… po 2-ch latach od debiutu w Gazoporcie (30.07.2022) ze [180.] dostawą, będącą zarazem 4-tą największą (1106 GWh) wśród dostarczonych nie przez Q-Flex.
Wpłynął 16.07./h2015. Wypłynął 17.07./h2400.
Zrealizował [299.] dostawę dla Terminala Świnoujście, 31-szą tegoroczną,
133-cią wytworzoną w USA, 67-mą z Sabine Pass. Dostarczył 1054 GWh.
Potrzeba bardzo pośpiesznej marszruty Celsius
Canberra, z dopłynięciem w niecałe 14 dób po załadunku 01-02.07.*,
została wyjaśniona koniecznością odbioru w VII jeszcze 2-ch dostaw.
Było to 6-te zawinięcie metanowca z floty CELSIUS+, a 5-te z grupy 3-ch wyczarterowanych przez Cheniere Energy: Celsius Charlotte x3 i Celsius Canberra x2, oraz Celsius Carolina bez debiutu w Świnoujściu. Ale był jeszcze Celsius Copenhagen pływający w czarter Clearlake Shipping, tj. dla pośrednika handlowego Gunvor. To on dzierży dla odmiany rekord małości dostawy - najmniejszy ładunek odebrany przez Terminal Świnoujście (646 GWh, ok. 3/5 zał.) i nie będący współdzielonym!
O specyfice nazewnictwa we flocie CELSIUS+ (1-sze 7
jedn.) jest we wpisie: „Celsius
Copenhagen zadebiutował”. Ale są następne 3 „CG.”: Celsius Gandhinagar
- realizuje swoją 2-gą dowózkę i płynie do Europy ETA 22.07. (to nie on
przypłynie 22.07. do Gazoportu), po załadunku w Calcasieu Pass (06-07.07.), Celsius
Greenwich w trakcie prób morskich i nie zwodowany Celsius Grenada. To kolejne 3
metanowce w czarterze Gunvor.
Pod koniec 2024 roku zostanie oddana 11-ta (łącznie)
jedn. we flocie CELSIUS+, obecnie jeszcze bez nazwy. Według pewnego (ale niepewnego!)
źródła następne 3 LNGC 180/SHI zostaną oddane w 2025 roku - do łącznie 14-tu LNGC
Celsius Shipping. Natomiast kolejnych 6 (180/CMHI) powstanie w stoczni China
Merchants Heavy Industry w Jiangsu w latach 2026-2027. Razem flota CELSIUS+ ma
liczyć docelowo 20 jednostek.
Wacław Sałaban, lipiec 2024 roku.
*Celsius
Canberra wypłynął z
Sabine Pass 03.07. o h0000(CEST). Ze
Świnoujścia po rozładunku wypłynął 17.07. o h2400 - po 15-tu dobach! Przy pośpiesznym
powrocie (z szybkim bunkrowaniem na redzie Skagen w ok. 8h), statystycznie pod
wiatr i atlantycką falę, ale pod balastem z mniejszym zanurzeniem ok. 2m, oraz po ponownym załadunku w 1-1,5
doby, np. prosto z marszu w Sabine Pass, jest logistyczna możliwość wykonania
całej podróży okrężnej (Sabine Pass> <Świnoujście) w 30 dób! Oczywiście,
taka logistyka jest na styk, ale jest możliwa. Warte zapamiętania! Zresztą
głoszone przez CC na powrocie ETA 02.08./h0000, nie odbiega od powyższego
modelu. Wykonanie takich kolejnych 12-tu podróży (z 5-cioma dobami rezerwy w
roku), oczywiście jest niewykonalne! Ale 11,5?
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz
szarmancko, szczerze, szczodrze, szeroko, szybko, szyderczo,