Fakty obserwacyjne:
- znaczne odstępy czasowe
pomiędzy dostawami: po 17 dni w VII [dostawy 101.-102.] i na przełomie VIII/IX
[104.-105.]. Poprzednia tak długa przerwa w odbiorach była w X 2019 - 19 dni
[70.-71.].
- ograniczenie katarskich
dostaw do pojedynczych ładunków w miesiącach VII i VIII. Czyli od momentu
obowiązywania 2 kontraktu z Qatargas, w kolejnych latach 2018-2020, w letnim kwartale odbieraliśmy (odbierzemy*)
po 5/4/4 ładunki z Ras Laffan na 6 nominalnych.
- całkowity brak wszelakich
dostaw z USA od końca VI 2020. Tak długiej przerwy w dostawach sojuszniczego LNG nie było od XII 2018 [46.-
Hoegh Gallant/Cove Point], tj. od momentu regularnego sprowadzania spotów zza
Atlantyku.
- gdyby nie egzotyczna dostawa
z Nigerii w połowie VII, oraz szczególne zintensyfikowanie dostaw norweskich w
VIII (2 ładunki jeden po drugim), import w III kw. 2020, byłby bardzo skromny.
Przypominając o „obiecanych”
przez prezesa PGNiG 39 dostawach w 2020 roku, odliczając 26 odebranych do końca
VIII i obie płynące - w drodze są Al Huwaila i Al Khattiya*, to w pozostałe 3 miesiące
(+ trzecia dekada IX?) należy oczekiwać 11 zawinięć metanowców.
Odliczają 5 (dlaczego?) dostaw
z Kataru i jedną (dlaczego?) z USA, liczba spotów norweskich i innych zostaje
ograniczona do 5 ładunków w 3(+?) pozostałe miesiące do końca 2020 roku. Łącznie
w IV kwartale byłoby to zbliżone do średniej z pierwszych dwóch kwartałów.
Tymczasem stan napełnienia
podziemnych magazynów w kraju osiągnął 98%. Czyli nastała nuda obserwacyjna
zawinięć metanowców do czasu znacznych jesiennych chłodów, mrozów i intensywnej
produkcji …nawozów. :-)
Ową nudę może przełamie, deklarowane
na koniec III kw., ogłoszenie zakończenia przetargu i wybór armatorów, od
których PGNiG wyczarteruje flotę do ośmiu metanowców. Przypomnę, mają być nowe,
nowoczesne, oszczędne, z niskimi, dobowymi stawkami za czarter i z
pierwiastkiem …polskości!
Czy GasLog Warsaw już przemalowuje pawęż z nazwą ze stosownym liternictwem?
Poza GLW (z 2019) część
warunków spełniają: Flex Rainbow, GasLog Hong Kong i Patris (wszystkie z 2018).
Cała czwórka już debiutowała w gazoporcie.
Wacław Sałaban, koniec sierpnia 2020 roku.
PS Zapomniałbym
o detalicznym imporcie PGNiG w Kłajpedzie, medialnie odtrąbionym :-) Druga
zakupiona i odebrana dostawa LNG pod koniec sierpnia, w ilości rozkurzu zapalniczkowego (tak, wiem, LNG
nie stosuje się w zapalniczkach!), tzn. 3200 (słownie: trzy tysiące dwieście) m3
LNG, została dowieziona do Kłajpedy metanowcem kabotażowym (z funkcją
bunkrowania) CORALIUS. Pierwszą dostawę w czerwcu zrealizował prawdopodobnie
KAIROS - 3500(?) kubików LNG.
Przypomnę w celach
porównawczych, różnica objętości średnich ładunków LNG dowożonych Q-Flex z
rodowodem ze stoczni HHI/SHI i DSME, wynosi: 212 845 - 206 674 = 6171
m3 LNG. Dla skrajnych wartości różnica przekracza 13 500 m3
[na podstawie 68
(35+33) dostaw katarskich]. Sądzę, że jest to sensowne odniesienie do wymiaru
owego rozkurzu.
* W drodze
do Świnoujścia są Al Huwaila ETA 0809.09. i Al
Khattiya ETA 22.21.09. - [105.] i [106.] dostawy ogółem oraz 69. i 70. katarskie.
Obie daty zawinięć nie są oficjalnie potwierdzone.
Uwaga: owa symulacja obu ETA daje
możliwość, w końcówce września, odbioru dostawy spotowej lub rozdzielenie
takową powyższych płynących dwóch dostaw katarskich, oczywiście stosownie
opóźniając o kilka dni wrześniowe zawinięcie/rozładunek Al Khattiya :-)
A propos „tworzenia
diecezjalnych poradni, pomagających
odzyskać zdrowie seksualne i
naturalną orientację płciową”:
czy ksiądz pedofil, tymi
samymi ręcyma chrzci, molestuje, udziela komunii, zgarnia z tacy i udziela
ostatniego namaszczenia?
A może robi to w ramach nadprzyrodzonych
środków?
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz
szarmancko, szczerze, szczodrze, szeroko, szybko, szyderczo,