sobota, 30 lipca 2022

PGNiG „ma” FLOTĘ!?

Przed połączeniem przez przejęcie PGNiG (przez 0-bajtka),znikająca gazowa spółka skarbu państwa akcentuje swoją „potęgę morskości”.

Ukazał się komunikat PGNiG: 29.07.2022 Cięcie stali pod trzeci gazowiec we flocie PGNiG
Zawarte w nim stwierdzenia:
- W piątek, 29 lipca, w południowokoreańskiej stoczni, odbyło się uroczyste cięcie stali. To symboliczna inauguracja prac nad budową kolejnej, trzeciej już jednostki do przewozu LNG zamówionej przez Polskie Górnictwo Naftowe i Gazownictwo.

- Budowana jednostka to trzeci z ośmiu statków zamówionych przez Spółkę.

- Kolejny z gazowców, podobnie jak poprzednie, będzie mieć pojemność 174 tys. m sześc. skroplonego gazu ziemnego. Rozpoczęcie transportu LNG przez jednostkę planowane jest na 2024 rok. Realizacja całego zlecenia, zakładającego budowę ośmiu statków dla PGNiG zajmie jeszcze 3 lata. Gazowce będą użytkowane we współpracy z wyspecjalizowanymi spółkami armatorskimi: Knutsen OAS Shipping oraz Maran Gas Maritime.

W której południowokoreańskiej stoczni odbyło się opisywane cięcie stali? Czy w tej samej stoczni gdzie budowane są poprzednio odtrąbione 2 jednostki? Jeśli spółka PGNiG je zamawiała, to chyba wie, gdzie złożyła i czy rozlokowała zlecenie budowy ośmiu statków zamówionych dla PGNiG?

Czy całe zlecenie będzie użytkowane we współpracy z wyspecjalizowanymi spółkami armatorskimi: Knutsen OAS Shipping oraz Maran Gas Maritime? Czy przez 3 podmioty wspólnie? Na czym ma polegać współpraca PGNiG z wyspecjalizowanymi spółkami armatorskimi?

*****  ***

- PGNiG, obsługę dostaw w formule FOB, rozpoczęło już w pierwszej połowie tego roku. … PGNiG wyczarterowało trzy jednostki na mocy umów krótkoterminowych. Pierwsza taka dostawa zrealizowana została w maju. Metanowiec „Maran Gas Apollonia” dostarczył wówczas ponad 65 tys. ton LNG …

Jest koniec lipca:
- gdzie są pozostałe LNGC wyczarterowane w I poł. tego roku? Płyną? Dookoła czego? Mają nazwy?
- czy od maja została zrealizowana tylko 1 dostawa FOB przez Maran Gas Apollonia?

*****  ***

Te 13 zasadniczo retorycznych pytań, ukazuje w komunikacie korporacyjny bełkot informacyjny wraz z pisiorskim matactwem przekazu.

*****  ***

Kolejne matactwo spółki skarbu państwa

To jak wytłumaczyć fakt, że Diamond Gas Metropolis po załadunku w Ingleside w dniach 15-16.06. popłynął do terminalu Revithoussa, w którym cumował 06.07. Po co? Po opuszczeniu greckiego terminalu z zanurzeniem tyko 10,5 m popłynął do Kłajpedy na rozładunek w dniach 27-28.07.
Pojemność nominalna tego LNGC to 174 tys.m3 i został zbudowany w stoczni HSHI w 2020 roku. Maksymalna wielkość dowożonego ładunku tym LNGC (zanurzenie max 11,5 m), to 160 tys.m3 LNG, czyli do 93 mln m3 g.zm. po regazyfikacji. Z Kłajpedy wypłynął z zanurzeniem 9,7 m, typowym dla stanu pod balastem. Szacowana wielkość częściowej dostawy do Kłajpedy to max. 45 mln.m3 g.zm.[dane obserwacyjne + ↓]


Wacław Sałaban, koniec lipca 2022 roku.

Kurdupel przerwał swoje tournee po Polsce,
powodem jest … zaplanowany już wcześniej urlop.
Mało jest suwerena jeszcze go tolerującego!
Przygotowany Wrocław czeka na wrzesień!

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

szarmancko, szczerze, szczodrze, szeroko, szybko, szyderczo,