piątek, 26 lipca 2024

150 ładunków wytworzonych w terminalu Melkøya

23.07. z norweskiego terminala na wyspie Melkøya, został wyekspediowany 150-ty ładunek od momentu reaktywacji terminala na przełomie V/VI-2022 roku. Nastąpiło to po długim remoncie, po pożarze we IX-2020. Efektywność wytwarzania LNG (skraplanie g. ziem.) jest na typowym poziomie sprzed pożaru, tj. 70 ładunków w roku (5/6/7) w miesiącu.

Główni odbiorcy dostaw - bez zaskoczeń: Kłajpeda x3334; Rotterdam x3130; Dunkierka x19,5.
(wśród 150 dostaw było 8 ładunków współdzielonych w różnych konfiguracjach odbiorów wśród terminali europejskich)

Średniaki - typowo: Isle of Grain x9; Montoir x8; Bilbao x8.

Nowi bliscy importerzy: Inkoo x13; Mukran x2; Le Havre x2; Wilhelmshaven x2; Brunsbuttel x1.

Skrajni detaliści wśród bliskich i starych odbiorców: Zeebrugge x2; Sines x1; Milford Haven x1; Świnoujście x1.

Basen śródziemnomorski: Revithoussa x5; Fos-sur-Mer x4,5; Kartagena x1; Rovigo x1.

Pozaeuropejscy odbiorcy: Aliaga x2; Bahia Blanca/Argentyna x1; Boston x1; Wyspy Dziewicze x1.

Czyli basen bałtycki odebrał 50 ładunków: Kłajpeda x34; Inkoo x13; Mukran x2; Świnoujście x1.
Ten 1 ładunek odebrany przez Terminal Świnoujście ([210.]/21.01.2023 - Qogir) uparcie głoszono i doliczano do produkcji amerykańskiej. Dodatkowo PGNiG za pośrednictwem terminala w Kłajpedzie odebrało (+regazyfikacja) min 3 norweskie ładunki (oficjalnie ogłoszono) w ramach owej puli 34-ch dostaw.

Główni rozwoziciele, to flota ARCTIC+ (5 jednostek trwale związanych z Melkøya) - 130 ładunków: Arctic Discoverer/28; Arctic Voyager/28; Arctic Lady/27; Arctic Aurora/24; Arctic Princess/23. Pozostałe 20 wywózek zrealizowało 15 innych metanowców (2 po 3 ładunki i 1 x2).

Aktualizacja 26.07.:
Arctic Princess płynący po Morzu Norweskim ze 150-tym ładunkiem zakomunikował w AIS zmianę portu docelowego z Rotterdamu na Kłajpedę. 

Wacław Sałaban, lipiec 2024 roku.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

szarmancko, szczerze, szczodrze, szeroko, szybko, szyderczo,