Maran Gas Apollonia po potrójnym debiucie w Świnoujściu, tj. po 1-szym zawinięciu jako „nasz” (poprzednio był 2x jako „nie nasz”), realizując 1-szą historycznie dostawę w formule FOB, z 1-szym ładunkiem z Calcasieu Pass, po rozładunku [165.] zawrócił do CP po ponowny ładunek dla Terminalu Świnoujście. Jego podróż okrężna ma wymiar 38÷42 doby [CP 25-27.04. → Św. 14-15.05. → CP 02-03.06. → Św. ETA 25.06.]. Teraz zawinie po raz 4. Dowiezie 3-ci ładunek z Calcasieu Pass, gdyż z 2-gim płynie Golar Seal ETA 14.06.
GasLog Gladstone załadowany w Sabine Pass w dn. 10-11.05., został rozładowany w Świnoujściu 26-27.05./[167.] Obecnie po ponownym załadunku w Sabine Pass (10-12.06.) płynie do Świnoujścia z ETA 29.06. Tutaj podróż okrężna to stosownie 31÷34 doby. Teraz zawinie po raz 3.
GasLog Gladstone zadebiutował w marcu dostawą z Nigerii / Bonny [155.]. Drugim zawinięciem pod koniec maja wpisał się do historii Terminalu Świnoujście dowózką 50 ładunku wyprodukowanego w USA [167.]. Trzecim przypłynięciem zamknie import LNG w pierwszej połowie 2022 roku [173?.]. Będzie pierwszym metanowcem z 3-krotnym pobytem w ramach półrocza! Ma szansę przeliczyć Al Nuaman w 4-krotnym w roku goszczeniu w gazoporcie (2016). Ale stały średnioterminowy czarter Maran Gas Apollonia prawdopodobnie wszystkie owe statystyki …zdetronizuje (o tym dalej ↓).
Przyzwyczajajmy się do dostaw realizowanych w modelu zawinięć: wte wewte i raz za razem! Taka importowa logistyka zacznie dominować - typowa żegluga promowa (cumowanie nr xy).
Nowy LNGC (z podwyższoną ekonomiczną prędkością, np. GasLog
Gladstone) wyczarterowany na stałe, w roku bez przeglądu/remontu klasowego
(co 5 lat), bez sytuacji awaryjnych, z optymalnymi załadunkami/wyładunkami,
pływając na trasie Zat. Meksykańska ↔ Zat. Pomorska, może wykonać 11 podróży
okrężnych.
Nie dotyczy to Maran Gas Apollonia (2014),
ten metanowiec może rocznie wykonać 9 kółek, czyli, przy powyższych założeniach
(↑) rok 2022 powinien zakończyć z: 8 zawinięciami łącznie (dorównując Al
Nuaman), z 6 w całym 2022 roku i z 4 w drugim półroczu 2022.
A po przełomie roku, będziemy wyczekiwać czy się pojawi(?) oraz wspominać…ciepłą wodę w kranie!
Wacław Sałaban, czerwiec 2022 roku.
Jestem
właściwym prezesem na taki trudny czas…
i nie ważne kto to zamanifestował - każdy z nich:
Glapiński /
Kaczyński / Kurski
/ Morawiecki / 0bajtek / pan jest ZEREM … tak o sobie myśli!
GOLAR BEAR odpłynął na morze śródziemne ciekawe czy:-Ja gdzieś źle wyczytałem że to czarter PGNiGu; -Jest to ich czarter ale odsprzedany;- czarter na dłużej będzie od 2022 ale np.od listopada lub następnego transportu
OdpowiedzUsuńNie mam potwierdzonych informacji o czarterach. Natomiast odsprzedaż spotowa (reeksport), to raczej bywa z zasobów długoterminowych realizowanych w formule FOB. Takich jeszcze nie mamy.
Usuńczyli nie istnieje coś takiego w LNG :trafiłem okazję za X ale nie kupuję jej bo mam braki w magazynach lub klienci na za chwilę zamawiają większe ilości ,tylko żeby odsprzedać za "120%"x bo ten kupujący mimo mojej podwyżki i tak kupi bo dla niego ta cena może być nawet zniżkowa
UsuńMimo …, to nie jest to straganowy handel czereśniami po 280/kg.
Usuń