W zapowiedzi zawinięcia FSRU Hoegh Galleon (jako LNGC!) napisałem:
Dowiezie
do Świnoujścia kolejny spot z Hackberry (x8). Po załadunku 24-25.01. i
wypłynięciu, głosił początkowo w AIS (min do 31.01./h0330): Rotterdam ETA
11.02. UMwSz wstępnie 04.02. ogłosił przybycie Hoegh Galleon z
ETA 12.02. i szybko skorygował na 17.02. „Przechwycenie” dostawy?
08.02. Hoegh Galleon pojawił się po naszej stronie Atlantyku z niezmienionym sygnałem: Rotterdam ETA 11.02. i 10.02. zakotwiczył na redzie niderlandzkiego portu (nie bunkrował). O północy 11/12.02. wpłynął do terminalu LNG Gate (Gas Access to Europe) znajdującego się w Maasvlakte - Rotterdam z zanurzeniem 11,6(3)m (różne info). Wypłynął w nocy 13.02. z zanurzeniem 9,6(8)m, po 26h cumowania przy stanowisku rozładunkowo - załadunkowym oraz popłynął do Świnoujścia. Z wysokim prawdopodobieństwem 17.02./h1055 dotarła dostawa współdzielona z Hackberry*, tj. 8-a, tym razem częściowa.
Historycznie nie jest to pierwsza współdzielona i odebrana dostawa w Termin. Świnoujście, jest 2-gą. Pierwszą była realizowana przez Arctic Aurora z Melkøya do Revithoussa, z częściowym (ok. 40%, tj. 389 GWh) „odlichtowaniem” w Świnoujściu (07-08.11.2019 - [72.]).
Hoegh
Galleon wypłynął 18.02./h1345
z zanurzeniem 9,4m, po krótkim (12h) i gwałtownym sztormie 9-10oB (zwanym
Orkan Otto / Cyklon Ulf) trwającym w nocy 17/18.02.
[aktualizacja 19.02.]
Wymiar
obecnego częściowego ładunku 422 GWh, to 40% poj. HG→
2-ga bezwzględnie
najmniejsza dostawa w historii Terminalu Świnoujście, [pomimo
↑, w 1-szej dobie rozładunku (17.02.) nastąpiło przekroczenie wym. 260 TWh
całego importu LNG w historii Terminalu] oraz [215.],
8 z Hackberry, 9 w 2023 roku, 4 w II-2023. - oficjalne wieści
z Terminalu LNG i od Biura Prasowego PGNiG. ↓+ 3-cia korekta!
Wacław Sałaban, luty 2023 roku.
* Terminal LNG w Rotterdamie funkcjonuje jako pośrednik handlowy nie
tylko dla klientów globalnych (masowych). Obsługuje również klientów
„detalicznych”, zakupujących okazjonalnie/incydentalnie konkretnej wielkości
ładunki spotowe. Możliwe, że londyńskie Biuro PGNiG Supply & Trading przechwyciło
doładowanie do pełnego FSRU Hoegh Galleon dowożącego ładunek przez
Atlantyk z Hackberry do Rotterdamu.
LK Knutsen 19.02.23 o 2:40 Polskiego czasu wypłynął w 1 komercyjny rejs . Dziwne że od razu nie krzyczy PL SWI a jeszcze dziwniejsze będzie jak w ogóle tam nie popłynie.
OdpowiedzUsuńDzisiaj zamieszczę wpis o tym fakcie.
UsuńPrzypłynie bo już o tym w pgnig ćwierkają na ćwierkaczu
Usuń