Przed połączeniem przez przejęcie PGNiG (przez 0-bajtka),znikająca gazowa spółka skarbu państwa akcentuje swoją „potęgę morskości”.
Ukazał się komunikat PGNiG: 29.07.2022
Cięcie stali pod trzeci gazowiec we flocie PGNiG
Zawarte w nim stwierdzenia:
- W piątek, 29 lipca, w południowokoreańskiej
stoczni, odbyło się uroczyste cięcie stali. To symboliczna inauguracja prac nad
budową kolejnej, trzeciej już jednostki do przewozu LNG zamówionej przez Polskie Górnictwo Naftowe i Gazownictwo.
…
- Budowana jednostka to trzeci z ośmiu statków zamówionych
przez Spółkę.
…
- Kolejny z gazowców, podobnie jak poprzednie,
będzie mieć pojemność 174 tys. m sześc. skroplonego gazu ziemnego. Rozpoczęcie
transportu LNG przez jednostkę planowane jest na 2024 rok. Realizacja całego zlecenia, zakładającego budowę ośmiu statków dla PGNiG
zajmie jeszcze 3 lata. Gazowce będą użytkowane we współpracy z
wyspecjalizowanymi spółkami armatorskimi: Knutsen OAS Shipping oraz Maran Gas
Maritime.
W której południowokoreańskiej stoczni odbyło się opisywane cięcie stali? Czy w tej samej stoczni gdzie budowane są poprzednio odtrąbione 2 jednostki? Jeśli spółka PGNiG je zamawiała, to chyba wie, gdzie złożyła i czy rozlokowała zlecenie budowy ośmiu statków zamówionych dla PGNiG?
Czy całe zlecenie będzie użytkowane we współpracy z wyspecjalizowanymi spółkami armatorskimi: Knutsen OAS Shipping oraz Maran Gas Maritime? Czy przez 3 podmioty wspólnie? Na czym ma polegać współpraca PGNiG z wyspecjalizowanymi spółkami armatorskimi?
***** ***
- PGNiG, obsługę dostaw w formule FOB, rozpoczęło już w pierwszej połowie tego roku. … PGNiG wyczarterowało trzy jednostki na mocy umów krótkoterminowych. Pierwsza taka dostawa zrealizowana została w maju. Metanowiec „Maran Gas Apollonia” dostarczył wówczas ponad 65 tys. ton LNG …
Jest koniec lipca:
- gdzie są pozostałe LNGC wyczarterowane w I poł.
tego roku? Płyną? Dookoła czego? Mają nazwy?
- czy od maja została zrealizowana tylko 1 dostawa
FOB przez Maran Gas Apollonia?
***** ***
Te 13 zasadniczo retorycznych pytań, ukazuje w komunikacie korporacyjny bełkot informacyjny wraz z pisiorskim matactwem przekazu.
***** ***
Kolejne matactwo spółki skarbu państwa ↓
To jak wytłumaczyć fakt, że Diamond Gas
Metropolis po załadunku w Ingleside w dniach 15-16.06. popłynął do terminalu
Revithoussa, w którym cumował 06.07. Po co? Po opuszczeniu greckiego
terminalu z zanurzeniem tyko 10,5 m popłynął do Kłajpedy na rozładunek w
dniach 27-28.07.
Pojemność nominalna tego LNGC to 174 tys.m3
i został zbudowany w stoczni HSHI w 2020 roku. Maksymalna wielkość dowożonego
ładunku tym LNGC (zanurzenie max 11,5 m), to 160 tys.m3 LNG, czyli do
93 mln m3 g.zm. po regazyfikacji. Z Kłajpedy wypłynął z zanurzeniem 9,7
m, typowym dla stanu pod balastem. Szacowana wielkość częściowej dostawy
do Kłajpedy to max. 45 mln.m3 g.zm.[dane
obserwacyjne + ↓]
Wacław Sałaban, koniec lipca 2022 roku.
Kurdupel przerwał swoje tournee po Polsce,
powodem jest … zaplanowany już wcześniej urlop.
Mało jest suwerena jeszcze go tolerującego!
Przygotowany Wrocław czeka na wrzesień!
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz
szarmancko, szczerze, szczodrze, szeroko, szybko, szyderczo,