Po kilku zmianach planowanego
momentu zawinięcia*, ostatecznie wejście nastąpiło 12.08. o h0836. Wypłynięcie
13.08. o h0827 - pobyt w gazoporcie trwał dobę bez kilku minut.
Wielkościowo ładunek był typowy
i średni dla importu z Melkøya. Statystycznie była to 103. dostawa ogółem, 33.
krótko/średnioterminowa, 11. zrealizowana jednostką ze zbiornikami sferycznymi
(!), 12. norweska, 25. tegoroczna.
Wielkość norweskich dostaw w
poszczególnych latach:
2016 x1:
927 GWh,
2017 x1: 943
GWh,
2018 x4: 955 + 939 + 928 + 926 GWh,
2019 x3: 926
+ 928 + 389 (ładunek współdzielony z terminalem Revithoussa) GWh,
2020 x3: 934 + 922 + 931 GWh.
Dotychczasowe dostawy norweskiego
LNG zrealizowały 4
metanowce [wyróżnione ładunki Arctic Discoverer].
Czy w tym roku import z terminalu
Melkøya przekroczy 3748 GWh (325 mln m3 gz.)?
Dostawy norweskiego LNG są
prawdopodobnie realizowane w ramach dostaw spotowych, również w ramach umowy
średnioterminowej z brytyjskim podmiotem pośredniczącym Centrica, oraz mogą być
w ramach rozliczeń w wyniku zaangażowania się PGNiG w wydobycie gazu ziemnego
na szelfie norweskim. Oczywiście, dane nieobserwacyjne są tajne przez poufne. W przypadku spotów nie z USA, typowo trwa cisza
medialna.
Wacław Sałaban, sierpień 2020 roku.
* kolejne
deklarowane momenty przejęcia pilotów na redzie Świnoujścia: 11.08. h0600 / 11.08.
h0000 / 12.08. h0600.
arctic princes 21.08 w świnoujściu wg.dyspozytora portów
OdpowiedzUsuńDzięki :-)
OdpowiedzUsuń