To 6-ty metanowiec kl. 200/HHI, który odwiedził
Gazoport (148-my debiut) z 8-miu w eksploatacji.
Jako 7-my płynie Clean Vitality z ETA 28.10.*
Po, będzie brakowało tylko Clean Resolution.
W tym roku w Świnoujściu debiutowały już: Clean
Future (był
2-krotnie), Clean
Levant i Clean Mistral. Czyli na koniec X-2025, tegorocznie będzie łącznie
5 debiutujących zawinięć z floty Clean+(200/HHI).
W 2024 roku jako 1-sze debiutowały; Clean
Destiny (zawijał już 5-krotnie) i Clean Cajun (x2).**
Clean
Copano oddany
został w VII-2022 r. jako 2-gi w tej flocie, 2 miesiące po 1-szym Clean
Cajun.
Armatorem wszystkich jest Dynagas i wszystkie pływają
w czarterze Cheniere.
Załadunek Clean Copano nastąpił w Ingleside w dn.30.09.-01.10., jako 29 ładunek od tego wytwórcy dla nas, przy 103-ch z Sabine Pass. To 12-ta realizacja dostawy kontraktowej od Cheniere Marketing International przez metanowiec z floty CLEAN+ (kl. 200/HHI).
Przypłynął 16.10./h1410 - rozładował 1131 GWh (6-ty największy ład. nie Q-Flex) - odpłynął 18.10./h1325. (silny wiatr opóźnił wyjście o ok. 18h). Historycznie [393.] dostawa, 64-ta tegoroczna.
Wacław Sałaban, październik 2025 roku.
* wg. oficjalnych zapowiedzi zawinięć, będzie to 150-ty debiut metanowca w Gazoporcie ↓→ 149-ty HLS Bilbao ETA 24.10.
** o pojemnościowo 3-ciej (jeszcze!)
największej klasie dowozowych metanowców pisałem wcześniej [„200”], oraz z
okazji debiutu w Świnoujściu przedstawiciela tej grupy [Clean
Destiny - 50.
największy metanowiec]. Po debiucie 7-go „200” dokonam weryfikacji,
aktualizacji i uzupełnienia tam zawartych danych. Zarazem po tym 13-tym
zawinięciu jednostki kl.200/HHI, dokonam analizy wielkościowej tych dostaw.
Kolejny CLEAN SIROCCO 9967342
OdpowiedzUsuńprzechodzi właśnie próby morskie