Od bardzo długiego czasu wyczekuję na zawinięcie tego Q-Flex do Świnoujścia! Porównywalne jest to z wyczekiwaniem na debiut ostatnich 3-ch Q-Flex z 31.
Umm Al Amad debiutował dawno temu - 17.10.2016 roku, jako 4 Q-Flex (5 metanowiec) w 4-tym miesiącu komercyjnego odbioru dostaw przez Terminal Świnoujście, i od tego czasu nie wpływał na Bałtyk! Była to [8.] dostawa i 7 katarska, oraz rekordowo mała - do dzisiaj! Tylko 1363 GWh. Oczywiście rodowód tego Q-Flex to stocznia DSME (IX-2008).
Umm
Al Amad z 2-gim
swoim ładunkiem do naszego terminalu wypłynął z Ras Laffan 11.02. o h2030 i od
razu ogłosił w AIS port docelowy: Świnoujście ETA 05.03. Takie wczesne
komunikowanie nie jest ewenementem - bywało sporadycznie (też przed debiutem
Umm Al Amad!) - ale bardzo
dawno!
Tak jakby ktoś chciał zakomunikować … WRESZCIE!!!
Dzisiaj trudno jest napisać ile katarskich dostaw
rozdziela jego zawinięcia - min 107, a może 108? ↓
To efekt znacznego zintensyfikowania tegorocznego importu
z Kataru (?!) w II - III:
- Al Utouriya zawinął do Świnoujścia przed
północą 11.02. ze 114 dostawą,
- Al Huwaila przepłynął Kanał Sueski 11.02.
i głosi w AIS Świnoujście ETA 23.02. ze 115 dostawą.
(II-2023 to pierwszy luty w historii Terminalu
Świnoujście z 2-ma dostawami katarskimi!)
- Al Nuaman płynie przez M.Czerwone do Suezu
ETA 14.02. → możliwe Świnoujście ETA 01.03.(?).
- Umm Al Amad wypłynął z Ras Laffan wiecz.11.02.
do Świnoujścia ETA 05.03. ze 116, gdy↑ to 117!
- wysoce prawdopodobna jest kolejna (2-ga v 3-cia!)
dostawa w II poł. III-2023!
Czy to jest efekt braku dostaw w I i II-2023 z Calcasieu Pass w ramach kontraktu z Venture Global, gdyż zostały odebrane wcześniej, tj. w 2022 roku (12-13 ładunków z puli 22-23 w 2023 roku)?
Wacław Sałaban, luty 2023 roku.
Możliwe że będę przy tym gazowcu, pozdrawiam
OdpowiedzUsuńTymczasem FSRU HOEGH GALLEON płynący z Lake Charles do Świnoujścia "po drodze" zawinął do GATE w Rotterdamie. Częściowy wyładunek?
OdpowiedzUsuńObserwuję. Czas cumowania w GATE trwał 26h, co dla częściowego rozładunku jest długim, ale dla całkowitego rozładunku i ponownego załadunku LNG (z innego zbiornika lądowego) jest za krótkim. Takie operacje w Rotterdamie (i Zeebrugge) sporadycznie się odbywają. Dodatkowo do Świnoujścia płynie ze stosunkowo małym zanurzeniem - tylko 9,6m. To sugeruje ładunek współdzielony 2/3:1/3.
UsuńW Lake Charles nie ma terminalu LNG, jest opodal, w Hackberry. Pisanie „płynący z LCh”, to tak jakby napisać że FSRU HG płynie do …Szczecina. Są to zbliżone układy lokalizacyjne: Hackberry/Lake Charles i Świnoujście/Szczecin (LCh i Sz to porty bardziej śródlądowe niż morskie!).
Dodatkowo; Zarząd Morskich Portów Szczecin i Świnoujście SA ma siedzibę z SZCZECINIE + Świnoujście podlega Urzędowi Morskiemu w SZCZECINIE! A jednak nie mamy wątpliwości i głosimy: z LNG to „do Świnoujścia”.
Dzięki za wyjaśnienia. Lake Charles miał wpisane w AIS i tak się wyświetlało w MarineTraffic.
UsuńTak wiem skąd się biorą te przekłamania. Nawigatorzy (w AIS) za porty morskie uważają tylko te w których są międzynarodowe …lotniska - do wymiany załóg!
UsuńJest jeszcze inne źródło przeinaczeń: oficjalną nazwą terminalu w Hackberry jest Terminal Cameron, choć miasteczko Cameron jest bliżej Zat. Meksykańskiej, a tuż przy nim, na wejściu do Jeziora Calcasieu jest terminal Calcasieu Pass! Tym samym określenie „Cameron” w AIS może oznaczać terminal w Hackberry lub Calcasieu Pass! Świadomość tego, przy odczytywaniu sygnału AIS jest …mała.
Cool Explorer 28.02 w Świnoujściu wg.dyspozytora -z Sabine
OdpowiedzUsuńSerdeczne dzięki. No to wolny termin na przełomie II/III zostanie zapełniony.
UsuńJa bym się spodziewał w okolicy pierwszych dni marca fety z okazji zawinięcia gazowca Lech Kaczynski, pytanie czy przed Umm Al Amad czy po? Wyjaśni się, kiedy go załadują w Sabine Pass.
OdpowiedzUsuńOd 2-ch dni jest o tym w "2. Dostawy LNG do Świnoujścia [n.]" - poz. 219. - LK Knutsen OAS!
Usuń