[korekta 19.11.]
Wypłynął z Idku tuż po północy (załadunek
17-18.11.) i wyryczał w AIS: Świnoujście ETA 25/26.11.24/25.12. (w noc wigilijną?), ale pewnie deklarowane
jako dopłynięcie na redę. Wejście raczej rano 29.11.(?) 25 v 26.12. (bywało tak w 2019 i 2020). Będzie to debiut metanowca
i przede wszystkim debiut LNG wytworzonego w egipskim terminalu w Idku.
Kto jest sprzedawcą, pewnie nie zostanie ujawnione (bo po co?). O tym eksportowym
terminalu więcej będzie w podsumowaniu dostawy. Owe zawinięcie jako pierwszy
oficjalnie zakomunikował UM w Szczecinie - już po 12h od wypłynięcia!
Oczywiście, pewnie za sprawą agenta morskiego (nie wywiadu!).
***** ***
Czyli powtórzy się sytuacja z jubileuszowym
ładunkiem [150.] w I-2022: pomiędzy dwoma katarskimi, tę szczególną dostawę dowiózł
debiutant z terminalu Cove Point. Obecnie pomiędzy serię 5-ciu dostaw łącznie z
Ras Laffan (x3) i Calcasieu Pass (x2), jako [200.] wpasuje się spot z Egiptu.
Mogło być gorzej … .
Porównanie Golar Seal - Golar Celsius: oba ze stoczni SHI, równocześnie oddane do użytkowania w 10/2013, oba o nominalnej pojemności 160 tys.m3, armatorem obu oczywiście Golar LNG, czyli są to bliźniaki „1-jajowe” i zainicjowały flotę bliźniaczych: Golar Crystal; Golar Penguin; Golar Bear (2014)/[118.]; Golar Frost; Golar Snow; Golar Ice.
Golar Celsius poprzedzająco zrealizował prawdopodobnie reeksport LNG (gdzie wytworzonego?) z Rotterdamu (31.10.- 01.11.) do Adriatic LNG/Rovigo (08-09.11.).
Wacław Sałaban, listopad 2022 roku.
PIERWSZY stary kawaler nie ma dzieci,
bo nie było takiej,
co aż tak dałaby w szyję!
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz
szarmancko, szczerze, szczodrze, szeroko, szybko, szyderczo,