Z zaciekawieniem obserwowałem rosnące opóźnienie zawinięcia (>16h) w efekcie pod sztormowych warunków hydrometeorologicznych. Zawinął w nocy 05/06.01., po raz 7 i jest 4-tym metanowcem z min. taką liczbą zawinięć po: Al Nuaman (x9); Maran Gas Apollonia x8; Al Huwaila x7.
To opóźnienie wraz z nocnym wejście o h0150, oraz osiągnięciem gotowości do rozładunku na początku doby terminalowej (h0600 - 06.01.), przy znacznym zanurzeniu (na wodach Bałtyku 12,4-12,5*m - różne komunikaty), łącznie sugerowało spory ładunek i szansę na ustanowienie nowego rekordu 1-dobowego rozładunku! Dotychczas mocno wyśrubowanego: 213 755 m3 (1424 GWh) w dobie 09.09.2020 - [105.] dostawa, zrealizowana przez Al Huwaila (w 3-cim zaw.). Zarazem to 6-ty największy ładunek w historii Terminalu Świnoujście. Natomiast Al Ghashamiya dowiózł 4 (1423÷1426 GWh) spośród 9 największych dostaw, a żadna (z 6) nie była <1420 GWh! Średnia to prawie 1423 (+↓).
Wyczekiwanie na rezultat trwało > dobę:
wypłynięcie odbyło się o h0840 (we mgle!), czyli rozładunek został zakończony
do h0600 w ramach 1 doby terminalowej - został spełniony 1 warunek do rekordu. Wbrew
pozorom rozładunki 1-dobowe Q-Flex nie są incydentalne, to był 13-ty takowy w
tym 5-ty Q-Flex/SHI.
Pozostała kwestia wielkości ładunku! Pobyt w
gazoporcie trwał niecałe 31h. Po publikacji danych rozładunkowych, niestety
rekord nie uległ zmianie, ale było blisko. Ładunek miał wymiar „tylko” 1421,621844
GWh i jest 13-tym
największym w historii świnoujskiego terminalu. Wśród nich 6 jest „autorstwa”
Al Ghashamiya!
Zdumiewa regularność (+wielkość!) dowożonych
ładunków przez ten Q-Flex: 1423/1423/1423/1426/ 1422/1420 i 1422. Tak małego
rozrzutu wielkości nie osiąga żaden inny Q-Flex i nie tłumaczy tego
szczególność jego konstrukcji wśród tej klasy metanowców. [Niejednorodności Q-Flex z SHI].
***** ***
Dostawa (bez ujęć z kamer internetowych: noc/mgła):
[207.], 113 z Ras Laffan i inaugurująca
tegoroczny importu LNG - pierwsza z 67 ÷ (max)72 w 2023 r.
Zrównanie w
liczbie dostaw z Kataru z resztą świata nastąpi w połowie 2023 roku. Ale do zrównania
importowanych wielkości LNG będzie potrzeba jeszcze kilku lat … .
Wacław Sałaban, styczeń 2023 roku.
to normalne że jak pogoda nie pozwala to gazowiec stoi na redzie na lepsze warunki pogodowe , wiem coś więcej na ten temat bo mam bliski kontakt z pilotami morskimi, a ty pisząc to podniecasz się jak hitler okupacją ,są pewne wymogi bezpieczeństwa.
OdpowiedzUsuńTo powyżej to 1000 komentarz na MORSKOŚCI!!
UsuńGratuluję jego merytoryczności oraz inteligentnego w nim porównania.
Ja nie potrzebuję „bliskiego kontaktu z pilotami morskimi”, gdyż na morzu, poza zwykłą praktyką morską, czyli poza ugruntowaną wiedzą i doświadczeniem żeglarza, istotnym jest jego charakter …
[to jest 1001 komentarz]
Przecież redaktor napisał z czego wynikało owe opóźnienie czyli zapewne zdaje sobie sprawę że pewne warunki pogodowe utrudniają lub wręcz uniemożliwiają zawinięcie. Raczej nie tym się "podniecał" tylko tym czy będzie nowy rekord wielkości 1-dobowego rozładunku
UsuńŻeby nie było że nie czytam strony MORSKOŚCI, powinien tak każda strona ma swoją rację a mnie cieszy jak jest w miarę wysoki poziom wody i nie ma sztormu i wiatru bo wtedy gazowce wchodzą normalnie, pozdrawiam
OdpowiedzUsuńGaslog Glasgow 16.01 wg.dyspozytora i z Trynidadu
OdpowiedzUsuń/2-statek, /3-Trynidad
OdpowiedzUsuń↑ x2 dziękuję.
OdpowiedzUsuńJeśli u LK Knutsen AIS jest prawdą , ktoś mi wyjaśni logistykę tego kursu? "moje"(laika) argumenty za i przeciw:
OdpowiedzUsuń-Najkrótsza droga Korea-US Gulf wiedzie przez północny Pacyfik i kanał Panamski(różnica do obecnej trasy-marne ok.10 000 km);
-koszt wynajęcia statku i załogi jest podejrzewam stały obojętnie czy stoi na kotwicy czy jest w trasie;
-chyba, że jak dotrze do portu wyznaczonego przez PGNiG to problem załogi byle by był na miejscu i o czasie;
- warunki hydro/meteo na Pacyfiku;
-koszt przepłynięcia Kanału Panamskiego
Miło by było gdyby ktoś lepiej znający się na powyższym podał najważniejsze i ocenił podane argumenty.
Pokrótce:
Usuń- pomiędzy Koreą,a Kanałem Panamskim (przez Pacyfik) nie ma sensownych stoczni…remontowych.
- może na wyposażeniu LK Knutsen nie ma map Pacyfiku? Bo po co? - będzie pływał przez Atlantyk!
- Pacyfik jest na tyle duży i głęboki, że można ominąć stosowne warunki hydro/meteo i jest zapas 5400 Mm (owe 10 tys.km).
- tak, LK Knutsen jest taksówką wynajętą „na stałe” i klient może sobie zażyczyć, np. z Korei do Zat. Meksykańskiej z pełnym okrążeniem Australii!
- może płynie najpierw na Bałtyk - na evencik? Np. na 10.02. na 154 miesięcznicę …
- Kanał Sueski też pobiera opłaty!
Dzięki
UsuńNajbardziej podoba mi się 2 Pana argument (domyślam się ,że trochę z przymrużeniem oka-przy obecnej cyfryzacji, wiedzy i doświadczeniu załogi)
Wiedzy i doświadczenia obecnych załóg, uzależnionych od … elektroniki, bym nie przeceniał!
UsuńCo to jest nawigacja terrestryczna, zliczeniowa (nie zaliczeniowa!), prawdopodobieństwo pozycji (średnia elipsa błędów), co to jest „cp”, czy też co to sekstant i w której ręce się go trzyma … itd.
To tak pokrótce!