23.07. z norweskiego terminala na wyspie Melkøya, został wyekspediowany 150-ty ładunek od momentu reaktywacji terminala na przełomie V/VI-2022 roku. Nastąpiło to po długim remoncie, po pożarze we IX-2020. Efektywność wytwarzania LNG (skraplanie g. ziem.) jest na typowym poziomie sprzed pożaru, tj. 70 ładunków w roku (5/6/7) w miesiącu.
Główni odbiorcy dostaw - bez zaskoczeń:
Kłajpeda x3334; Rotterdam x3130; Dunkierka x19,5.
(wśród 150 dostaw było 8 ładunków współdzielonych w
różnych konfiguracjach odbiorów wśród terminali europejskich)
Średniaki - typowo: Isle of Grain x9; Montoir x8; Bilbao x8.
Nowi bliscy importerzy: Inkoo x13; Mukran x2; Le Havre x2; Wilhelmshaven x2; Brunsbuttel x1.
Skrajni detaliści wśród bliskich i starych odbiorców: Zeebrugge x2; Sines x1; Milford Haven x1; Świnoujście x1.
Basen śródziemnomorski: Revithoussa x5; Fos-sur-Mer x4,5; Kartagena x1; Rovigo x1.
Pozaeuropejscy odbiorcy: Aliaga x2; Bahia Blanca/Argentyna x1; Boston x1; Wyspy Dziewicze x1.
Czyli basen bałtycki odebrał 50 ładunków: Kłajpeda x34;
Inkoo x13; Mukran x2; Świnoujście x1.
Ten 1 ładunek odebrany przez Terminal Świnoujście ([210.]/21.01.2023
- Qogir) uparcie głoszono i doliczano do produkcji amerykańskiej. Dodatkowo
PGNiG za pośrednictwem terminala w Kłajpedzie odebrało (+regazyfikacja) min 3 norweskie
ładunki (oficjalnie ogłoszono) w ramach owej puli 34-ch dostaw.
Główni rozwoziciele, to flota ARCTIC+ (5
jednostek trwale związanych z Melkøya) - 130 ładunków: Arctic Discoverer/28;
Arctic Voyager/28; Arctic Lady/27; Arctic Aurora/24; Arctic
Princess/23. Pozostałe 20 wywózek zrealizowało 15 innych metanowców (2 po 3
ładunki i 1 x2).
Aktualizacja 26.07.:
Arctic
Princess płynący po
Morzu Norweskim ze 150-tym ładunkiem zakomunikował w AIS zmianę portu
docelowego z Rotterdamu na Kłajpedę.
Wacław
Sałaban, lipiec 2024 roku.
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz
szarmancko, szczerze, szczodrze, szeroko, szybko, szyderczo,