Zasadniczym wyróżnikiem tej klasy LNGC jest nominalna pojemność 200 000 m3 LNG (np. 199 830). Pozostałe dane: wymiary 300x49 m; napęd X-DF; system izolacyjności Mark III Flex+; stocznia HHI; armator Dynagas oraz przykładowa cena 286,11 mln USD, nie są szczególnymi wyróżnikami.
Clean Cajun - IMO 9886732 - oddany 05/2022,
Clean Copano - IMO 9886744 - oddany 07/2022.
Ta nowa klasa metanowców (zamówiono 18, tj. 9*+6 w HHI + 3x DSME), to coś pomiędzy starawymi Q-Flex, a masowo obecnie budowanymi LNGC „174/180”. Jest to we flocie światowej 3-cia klasa wielkości LNGC wg. pojemności, po Q-Max (14 jedn. + 1x FSRU) i Q-Flex (31). Jej przedstawiciele będą w pierwszej 50-ce wśród około 700 LNGC - jako 47-my i kolejne.
Wacław Sałaban, kwiecień 2023 roku.
* pozostałe 7 z HHI z tych 9-ciu (wszystkie dla Dynagas Ltd.), to nr-y bud: 3290÷3293 i 3356÷3358, IMO/rok przekazania: Clean Resolution 9943475 / 2023; Clean Destiny 9943487 / 2023; 9943499 / 2024; 9943504 / 2024; 9967328 / 2025; 9967330 / 2025; 9967342 / 2025. Z początku 2023 roku są 2 informacje o kol. zamówionych jednostkach (2x po 3) w HHI, z realizacjami w 2026 roku dla nieujawnionych armatorów z Europy i Oceanii. +3 jedn.z DSME w 2025,też utajnione dla kogo.
PS 2 „nasze”: Maran Gas Apollonia i LK Knutsen OAS, spędziły 10.04.2023 roku (13-tą rocznicę) na podejściach na redy Hackberry i Sabine Pass. Dopłynęły równocześnie po nieśpiesznej żegludze ze Świnoujścia - w 23(!) i 30(!!!) dób - powinny w 17/15 dni. WOZI się i … CZARTERUJE się! Ma się niezależność. MGA bezpośrednio wpłynął na załadunek, a LKKOAS zakotwiczył na redzie.
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz
szarmancko, szczerze, szczodrze, szeroko, szybko, szyderczo,