Ten Q-Flex ma na swoim koncie 2 szczególne
statystycznie dowózki LNG do Terminalu Świnoujście, w swoim 2-gim i 4 zawinięciu:
- rekordowo największą o wymiarze 1453*GWh,
[31.] -10.05.2018 i większą
od kolejnej aż o 22 GWh, ale pozostałe 3 które dostarczył, średnio mniejsze
aż o 35 GWh i nie mieszczą się w pierwszej 20-ce,
- jubileuszową 100-ną katarską, [164.] - 07.05.2022.
W obecnej dowózce dostarczy [198.], jako 110 dostawa
katarska oraz ogółem 50-ta tegoroczna i co najważniejsze 16 katarska w 2022
roku. Dwie kolejne w XII domkną rok klasycznie z 18-ma! ↓
W kontekście dostaw do Polski, wśród Q-Flex zarysowuje
się podział na 2 grupy po
14 jednostek; na te z min 5-ma zawinięciami na Bałtyk (75% dostaw), oraz te przypływające
sporadycznie, 1-3-krotnie.
Są jeszcze 3 Q-Flex bez debiutu.
***** ***
01.11. powracający ze Świnoujścia Al Rekayyat
wpłynął do Kanału Sueskiego i przez 3 kolejne doby (01-04.11.) na wodach wokół Europy (na NW od
Port Said) były tylko 2 Q-Flex; Al Gattara w drodze do Świnoujścia i Umm
Al Amad powracający po rozładunku w Zeebrugge.
04.11. na M. Śródziemne wpłynął Al Khattiya do
Milford Haven, a 05.11. Al Shamal do Świnoujścia. Natomiast 06.11. do
Kanału Sueskiego wpłynął powracający Umm Al Amad z Zeebrugge.
Czyli Biuro Prasowe PGNiG może napisać że:
…w 3-dekadzie X oraz do połowy XI, zasadniczo ½
(od 1/3 do 2/3) floty Q-Flex pływającej po wodach Europy była/jest/będzie
zajęta realizacją dostaw do Terminalu Świnoujście. Czyli POTĘGA Orlenu!
W październiku z Ras Laffan do Europy odprawiono tylko 5 Q-Flex (w tym 2 na Bałtyk), ale aż 6 Q-Max, do aż 4 różnych terminali: Milford Haven; Isle of Grain; Zeebrugge i Fos-sur-Mer, z 11-tu europejskich przyjmujących Q-Max-y. Pozostała 7-ka robiła to kilka lat temu i sporadycznie, po 1-4 zawinięcia w historii.
Wacław Sałaban, listopad 2022 roku.
* tradycyjnie przy wymiarze tego rekordu przypominam o
swoich wątpliwościach.
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz
szarmancko, szczerze, szczodrze, szeroko, szybko, szyderczo,