Trwa przewidywana bryndza w
dostawach LNG do Polski, ostatnią [68.] zrealizował w
dniach 01-02.09. Hoegh Giant z Sabine Pass, kolejną z Ras Laffan wiezie Duhail z ETA 26.09.
Natomiast w świnoujskim terminalu
trwają wakacje i trzecią dobę
wstrzymana jest regazyfikacja! Nie wiem, czy to jest planowy przegląd
technologiczny po ponad 3 latach faktycznej eksploatacji (raczej), czy awaria i
remont?
Kilka wiadomości uzupełniających:
FSRU Hoegh
Giant w dniach:
- 17-18.08. był w Sabine Pass
na załadunku dostawy do Polski,
- 01-02.09. był w Świnoujściu
na rozładunku,
- 17.09. to ETA powrotu na redę
Sabine Pass i po kolejny ładunek.
Tym sposobem metanowiec uniknął
huraganu Dorian!
Czy spotka się w Zatoce
Meksykańskiej z GasLog
Warsaw?
W USA uruchomiono piąty terminal eksportowy LNG: Sabine
Pass, Cove Point, Corpus Christi, Cameron LNG w Hackberry i teraz Freeport LNG.
Pierwszy ładunek wywozi LNG Jurojin
(155 300 m3) do … Zjednoczonych Emiratów Arabskich. Zdjęcie poniżej.
Nie jest to mister piękności.
Do Europy z Zatoki Perskiej zmierza Al Safliya z ładunkiem LNG do/dla (?). Będzie to pierwsze
zawinięcie tego Q-Flex do Europy po 11 miesiącach niebytności. W poprzedzającym
czasie był jednym z częstszych gości, w okresie koniec
maja 2018 - początek listopada 2018 dowiózł do nas (Europejczyków) 4
ładunki do: Zeebrugge x3 (27.05./19.07./01.11.) i Barcelony (04.09.). Podczas
tej 11-miesięcznej nieobecności intrygująco
opłynął Świat i jako pierwszy Q-Flex, oraz nadal jedyny, przepłynął
Kanał Panamski.
Generalnie kurs dostaw
katarskich zmienił kierunek na Daleki Wschód, ale trwa jeszcze intensywna
zwózka katarskiego LNG jednostkami Q-Max dla Brytoli, chcących mieć ciepłą wodę
po brexicie. We IX będzie 3 do 6(!) takich dostaw: Al Ghuwairiya z rozładunkiem w dniach 01-03.09., Al Mafyar 07-08.09., Bu Samra ETA 10.09. oraz płyną do Suezu Rasheeda, Mekaines i Al Mayeda bez sprecyzowanego portu docelowego.
Tymczasem na bliższym akwenie, z terminalu Melkøya,
wypłynął GDF Suez Point Fortin, jeden
z nielicznych metanowców spoza grupy ARCTIC+, będący tam nieczęstym gościem. Po
załadunku 50-go tegorocznego ładunku w tym norweskim terminalu, płynie na Morze
Śródziemne. Tu przypomnę, że Norwegowie regularnie rok w rok eksportują po
około 75 (+/- 2) ładunków LNG.
Możliwe, że jest to sezonowy
ładunek spekulacyjny, który na redzie
Malty (a może Singapuru!) poczeka na stosowną zwyżkę cen LNG :-) W ubiegłym
roku GDF Suez Point Fortin wypłynął
28.04. z terminalu Melkøya, powoli dopłynął do Malty, tam kotwiczył grubo ponad
tydzień, zawrócił w kierunku Gibraltaru z komunikatem North Atlantic, ale na
Morzu Alborańskim ponownie zawrócił w kierunku Malty i na jej trawersie
(27.05.) w sygnale AIS zakomunikował Suez! Na redzie Port Said zakomunikował …Chiny
20.06.2018 r.
Wcześniejszy tegoroczny ładunek
[49.] z norweskiego terminalu zawinął (rano 09.09.) na Arctic Voyager do Kłajpedy, kolejny ładunek, mało-jubileuszowy,
jako 60. ogółem w Kłajpedzie, prawdopodobnie dowiezie
Arctic Princess około 16.09.
Wacek
Sałaban, wrzesień 2019 r.
Stawił czoła huraganowi Dorian! Nie mylić z …Adrianem!
A
zniesienie wiz dla mieszkańców Podhala w pis..!
Prawdziwi Polacy, NIC się nie stało!
Mamy urodziwą Panią Ambasador USA.
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz
szarmancko, szczerze, szczodrze, szeroko, szybko, szyderczo,