Po pożarze we IX-2020* i po 20 miesiącach remontu/przebudów/przeglądów/testów, 1-szy załadunek w norweskim terminalu LNG nastąpił 04-06.06.2022 roku. Arctic Voyager ów ładunek dostarczył do Rotterdamu. Po 8 miesiącach działania, 04-06.02.2023 nastąpił 51-szy załadunek (Arctic Aurora). Typowa miesięczna produkcja to 6 ładunków (średnio co 5 dób), sporadycznie 7 (IX-2020 i I-2023) i jej wymiar jest taki sam jak przed IX-2020.
Liderem wśród importerów norweskiego LNG jest Kłajpeda
z odbiorem 25% produkcji, tj.12,5 dostaw, w tym prawdopodobnie min 3
ładunki dla PGNiG, w części dla Ściany Wschodniej. Kolejni importerzy:
Rotterdam x9,5; Dunkierka x7; Montoir i Isle of Grain po 4; Fos-sur-Mer
x3,5; Revithoussa x2,5 i Świnoujście x1 (Qogir), oraz okazjonalni
odbiorcy: Zeebrugge; Bilbao; Kartagena; Rovigo, po x1.
Dwa ładunki (4%) popłynęły poza Europę do Turcji /Aliaga
i do Argentyny (dowiózł LNG Endeavour).
3-cim będzie ów 51 ładunek - ponownie do Aliagi (Arctic
Aurora).
Oczywiście zasadniczą obsługę rozwozową zrealizowały jednostki Arctic+ (5 x7÷9 ład.) oraz 8 LNGC gościnnych (realizacja 18% eksportu) - liderem wśród nich jest Cool Runner (realizacja 2-ch dostaw).
Wacław Sałaban, luty 2023 roku.
* 02.10. 2020 Pechowy
wrzesień w terminalu Melkøya
25.10.
2020 „Blackout”
w terminalu Melkøya
06.11.
2020 Ciut
więcej o pożarze i „blackout” w terminalu Melkøya
02.05. 2022
Radująca
obserwacja - Arctic Voyager płynie do Hammerfestu
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz
szarmancko, szczerze, szczodrze, szeroko, szybko, szyderczo,