Dostałem kolejne zdjęcia od
Sympatyka bloga, który dość regularnie podsyła mi ujęcia napotkanych w morzu
metanowców.
Tym razem sfotografował przedstawiciela dość specyficznej floty czterech
wozigazów z klasycznymi zbiornikami sferycznymi.
Ale specyfiką tych jednostek
jest stałe, od ich powstania, uwiązanie do obu terminali, załadowczego i
rozładunkowego, wytwórczego i regazyfikującego, eksportowego i importowego. Stale
obsługują długotrwały kontrakt na dostawę LNG z Kataru do Tajwanu, precyzyjnie
z Ras Laffan do Taizhong, wożąc LNG na trasie 5500 Mm, czyli na typowym dystansie
dla przyszłego naszego masowego importu LNG z Zatoki Meksykańskiej. Jednostki Taitar okrężną podróż realizują w
niecałe 30 dób.
Tę flotę tworzą: IMO nazwa
stocznia
rok oddania poj. nominalna
9403669 Taitar No.1 Nagasaki
MHI 2009
147 362 m3
9403645 Taitar No.2 Kawasaki KHI 2009 147 500 m3
9403671
Taitar
No.3 Nagasaki MHI 2010 147 366 m3
9403657
Taitar
No.4 Kawasaki KHI
2010
147 546 m3
Udziały
właścicielskie w tych jednostkach są różne i wielo-udziałowe (NYK, MOL, CPC,
Mitsui).
Faktyczny
zarządca operacyjny NiMiC Ship Management Co.
TAITAR No.4 w Cieśn.Singapurskiej (18.09.) płynący do
Ras Laffan, po tradycyjnym rozładunku w Taizhong w dn. 12-13.09.
i po krótkim kotwiczeniu na redzie Manila - Quezon
City (Filipiny) w nocy 14/15.09. - pewnie była podmiana części załogi.
[foto Igor Z.]
W kolejności numeracji:
- - -
Trwa
procedura nagonki klientów na moc przyszłego FSRU w Zatoce Gdańskiej -została
przedłużona o kolejne tygodnie. Trwa również proces wyboru armatorów do
przyszłego czarterowania ich metanowców, do podobnej pracy jak floty Taitar,
ale na trasie z Zat. Meksykańska (Calcasieu Parish, Plaquemines Parish?, Port
Arthur/Jefferson County?) do Zatok Pomorskiej
(Świnoujście) i Gdańskiej (FSRU?), oraz do realizacji ewentualnego
reeksportu(?) - spoty w formule DES.
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz
szarmancko, szczerze, szczodrze, szeroko, szybko, szyderczo,