Ten Q-Flex (DSME-02/2009) zadebiutował w Świnoujściu w 2018 roku
wśród aż 10-ciu debiutujących metanowców z tej klasy (rekord po 2017x6).
Debiutował z przytupem, bo w 2018 zawijał na Bałtyk x3: 10.02./06.09./05.12.*
W kol. latach bywał 1-krotnie lub w ogóle. Dowozi ładunki typowej wielkości
dla podklasy Q-Flex/DSME, ok. 1376 GWh.
Z liczbą 7 zawinięć do Świnoujścia, jest w ścisłej
czołówce wśród 7-miu Q-Flex po 7÷9 pobytów. Po przeciwnej stronie jest 9
jednostek po 0÷2 zawinięcia na Bałtyk. W historii jednostek Q-Flex żaden z nich
na Bałtyku nie zawijał poza Świnoujściem!
Al
Sheehaniya jako
katarski wyrobnik (Nakilat) jest wśród 3-ch Q-Flex, z Al Shamal i Tembek,
najczęściej przypływających do Europy** - po 24 realizacje dokonane w
okresie moich obserwacji od IV-2018 r. W niecałe 6 lat po 4 pobyty. Ale Al
Shamal i Tembek są już w trakcie 25 dowózki, ale tym razem dookoła
Afryki. Minimaliści odbyli tylko po 13 realizacji: Al Gattara, Al
Thumama -wyp.z 14-tą.
Przypadkowo realizacja obecnej dostawy przez Al
Sheehaniya jest równo 6-setną wysyłką od początku mojej stałej
obserwacji ruchu Q-Flex do EU i Turcji. A zainaugurował, też przypadkowo, Al
Shamal swoim 2-gim zawinięciem - realizacją dostawy [31.]/10.05.2018,
również przypadkowo będącą nadal największym odebranym ładunkiem w historii
Terminalu Świnoujście (1452,739544 GWh).
Wpłynął 26.02./h0840, czyli planowo, pomimo sugestii nocnego wejścia dla bezpieczeństwa narodowego, które nieoczekiwanie zapewniła nasuwająca się od lądu (z SE) mgła adwekcyjna. W kamerze internetowej, w porannym oświetleniu, z poziomu światła LM Świnoujście, była dobrze obserwowalna. (ujęcia ↓ z h0815-0840)
Wypłynął 27.02. o h1500. we … mgle! Która nasunęła się z nad morza podczas dopływania jednostek asystujących wyjściu Al Sheehaniya z gazoportu. Czyli ponownie mgła wsparła zabezpieczenie w porze dziennej manewrów wejścia/wyjścia.
Historycznie jest 3-cim Q-Flex w Świnoujściu po dookólnej żegludze wokół Afryki z ładunkiem. Była to również powolna marszruta - trwała 36 dób (od 21.01.), zamiast typowych 21-23 dób i miała wpływ na wielkość dostarczonego ładunku. Dowiózł najmniejszy ładunek o wymiarze 1370 GWh, spośród 7 dostarczonych przez tą jednostkę - poprzednie kolejno: 1380; 1375; 1375; 1373; 1377 i 1375.
Dowiózł 134 ogółem ładunek katarski i 3-ci
w 2024 r. Czyli 3 w 2 miesiące przy 18/rok. Ogółem [275.] i dopiero
7-my w 2024 r. Kol. dostawą i 1-szą w III, też będzie ładunek z Ras Laffan:
Al Rekayyat/2 z ETA 04.03. Również płynie 2-ga marcowa z Kataru: Al
Ghashamiya/8 z ETA 20.03.
To kto jest głównym dostawcą LNG dla naszego bezpieczeństwa
narodowego?
Wacław Sałaban, luty 2024 roku.
* Bezpośrednio obserwowałem jego 2-gie wpływanie i 3-cie wypływanie, gdy
plaża w gazoporcie, Falochron Centralny i Ku Morzu były dostępne dla każdego!
Będąc jedynie dyskretnie obserwowanym przez stosowne podmioty ochrony
obiektu.
** precyzyjnie do Europy i Turcji, tj. za Kanał Sueski. Określenie;
„przez K. Sueski”, nie jest już stosownym określeniem!
W Sabine jest pod załadunkiem Aristarchos.może zawita do nas w marcu i poprawi nieco statystykę Katar vs reszta świata
OdpowiedzUsuńSugeruję obserwację Flex Volunteer - minął Bermudy.
UsuńNa kursie Europa. W AIS: ETA 10.03. Wypłynął 23.02.
Energy Pacific na 16.03. potwierdzone.
UsuńJa to mam pecha.gdy zaglądam do dyspozytora to akurat nie ma tam info,a potem nagle jest
UsuńJak się jest dyspozytorem …, … nie ma potrzeby zaglądania.
UsuńAle dodatkowo ... komentarz na Morskości.