sobota, 19 września 2020

Taitar No.4

Dostałem kolejne zdjęcia od Sympatyka bloga, który dość regularnie podsyła mi ujęcia napotkanych w morzu metanowców. Tym razem sfotografował przedstawiciela dość specyficznej floty czterech wozigazów z klasycznymi zbiornikami sferycznymi.

Ale specyfiką tych jednostek jest stałe, od ich powstania, uwiązanie do obu terminali, załadowczego i rozładunkowego, wytwórczego i regazyfikującego, eksportowego i importowego. Stale obsługują długotrwały kontrakt na dostawę LNG z Kataru do Tajwanu, precyzyjnie z Ras Laffan do Taizhong, wożąc LNG na trasie 5500 Mm, czyli na typowym dystansie dla przyszłego naszego masowego importu LNG z Zatoki Meksykańskiej. Jednostki Taitar okrężną podróż realizują w niecałe 30 dób.
Tę flotę tworzą:               IMO           nazwa            stocznia       rok oddania     poj. nominalna
                                   9403669    Taitar No.1    Nagasaki MHI      2009            147 362 m3
                                   9403645    Taitar No.2    Kawasaki KHI      2009            147 500 m3
                                   9403671    Taitar No.3    Nagasaki MHI      2010            147 366 m3
                                   9403657    Taitar No.4    Kawasaki KHI      2010            147 546 m3

Udziały właścicielskie w tych jednostkach są różne i wielo-udziałowe (NYK, MOL, CPC, Mitsui).
Faktyczny zarządca operacyjny NiMiC Ship Management Co.

TAITAR No.4 w Cieśn.Singapurskiej (18.09.) płynący do Ras Laffan, po tradycyjnym rozładunku w Taizhong w dn. 12-13.09.
i po krótkim kotwiczeniu na redzie Manila - Quezon City (Filipiny) w nocy 14/15.09. - pewnie była podmiana części załogi.
[foto Igor Z.]

W kolejności numeracji: 





- - -

Trwa procedura nagonki klientów na moc przyszłego FSRU w Zatoce Gdańskiej -została przedłużona o kolejne tygodnie. Trwa również proces wyboru armatorów do przyszłego czarterowania ich metanowców, do podobnej pracy jak floty Taitar, ale na trasie z Zat. Meksykańska (Calcasieu Parish, Plaquemines Parish?, Port Arthur/Jefferson County?) do Zatok Pomorskiej (Świnoujście) i Gdańskiej (FSRU?), oraz do realizacji ewentualnego reeksportu(?) - spoty w formule DES.

Wacław Sałaban, wrzesień 2020 roku.

Brak komentarzy:

Publikowanie komentarza

szarmancko, szczerze, szczodrze, szeroko, szybko, szyderczo,