Sytuacja z 02.02.2023 o h1330:
- LNGC Aristarchos z ład. z Sabine Pass dla
Terminalu Świnoujście w wyczekiwaniu na wejście.
- LNGC Cool Voyager z ładunkiem z Calcasieu
Pass w wyczekiwaniu na przeładunek do FSU↓.
- FSU Seapeak Hispania.
- małe metanowce - dowozowce ↓↑: Coral Favia,
Coral Fraseri, Coral Furcata.
- FSRU Neptune.
Rozpoczęcie przeładunków obu LNGC było planowane na 01.02. (zawinięcie / przycumowanie) i zostało odroczone z uwagi na warunki podsztormowe i sztormowe.
Warunki hydrometeorologiczne ograniczające zawinięcia metanowców do Świnoujścia:
- prędkość wiatru do 10m/s. Interpretacja,
czy szkwały, tj. ich częstotliwość występowania i v >10m/s (19-20w),
wykluczają wejście, należy do pilota + kpt jednostki.
- ograniczona widoczność do 2 Mm, tu
precyzja określenia granicznej widoczności zależy od pilota/kpt. Obejmuje
ograniczenia zamgleniem/mgłą, intensywnym opadem (śnieżyca/ulewa).
- prawdopodobnie (na podstawie własnych obserwacji)
granicznym stanem poziomu wody w Świnoujściu jest 480-490 cm (+brak
zafalowania) dla zanurzenia jednostki 12,4-12,5 m. Oczywiście, jest to zależne
od aktualnego stanu głębokości na torze wodnym i w basenie gazoportu
(zapiaszczenia).
- dodatkowo: debiut jednostki nie może się
odbywać w porze nocnej.
Oczywiście, na kwestie interpretacyjne granicznej
siły wiatru/widoczności ma wpływ też krotność zawijania danej jednostki (jej
wielkość/manewrowość) oraz krotność uczestniczenia w nich przez podejmujących
ostateczne decyzje. Również ma znaczenie asysta holownicza, tzn. ich uciąg na
palu i manewrowość!
Do pilotażu do/z/w Gazoporcie Świnoujście jest używany
przez pilotów morskich specjalny zadedykowany system nawigacyjny (bardzo
precyzyjny!).
Użyte określenie (↑) „warunki podsztormowe”
obejmuje siłę wiatru 7-8oB. Sztorm zaczyna się od 8oB
stałego wiatru!
Wacław
Sałaban, luty 2023 roku.
HOEGH GALLEON wg UM w Szczecinie 12.02 w Świnoujściu jednak portale AIS piszą o Rotterdamie a trasa wskazuje że to coś odsprzedanego w trakcie co miało płynąć na około Afryki na wschód
OdpowiedzUsuńDzięki za czujność!
UsuńJest już korekta ETA na 17.02. - „Aktualizacja z dnia 2023-02-05 00:03:40”, a na statku jeszcze pewnie nie wiedzą, dokąd mają ostatecznie popłynąć z kolejnym ładunkiem z Hackberry dla Świnoujścia.
Korekta do: 2. Dostawy LNG do Świnoujścia [n.] Nie Hoegh Gallant/3 a HOEGH GALLEON/1
UsuńJeszcze raz dzięki za czujność!
UsuńI chyba na statku już wiedzą - nie wiedzieli 30.01./h0800
Wiem -znowu z trochę innej beczki ale ktoś wie dlaczego tu: https://transparency.entsog.eu/#/points/data?from=2022-10-20&points=dk-tso-0001itp-10009exit%2Cpl-tso-0002itp-10009entry jest UPDATE (2.02.2023 o 11:16) danych z wszystkich poprzednich dni?
OdpowiedzUsuńTrudno powiedzieć. Być może wskutek jakiejś awarii znikły wcześniejsze dane i musieli 2.02 wgrać z jakiegoś backupa a być może połapali się że dane były nieco zawyżone lub zaniżone i system źle naliczał i skorygowano. Skoro to śledzisz to być może masz odnotowane wartości jakie tam widniały przed 02.02 to można porównać jak jest teraz
Usuńdla niektórych dni różnica to 1 kwh a dla innych nawet kilka mln kwh ale są też takie jak wcześniej ciekawe co było powodem różnic (może dla poszczególnych dni co innego)
UsuńPrzed UPDATEM:654988835,14 m3 PO:617532816.8 m3 UBYŁO ~37,5mln m3
Usuńp.s. chodzi tylko o 2022
UsuńTeraz do Wilhelmshaven zmierzają BW PAVILIONARANTHERA eta 8.02 oraz LNG SCHNEEWEISSCHEN eta 16.02
OdpowiedzUsuńDziękuję za info i zapraszam do dalszej sygnalizacji. Sam nie obserwuję i nie śledzę ruchu LNGC do nowych niemieckich terminali/FSRU, ale wśród Sympatyków bloga są jego obserwatorzy!
Usuń