Celsius Charlotte przypłynie z ETA 21.04., tzn. pomiędzy 117 - 118 dostawą z Ras Laffan, po załadunku w Ingleside (03-04.04.). Powoli ten terminal zaczyna dorównywać Sabine Pass w obsłudze kontraktu z Cheniere Marketing International. Kiedyś informowano, że to właśnie terminal w Ingleside będzie wiodącym w realizacji tego kontraktu. Czyżby za sprawą swojej nazwy? Dotychczas ogółem, bez rozróżniania kontraktów/pośredników, proporcja odebranych w Świnoujściu, a wytworzonych ład. w Sabine Pass v Ingleside, to 3:1 (36/12 + obecny 13-ty).
Może w tej zapowiadanej dostawie będzie nowa rekordowa wielkość ład. dla LNGC nie klasy Q-Flex? Celsius Charlotte w swoim debiucie ([158.]/28.03.2022), dowożąc 1130 GWh z Sabine Pass, dzierży ów rekord wielkości. Przypomnę, że jest to metanowiec z SHI-2021 i ma nom. pojemność 180 tys.m3- zawdzięcza to m.in. większemu współczynnikowi napełnienia zbiorników. Oczywiście, pływa w stałym czarterze Cheniere.
Przed oficjalnym potwierdzeniem tej dowózki, obserwowałem inną jednostkę po poprzedzającym załadunku w Ingleside i płynącą do Europy. Jest to młodszy metanowiec (05/2022), o poj. nominalnej 200 tys.m3. Coś pomiędzy starawymi Q-Flex, a masowo obecnie budowanymi LNGC „174/180”. Czyli jest z 3-ciej klasy metanowców w światowej flocie wg. pojemności, po Q-Max (14 jedn.+1xFSRU) i Q-Flex (31). Tym samym jej dwaj przedstawiciele (powstają kolejne!), są w pierwszej 50-ce największych wśród ok.700 LNGC w światowej flocie. Jako 47-48 największy! Niestety, o tej klasie LNGC jest znikoma ilość informacji, choć stocznia je budująca jest znana, też potężny europejski armator - ale kapitał chyba dalekowschodni, oba pływają już prawie rok. Również ilość dostępnych zdjęć tych metanowców jest znikoma i prawie wszystkie są z …Ingleside.
Wacław
Sałaban, kwiecień 2023 roku.
#StopFakeNews
#StopFakeNews → ściąga dla zawodowych wierszówkarzy - do
zapamiętania! ↓:
- dostawa katarska to ok.
90 tys. ton LNG.
- dostawa z USA
nowoczesnym metanowcem kl. „174/180” to ok. 70 tys. ton LNG.
- rekordowa dostawa z
USA to ciut poniżej 74 tys. ton LNG (jest o niej powyżej).
- dostawa starawym
LNGC to 60÷65 tys. ton LNG.
Żaden LNGC nie dostarczył ładunku ok. 80 tys. ton LNG do
Świnoujścia.
Ale uwaga, są już 2 metanowce (o czym jest powyżej),
których typowy ładunek to ok. 80 tys. ton LNG.
Może któryś kiedyś zawinie na Bałtyk?
Z ciekawości które to są te większe LNGC, bo nie udało mi się jak dotąd namierzyć tego, co wyszedł z Ingleside?
OdpowiedzUsuńClean Cajun / IMO 9886732 + Clean Copano / IMO 9886744
Usuń