Wszystkie 4 dotychczasowe
realizacje dostaw przez Global Sealine do Terminala Świnoujście były
w ramach kontraktu z Cheniere Marketing International w formule DES i stałego
czarteru metanowca przez Cheniere. Ostatnia dostawa jest po załadunku w Sabine
Pass w dn. 05-07.03.
To 10-te zawinięcie jednostki z floty GLOBAL+, ale
w tym były 3 dostawy spotowe z Freeport, Sabine Pass i z Punta Europa - Gwinea.
Wpłynął 24.03./h0830. Wypłynął 25.03./h0920. W ramach 1 doby terminalowej odebrano mały ład. 949 GWh. Mniejszy od poprzedniego rekordowego aż o 200 GWh! Ale ich średnia to typowa wielkość dostawy kontraktowej z Cheniere Marketing International (ok. 1050 GWh x 21 dostaw = 1,45 ton/rok).
[348.] - jest 29-tą najmniejszą
nie wliczając 2-ch współdzielonych w historii Terminala Świnoujście. 19-ta
tegoroczna, tym samym jest już rekord kwartalny w ilości zawinięć i wielkości
importu +↓.
To 7-ma w marcu, a płynie 8-ma, co da
zrównanie w rekordowej ilości miesięcznych odbiorów ze I-2025 i rekord wielkości
miesięcznego importu za sprawą 2-ch dostaw katarskich. W I-2025 była 1-na.
Importowo (odbiorowo) kwartał się jeszcze nie
zakończył ale pewna (dys)proporcja jest już kolosalna.
Proporcja w I kw. 2025 roku Sabine Pass - inni
wytwórcy to 10:10. Inni: Ras Laffan x4 (4-ta dopływa); Hackberry x3; Cove
Point, Ingleside i Freeport po x1. W tych 10-ciu z Sabine Pass, prawdopodobnie
są 2 spoty (min) i chyba 8 ładunków kontraktowych od CMI.
W tym kwartale w ramach kontraktów z Venture Global
powinniśmy dokonać min 5 odbiorów z Calcasieu Pass i min … 14 z Plaguemines!
Tak, tak, łącznie ok. 20 z 81 (22+59) odbiorów w roku!
Solidność
Cheniere nie neutralizuje solidności Venture Global w … rolowaniu nas!
Wacław
Sałaban, marzec 2025 roku.
A Ameryka nie ma jaj! Ale jeździ teslą!
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz
szarmancko, szczerze, szczodrze, szeroko, szybko, szyderczo,