Drugi tegoroczny debiut
jednostki typu Q-Flex, czyli zawinięcie Al Amriya, odbył się w dniach 21-22.08.
Tą 67 ogólną, 51 katarską, 20 tegoroczną dostawą, świnoujski terminal
przekroczył 13 mln m3 odebranego LNG. Ów ładunek był średnim w
dolnych stanach dostaw katarskich.
Niezrozumiałe było opóźnienie
tego zawinięcia o 3-4 doby (Al Aamriya wypłynął z Ras Laffan 27.07.), m.in.
przez postój na kotwicy przy Malcie przez 3,5 doby (07.08. h0930 - 10.08. h2100).
Dlaczego? Po co? Tym bardziej, że kolejna dostawa, spot z USA, będzie
01.09.2019 roku (FSRU
Höegh Giant). A po
kolejnych około 10-ciu (?) dobach przypłynie kontraktowy ładunek z Ras Laffan.
Ujęcia identyfikujące
metanowiec Al Aamriya:




Są wywieszone:
- banderka Polski - państwa
goszczącego,
- biało | czerwona flaga: litera
H (MKS) - mam pilota na statku,
- czerwona flaga z wcięciem:
litera B - ładuję / wyładowuję / mam na
statku ładunki niebezpieczne,
- żółta flaga: litera Q - mój statek jest zdrowy i proszę o prawo
poruszania się,
- czarny walec (znak dzienny) -
statek ograniczony swym zanurzeniem.
* * *
Po debiucie Al Aamriya kolejne
zawinięcie debiutującej jednostki Q-Flex w Świnoujściu (23-cie) będzie miało
wydźwięk bardzo symboliczny. Będzie można ogłosić, że na 46(!?)* największych
metanowców światowej floty (kolejne są znacznie mniejsze), ½ tej floty zawijała
na Bałtyk, na Zatokę Pomorską i do świnoujskiego gazoportu.
Doczekanie powyżej 2/3 tej floty
nie jest zagrożone końcem obu kontraktów katarskich, gdyż obowiązują do połowy
2034 roku. Natomiast jest zagrożone …rozbudową floty katarskiej o …100
kolejnych metanowców :-) W tej nowej flocie jeśli nie wszystkie, to znaczna
część jednostek dorówna konstrukcji Q-Flex/Max.
Wacław Sałaban, sierpień 2019 r.
* 46(!?),
gdyż 31 jednostek Q-Flex, 14 Q-Max i 1 … .
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz
szarmancko, szczerze, szczodrze, szeroko, szybko, szyderczo,