niedziela, 22 stycznia 2023

Qogir - 90 metanowiec w Świnoujściu

Wpłynął 21.01./h0825, wypłynął 22.02./h1410. Dowiózł ład. norweskiego LNG! Po długiej przerwie od poprzedniej dostawy z Melkøya. Obecna została dowieziona nie przez jednostkę z floty ARCTIC+ (poprzednie 13 dostaw w latach 2015-2020), tym sam ładunek był rekordowo dużym 1039 GWh, tj. o >100 GWh od średniego dowożonego przez jednostkę ARCTIC+.



Nie udało mi się uchwycić ujęcia z kamery internetowej ukazującego szczególną - nietypową kolorystykę Qogir.Qogir w maskowaniu (malowaniu) do żeglugi przez … Kanał Sueski!

[210.], 14 z Melkøya, 4 tegoroczna.

Wacław Sałaban, styczeń 2022 roku.

9 komentarzy:

  1. Jak Pan myśli, czy uda się dobić do 100 do końca 2024r? Szykują się cztery "knutseny" więc jeszcze 6 skądś trzeba. Możliwe że będą chcieli aby 100-etnym był jakiś "nasz" czyli czarterowany przez orlen

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Aha, zpomniałem o płynącym Aristarchos no to brakowałoby nam 5 wliczając te 4 knutseny.

      Usuń
    2. Do końca 2024? Raczej do końca 2023 roku! Postaram się pokrótce:
      - płynie 91. tj. Aristarchos - już kotwiczy przy Kadyksie,
      - raczej zadebiutują LK Knutsen OAS w II (ew. w III) i GG Knutesen OAS (w III kw.),
      - ale zasadniczym źródłem debiutów w 2023 będą metanowce pływające w czarterze Cheniere. Jest to spora flotka, część z niej już debiutowała w Świnoujściu, ale część jeszcze nie, np. Flex Volunteer; GasLog Georgetown; GasLog Wellington; GasLog Winchester; GasLog Galveston, i nie są to wszystkie jednostki! Ale nie miałem czasu powyszukiwać precyzyjnie czarterów Cheniere po wszystkich europejskich armatorach LNGC,
      - kolejnym źródełkiem debiutów w 2023 roku, będą metanowce np. w czarterze Shell, Total itd., dowożąc spoty, np. z Bonny, Point Fortin itd.
      Podsumowując, 100-ny debiut może być na przełomie 2023/2024.

      Usuń
  2. AL UTOURIYA 22.02 w Świnoujściu wg. szczecinpilot.pl

    OdpowiedzUsuń
  3. Oczywiście 11.02.23

    OdpowiedzUsuń
  4. Port Arthur jednak powstanie ale w 2027 i będzie z niego przypływać 1mln ton LNG rocznie przez 20 lat w formule FOB

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Historia umów/porozumień (podpisanie/wypowiedzenie/podpisanie/podpisanie/…?) na 2/1 mln ton LNG z Port Arthur, jest przedstawiona wizualnie (wielkościowo/czasowo) w „1. Kontrakty importowe LNG - PGNiG” i … nie chce mi się tamtej infografiki kolejny raz modyfikować. Poczekam kolejną olimpiadę na dalszy rozwój tej kwestii.

      Usuń
    2. Z resztą nawet po pełnej rozbudowie terminala i odjęciu spotów(które tym bardziej nie są pewne) niema szans żeby się to wszystko zmieściło(nie liczyłem czy razem z Kłajpedą) -chyba że powstanie pływający terminal w Gdańsku ale decyzja to podobno też raczej pieśń przyszłości o przypłynięciu nie wspominając (czytałem o rozmowach z Czechami i Słowakami o dostawach z tamtego kierunku)

      Usuń

szarmancko, szczerze, szczodrze, szeroko, szybko, szyderczo,