To 3-ci z floty CLEAN+ pływający w czarterze
Cheniere. Załadunek odbył się w Sabine Pass 21-23.03.
Metanowiec klasy 200/HHI-04/2024, której „kibicuję”
w osiągnięciu granicy 1200 GWh w wielkości dostarczonego ładunku. A na początek,
w przekroczeniu śr. wielkości z 350-ciu dostaw = 1186 GWh. Powoli się to
zbliża:
Wpłynął 08.04./h0725. Wypłynął 09.04./h1035. Odebrano ładunek 1136 GWh, co jest historycznie 3-cim największym poza wymiarami dostaw przez Q-Flex! Zarazem jest to 11-ta taka dost. >1100 GWh.
Dostawa: [351.], 22-ga w 2025 r., wytwórczo 93-cia z Sabine Passi - 170-ta z USA.
***** trampizm
z Kataru - z Ras Laffan 216 426 GWh, tj. 52,0%
+
z innych kierunków - z 13-tu terminali (w tym 7 w USA) 199 890*GWh, tj. 48,0%
To skąd jest potęga eksportu do nas, a skąd ...
mizeria?
Zrównanie Katar - reszta Świata nastąpi w przyszłym
… ćwierćwieczu!
Natomiast, wysforowanie się wytwórczo importu z USA,
nie w tej … kadencji!!!
Wacław Sałaban, kwiecień 2025 roku.
* za 3 dni - już na początku rozładunku [352.], import z innych
kierunków przekroczy 200 TWh.
Amberjack IMO 9845776 wg dyspozytora 26.04.25 z Cameron
OdpowiedzUsuńNie z Cameron, a z Calcasieu Pass.
UsuńW Cameron nie ma terminala LNG, a w Hackberry jest Terminal LNG Cameron!
"automat przepisał" od dyspozytora i vesselfinder-fakt autentyczny:-)
UsuńCzasowo już nie świeżonka ale nazewnictwo jest tam klarowne. Przy okazji dowiedzialem się o Kenai. Chcą go w tym roku przekształcić z eksportowego na importowy
OdpowiedzUsuńwww.energy.gov/sites/default/files/2022-03/FERC%2C%20N.%20American%20LNG%20export%20terminals_0.pdf