ETA 16. i 27.04.
117 dostawę katarską przywiezie
Tembek w swoim 7-mym zawinięciu. ETA 16.04. Wypłynął 26.03. o h0700,
czyli zrealizuje czasowo typową dowózkę w 21 dób. 03.04. przepłynął Kanał Sueski.
Od 2018 r. regularnie odwiedza Świnoujście. Pomimo
rodowodu z SHI (XI-2007) - ale konstrukcja
HHI(!), dostarcza duże ładunki ale nie rekordowe (1412/1413/1416/1414/1407/1408/??
GWh).
Dołączy do 5-ki najczęstszych gości w Gazoporcie
Świnoujście: Maran Gas Apollonia x10, + Q-Flex:
Al
Nuaman x9, Al
Huwaila x8, oraz Al Ghashamiya i Tembek po 7. Kolejne 7
jednostek po x6 (+↓).
118 dostawę katarską
przywiezie Al Shamal w swoim 6-tym zawinięciu. ETA 27.04. Wypłynął
31.03. o h2200, czyli
zrealizuje nieśpieszną marszrutę - aż w 27 dób.
Od 2017 roku przypływa do Świnoujścia dość
nieregularnie - z 3-letnią przerwą: IV-2019 ÷ V-2022. Konstrukcja SHI/I-2008. Dostarcza
duże ładunki - większe ↑ (1417/1453/1419/1416/1417/?? GWh), ale
… nie rekordowe! Choć ma na koncie bezwzględny
rekord: [31.]/10.05.2018/28 dostawa katarska, to czas upływa i wątpliwości
trwają - czy ów rekord był możliwym do osiągnięcia?!
* prawdopodobne → wyjaśnienie nietypowości 19-tu dostaw w 2021 r., tj. domknięcie lat 2018-2020.
** czyżby w celu zapewnienia ciepłej wody w kranie do wiosny? A może domknięcie lat 2021-2023?
Zastanawiający jest dość duży okres (42
doby!) od poprzedniej/ostatniej zrealizowanej dostawy z Ras Laffan, tj. 116-tej
katarskiej ([218.], w dniach 05-06.03. przez Umm Al Amad), do
pierwszej obecnie zapowiadanej, oraz relatywnie krótki pomiędzy obydwoma
zapowiadanymi ↑, tj. tylko 11 dób (oba odstępy liczone po datach
zawinięć).
Zastanawiające, tym bardziej, że w poprzednim
miesiącu sporo jedn. Q-Flex długawo wyczekiwało na redzie Ras Laffan na
załadunek! Skończył się szczyt zimowego sezonu zakupów LNG na półkuli
północnej. Pewnie zapowiadane terminy odbiorów „dyktował” odbiorca (?).
***** ***
Również trudno jest dzisiaj napisać, którą dostawę ogółem zrealizuje Tembek, jako [223.], czy [224.]? Jak również, którą Al Shamal - [224.], czy [225.], a może [226.]?
Wacław
Sałaban, kwiecień 2023 roku.
Na majówkę pewnie MGA po raz 11, po majówce pewnie ok. 7.05. niespieszny LK. Trzeba gazu, bo magazyny trzeba napełniać. Niemniej jednak pasuje, żeby coś było jeszcze między 6 a 16 lub 16 a 27.04
OdpowiedzUsuńMam podobne podejrzenia. Dodatkowo:
Usuń- obserwuję szczególnego LNGC, płynącego do Europy po załadunku w Ingleside - jego ewentualne zawinięcie ETA 21/22.04., byłoby dla obserwatorów prawie porównywalne z zawinięciem … Q-Max (teraz więcej nie napiszę).
- zapowiadane 64 dostawy w 2023 roku, to po 16 w kwartale. Po 1-szym jest (-)1, a 2-gi kw. zaczął się nieobficie.
A czy jest możliwość zawinięcia wcześniejszego Al Shamal przy długiej marszrucie niż zgłoszone ETA? Czy takie przypadki się zdarzały?
OdpowiedzUsuńBywały pojedyncze (1- max 3) przyśpieszenia zawinięć, ale o wymiarze kilkugodzinnym, np. przejęcie pilotów na redzie tuż po północy zamiast planowanego o h0600. Zbyt wiele służb asystuje zawinięciu, co wyklucza ad-hoc przyśpieszenie. Co innego opóźnienie – siła wyższa + łatwiejsze organizacyjnie.
UsuńJest Celsius Charlotte :) 21.04.
OdpowiedzUsuńHmm…, nie CCh mam (miałem?) na myśli. Jego 2-gie zawinięcie nie zasługuje na określenie „byłoby dla obserwatorów prawie porównywalne z zawinięciem … Q-Max”. Ale trudno, to pewnie on będzie z ETA 21.04.
Usuń