sobota, 29 kwietnia 2023

Był Al Shamal

Al Shamal przypłynął po raz 6 na Bałtyk, po powolnej marszrucie - w 27 dób od załadunku. Rok temu 07.05. w swoim 4-tym zawinięciu dostarczył 100-ną dostawę katarską. Teraz wpłynął do gazoportu 27.04. o h0840 → 28.04./h1700. Ładunek  przekroczył 1420 GWh i jest 20-tym wśród największych ładunków katarskich. Jest to największy (poza wątpliwym rekordowym) przywieziony przez Al Shamal.

Statystycznie dostawa: [225.] / 19 tegoroczna / 118 katarska.
Kwiecień to kolejny (2-gi) miesiąc z tylko 4-ma dostawami (więcej ↓, po *****  ***).


↑↑ dopływanie (Wielki Bełt) i odpłynięcie (Sassnitz - 28.04./h2040) ↑
na przemian wejście i wyjście z gazoportu w podobnych ujęciach






Ku Europie płynie kolejna 4-ka Q-Flex [Ku Europie]. Jeden z nich jest wykluczony z ewentualnego zawinięcia na Bałtyk: Al Nuaman - tylko 11,2 m zanurzenia, tzn. niedoładowany, czyli ład. spotowy. Pozostałe 3, w kol. wypłynięcia z Ras Laffan, to: Al Bahiya/1; Al Sheehaniya/6; Fraiha (wszystkie z DSME), dotychczas z jednym i 6-cioma zawinięciami oraz bez debiutu w Świnoujściu.
Czy 2-gą dostawę majową z Ras Laffan - jako historycznie 120-tą katarską, dostarczy Al Bahiya po >3,5 latach nieobecności na Bałtyku - od debiutu w X-2019! A może Al Sheehaniya po raz 7? Oczywiście kibicuję Fraiha!

W nocy 28.04., „nasz” Maran Gas Apollonia zamiast po raz 11 do Świnoujścia, zawinął po raz wtóry do Kłajpedy i dowiózł ładunek z Hackberry - załadunek 11.04.

Arctic Voyager w swoim 24-tym (21 do Kłajpedy + 2x Świnoujście) rejsie w głąb Bałtyku (liczone bez zawinięć na kotwicowisko przy Skagen - reda Skagen w Kattegacie jest już Bałtykiem!) płynie do fińskiego Inkoo! To pierwsza masowa dostawa norweskiego LNG do fińskiego terminala -ETA 30.04.
Czy odbędzie się rozładunek całkowity, czy np. współdzielony z Kłajpedą?

*****  ***

Od początku IV i min za poł. V-2023, co 2-ga dostawa jest/będzie z Ras Laffan, z proporcją średnich ładunków 1400:1060 GWh (1,32:1). Jest to proporcja:

winy Tuska (Donalda) do pisiorskiego sojuszu z Trumpem (Donaldem)!

Tegoroczne dostawy z kontraktów długoterminowych są realizowane wyłącznie od Qatargas (Q-1/-2) oraz od Cheniere Marketing International. Nadal nie ma dostaw z terminalu Calacsieu Pass, mimo obowiązywania kontraktu z Venture Global od 01.01.2023r. Nie ma i nie będzie tego importu przez 4,5 miesięcy, oraz wśród 21 zrealizowanych i zapowiadanych dostaw w tym okresie!
Może w tej sprawie wypowiedziałoby się Biuro Prasowe PGNiG - tuba ORLEN-iku 0-bajtka!

Wacław Sałaban, kwiecień 2023 roku.

PS Dzisiejszy wpis jest dość obszerny, gdyż kolejny, z podsumowania dostawy [226.] będzie … zwięzły.

Wejście i wjazd na wiadukt dojazdowy do Terminalu Świnoujście nad ul. Norberta Barlickiego jest zamknięty dla suwerena. Czyli zona WYPIERDALAĆ jest w tym miejscu rozciągnięta na min. 320 m! Podobnie powinno być z LM uwzględniając jej wzniesienie! Przecież KTOŚ może przeprawić się przez Świnę i wejść na galerią LM z … granatnikiem! Tam jest piękny widok na 3 zbiorniki lądowe LNG. Są na południowy wschód od LM - info dla komendanta głównego policji!



Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

szarmancko, szczerze, szczodrze, szeroko, szybko, szyderczo,