czwartek, 24 listopada 2022

Będzie Seapeak Creole

Jednak COŚ wciśnięto na przełom XI/XII (zamiast np. 29-30.11.→ 01-02.12.), pomiędzy zawinięcia Maran Gas Apollonia ETA 25.11. a Al Oraiq ETA 0405(?).12. Tym samym XI będzie ubogi w 5 dostaw, natomiast XII zapowiada się jako tłusty (x6?). Sumaryczna zapowiedź dostaw w ostatnim miesiącu 2022 roku innym razem.

Również potwierdziło się:
Czyli powtórzy się sytuacja z jubileuszowym ładunkiem [150.] w I-2022: pomiędzy dwoma katarskimi, tę szczególną dostawę dowiózł debiutant z terminalu Cove Point. Obecnie pomiędzy serię 5-ciu dostaw łącznie z Ras Laffan (x3) i Calcasieu Pass (x2), jako [200.] wpasuje się spot z Egiptu Ingleside. Mogło być gorzej … .

*****  ***

Obecna dostawa jest zakupem spotowym i interwencyjnym nabytym w …ostatniej chwili. Czyżby zakup pod evencik z okazji [200.!] od stosownego wytwórcy LNG? → Ładunek z Ingleside jako 10 ogółem. A  oto marszruta czasowa Seapeak Creole z USA:
- po załadunku w dn. 17-18.10. wypłynął z Ingleside (19.10. po północy - CEST) w kierunku Europy,
- po typowym czasowo trawersowaniu Atlantyku, 30-31.10. zatrzymał się na redzie … Ceuty, skąd odpłynął na redę Kadyksu,
- po kolejnych > 3 tyg. postoju, ostatecznie wieczorem 24.11. obrał kurs na Skagen z ETA 29.11.,
- czyli Świnoujście z prawdopodobnym ETA 01.12.


Tu już jako Seapeak Creole wypływa z Ingleside 18.10.2022 roku, czyli z ładunkiem ostatecznie dla … PGNiG!

Seapeak Creole (do VII 2022 Creole Spirit, stocznia DSME - 02/2016, 173 400 m3).
Jego młodszy brat Oak Spirit (07/2016) był 2-krotnie w Świnoujściu, dowożąc 2 pierwsze dostawy w ramach rozkurzowego kontraktu długoterminowego z Cheniere Marketing International (DES):
- [65.], 25.07.2019, z Sabine Pass jako 6 dostawa od tego wytwórcy i 1-sza kontraktowa,  
- [89.], 01.04.2020, z Ingleside jako 1-sza z tego terminalu i 2-ga kontraktowa.
Oba metanowce pływają w stałym czarterze dla CMI, czyli od początku 2023 roku będą często gościć w Gazoporcie Świnoujście, tj. po zmianie wymiaru kontraktu z rozkurzowego (0,13 mln ton/rok) w poważny (1,45 mln), czyli zamiast 2-ch dostaw 21-22 w roku.
O armatorze obu tych metanowców (w Świnoujściu były jeszcze 3 inne) jedynie przypomnę, że w swojej sporej flocie LNGC ma aż 6 Yamalmax-ów z 15-tu, ale o dziwo przestał się tym szczycić na swojej stronie internetowej!   

Wacław Sałaban, listopad 2022 roku.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

szarmancko, szczerze, szczodrze, szeroko, szybko, szyderczo,