Donald Trump ZAWIÓDŁ (ale nie
mnie, tu na nic nie liczę - ruch bezwizowy do USA jest mi obojętny). A Höegh Giant nie zawiódł i przypłynął z
USA do Polski, planowo … 1 września 2019 roku, o h0615 CEST przyjął pilota (faktyczny
czas strefowy to h0515).
Tak jak przypuszczałem,
na podstawie sygnału AIS wysyłanego z pokładu Höegh Giant, zwinięcie odbyło się klasycznie, od porannego (nie
nocnego) przyjęcia pilota na początku podejścia do portu pomiędzy pławami
N-1/N-2. Natomiast Stacja Pilotów zamieściła swój plan tego zawinięcia dopiero
popołudniem 28.08. Wypłynięcie z Sabine Pass nastąpiło 18.08.2019 o h2300 CEST.
Czas żeglugi z Sabine Pass do
Świnoujścia (od kei do kei), bez żadnych zatrzymań, trwał 13,5 doby. Dodając
typowy czas pobytu pod rozładunkiem, wynoszący 1,5 doby, można precyzyjnie
określić minimalny czas netto podróży okrężnej Zatoka Meksykańska ↔ Bałtyk w wymiarze
30 dób. Netto, gdyż bez niezbędnych czasów bunkrowania paliwa, odbioru
zaopatrzenia, wymiany załóg. Dla 32 dób czasu brutto, liczba podróży okrężnych w
roku osiągnie 11. W sytuacji niezbędnych i koniecznych serwisów technicznych,
przeglądów klasowych i remontów, ta liczba zmaleje do 10 podróży rocznie.
Przypomnę, po roku 2022 liczba
dostaw LNG w formule FOB, do odebrania w Zatoce Meksykańskiej, wyniesie
nominalnie 74 ładunki (średnio po 170 tys.m3). Do obsługi tego
strumienia LNG niezbędna będzie flota nowoczesnych 7-8 metanowców,
pojemnościowo identycznych z Höegh Giant.
Dowieziona przez Höegh Giant
dostawa spotowa, jako ładunek od Cheniere Energy - wytwórcy LNG, nie była czymś
szczególnym. Rozładunek nastąpił 01-02.09. Tu sam metanowiec stanowił atrakcję!
To drugi FSRU (po Höegh Gallant) tego
samego armatora, czasowo pływający jako metanowiec transportowy (z braku
zlecenia na regazyfikcję), który odwiedził Świnoujście.
Tym samym norweski armator Höegh
LNG objął prowadzenie w ilości zawinięć do świnoujskiego gazoportu (x3) wśród
potencjalnych kandydatów do przyszłego, stałego, dowożenia dostaw
amerykańskiego LNG w ramach formuły
FOB.
Dodatkowo ten armator,
pokazując się i przypominając o sobie, ostrzy
zęby na możliwość wyczarterowania Polsce FSRU do zacumowania w Zatoce
Gdańskiej :-) W Kłajpedzie trwale od X 2014 roku cumuje FSRU Independence,
jednostka tego norweskiego armatora.
W uzupełnieniu tego wątku, w
ostatnich dniach sierpnia Höegh LNG przejął ze stoczni Samsung Heavy Industries
do swojej floty 10 jednostkę, FSRU Höegh
Galeon (170 tys.m3), docelowo zakontraktowaną od końca 2020 w Port
Kembla w Australii (na S od Sydney). Natomiast, od już (od IX) do czasu owego
kontraktu jednostkę wyczarterował nie kto inny tylko …Cheniere Marketing International,
nasz dostawca LNG w ramach pierwszego kontraktu amerykańskiego, zainicjowanego
pod koniec lipca zawinięciem Oak Spirit. Możemy oczekiwać zawinięcia FSRU Höegh
Galeon do Świnoujścia w przyszłym roku :-)
Eksporter Cheniere Energy
(spółka matka CMI) dostał zgodę
środowiskową na budowę w terminalu Sabine Pass trzeciego stanowiska
cumowniczego. Trwa również budowa szóstej linii technologicznej skraplania gazu
ziemnego w tym terminalu.
Wacek
Sałaban, wrzesień 2019 r.
Mateusz
wie, że Zbigniew nie wiedział. Jarosław nie wiedział,
że
Mateusz wie, że Zbigniew nie wiedział. Zbigniew wiedział,
że
Jarosław nie wiedział, że Mateusz wie,
że on nie wiedział.
Teraz już wszystko wiecie?
(Przemo75)
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz
szarmancko, szczerze, szczodrze, szeroko, szybko, szyderczo,