Cool Explorer pływający w czarterze Cheniere, w swoim debiucie przypłynął z LNG z Sabine Pass. Czyli zrealizował dostawę w ramach kontraktu długoterminowego z Cheniere Marketing International.
W tej dostawie, poza debiutem 93 metanowca w Świnoujściu (50 jeszcze nie powtórzyło zawinięcia, a 43 było 2÷9-krotnie), intrygujące było, czy mimo ETA 28.02. (h0600 - przejęcie pilotów na redzie; ok. h0830 - wpłynięcie; ok. h1130 - gotowość do rozładunku), uda się dokonać opróżnienia do końca lutego - w ramach doby terminalowej 28.02., tj. do h0600 w dn. 01.03.
Planowe dopłynięcie i nie rekordowa wielkość płynącego
ładunku (Cool Explorer, SHI-2015, poj. nom. 160 tys.m3), oraz
dobre warunki hydrometeorologiczne (bezwietrze, średni stan wody) sprzyjały,
planowanemu rozładunkowi. Ale przejęcie pilotów odbyło się z opóźnieniem o 1h 40’.
Czy za sprawą porannej mgły? Do poprawy
widoczności? Wpłynął o h1020 i wypłynął w następnej dobie o h1405.
Mimo powyższego, jednak rozładunek nastąpił w 2-ch
dobach terminalowych (28.02-01.03.), tj. na przełomie miesięcy - jest to pierwszy taki
przypadek w Terminalu Świnoujście! Wielkość tej dostawy to 1000 GWh
(867,1+132,71439 GWh/d). Długawy był ten rozładunek.
Mimo powyższego, doliczam tę dowózkę w zestawieniu do
lutego.
Była to 6-ta(!) dostawa w II, oraz [217.]
ogółem; 11 w 2023 roku; 81 z USA, 34 z Sabine Pass.
Oczekujmy, że za jakiś czas, stosowne podmioty
(Terminal LNG, Gaz-System,
PGNiG, Orlen-ik, 0-bajtek) tę dostawę będą wliczać do II i do … III-2023. Cudowne
poczęcie.
Tym samym import w lutym był duży, ale nie
imponujący wśród miesięcy z 6-ma dostawami. Jest zdecydowanie najmniejszy
wśród 5-ciu takich miesięcy (V-VI-VII-X-2022 i II-2023 + XII-2022 x7), za
sprawą ładunku współdzielonego z Rotterdamem ([215.[/17.02.- Hoegh
Galleon z 40%
poj. nom.).
Czyli II-2023 to miesiąc faktycznie z 5,4
dostawami.
Wacław Sałaban, marzec 2023 roku.
Biuro
Prasowe PGNiG i Terminal
LNG wspólnymi siłami ustaliły, że jest to 217 ładunek ogółem, 11 w tym roku
i 6 w lutym. Tym razem, mimo skompilowanego wyliczania, wynik jest
właściwy! Ale w kwestii wielkości dostawy w tys. ton LNG, tradycyjnie
wielkość zawyżona o 10% - nie będę wyjaśniał skąd te wielkości bezmyślnie wydumane
publikuje BP PGNiG.
Widocznie myśleli że luty ma w tym roku 29 dni a tu zonk
OdpowiedzUsuń