteczności
Kanału Sueskiego, tj. od 2-go tygodnia 2024 roku.
Al Thumama należy do grupy Q-Flex najrzadziej przypływających do Europy (na podstawie danych z obserwacji od IV-2018). W ostatnich 2-latach (od VII-2022) poprawił ciut ową statystykę serią 7-miu realizacji dostaw do Rovigo - Adriatic LNG, nieprzerwaną dokądś indziej w Europie. Ale ostatni raz na wodach europejskich poza śródziemnomorskimi był w VII-2021, w Zeebrugge. Po roku rozpoczął ową serię 7 dostaw do Rovigo (2022x2; 2023x4) i zakończył ją w IV-2024. Ale przed obecną realizacją do Świnoujścia obsłużył jeszcze Fos-sur-Mer. Te 3 ostatnie podróże to marszruty wokół Afryki.
Al
Thumama jest
12-tym Q-Flex, powstał w stoczni HHI i został oddany do eksploatacji w IV-2008,
jako 3-ci z 8-miu zbudowanych w HHI z charakterystyczną pawężą i jako 1-szy bez
rufowego stanowiska zrzutowego - bez pochylni dla szalupy ratunkowej (↑
zdj.). Początkowo pływał
w czarterze RasGas ↑.
Al
Thumama jest, w
moim odczuciu obserwacyjnym, najmniej ekscytującym i mało absorbującym
wyrobnikiem wśród 31 Q-Flex.
Wacław
Sałaban, koniec lipca 2024 roku.
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz
szarmancko, szczerze, szczodrze, szeroko, szybko, szyderczo,