Był 4-tym
debiutującym Q-Flex w Świnoujściu, już w X-2016 roku z dostawą [8.].
Potem nie pojawiał się na Bałtyku przez 6,5 roku (III-2023
z [218.]) i znów był nieobecny w Gazoporcie przez 2,5 roku.
W 9
lat tylko 3 zawinięcia. Czy te rzadkie dyspozycje dowozowe do najodleglejszego na NW klienta
QatarEnergy (Nakilat) nie są związane z najmniejszą efektywnością dowozową tego
Q-Flex(DSME)?
Średni jego ładunek z 2-ch realizacji dla Term.
Świnoujście, to tylko niecałe 1365 GWh, przy średniej dla Q-Flex/DSME
wynoszącej 1375 GWh - to wyliczenie z 77-miu realizacji przez 16
Q-Flex/DSME. Oraz oczywiście oba
jego ładunki są rekordowymi w małości wśród wszystkich dostaw katarskich.
Natomiast porównanie do średniego ładunku ze
wszystkich realizacji, przez wszystkie Q-Flex =1396 GWh, nie ma sensu.
Zawinął 08.09./h0855. Wcześniej przez 4 doby (03-07.09.)
kotwiczył na redzie Skagen. Rozładował 1373 GWh - rekord dla tej jednostki
(17-ty najmniejszy ładunek Q-Flex). Ale nadal istotnie odstaje średnim swoim
ładunkiem 1367 GWh od wydajności innych Q-Flex (5 GWh do kolejnego Al
Oraiq i 55 GWh do rekordzisty Al Khuwair). Odpłynął 09.09./h1715.
Zrealizował [384.] i 55-tą tegoroczną
dostawę. To 163-cia katarska i 12-ta tegoroczna z Ras Laffan.
To ostatnia dostawa katarska przed detronizacją Kataru z bezwzględnego, w odniesieniu do łącznie reszty Świata, liderowania tego kierunku w naszym imporcie LNG przez Term. Świnoujście.
jako lidera od zawsze naszego importu LNG przez Terminal Świnoujście?
Umm
Al Amad swoim
zawinięciem ponownie przywraca liderowanie importu LNG z Kataru (+ ~1240 GWh) nad
importem z reszty Świata. Ale nie na długo, przed
ostatecznym zdominowaniem kierunku katarskiego pozostałym łącznym
importem.
W 2-giej dekadzie września 2025 roku, przy
planowanych zawinięciach i po dokonanych odbiorach:
[385.] - BW Lilac /ETA
12.09 - nastąpi prawie zrównanie importów z Kataru (+ ~200 GWh) i od innych.
[386.] - IL Knutsen OAS /ETA
16.09 - początek stałej/trwałej zmiany na; inni (min + 850 GWh) > Katar!
[387.] - Clean Destiny /ETA
19.09 - nastąpi przewaga importu od innych nad importem z Kataru o
wymiarze (~2000 GWh) większym od ładunku
Q-Flex, a takowy zawinie za ponad miesiąc, najwcześniej w 2-giej połowie X-2025
roku!
Nadal żaden Q-Flex nie płynie z Ras Laffan w kierunku
najodleglejszego na NW klienta QatarEnergy!
To szczególna sytuacja (zwłaszcza dla marszrut dookoła
Afryki), gdy po rozładunku dostawy w Świnoujściu nie ma kolejnej płynącej z Ras
Laffan do nas.
Na kolejną symboliczną zmianę, tj. zrównanie importów Katar(wytwórczo/sprzedażowo) - USA(wytwórczo!), oraz następnie na zmianę lidera, jeszcze poczekamy.
Wacław Sałaban, wrzesień 2025 roku.
„Kto
zapłaci za energię centrów danych” - Piotr Syryczyński
[o zawiłościach amerykańskiej energetyki, o politycznych w niej
konsekwencjach, o konsekwencjach rozwojowych AI, o bezpieczeństwie importerów
amerykańskiego gazu ziemnego*, itd.]
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz
szarmancko, szczerze, szczodrze, szeroko, szybko, szyderczo,