Zarazem jest to 6 zawinięcie metanowca z floty FLEX (13 jednostek). Były kolejno: Flex Rainbow; Flex Endeavour; Flex Ranger; Flex Aurora; Flex Vigilant. Poza 1-szym wymienionym (pływa spotowo), reszta pływa w czarterze Cheniere! Przyzwyczajajmy się do ich regularnych odwiedzin.
Uprzednio [128.]
- na koniec V-2021, dowiózł 2-gi ładunek z Ingleside, jako 5-ta dostawa od Cheniere
w ramach „chudej” części kontraktu (0,52 mln ton łącznie w latach 2019-2022,
tj. tylko po 0,13/rok). Obecnie dowiózł 11 ładunek z Ingleside, a 2-gi z
„tłustej” części umowy (1,45 mln/rok) od 01.01.2023.
Flex
Endeavour, oczywiście
pływa w czarterze Cheniere i jest z dwójki najstarszych/pierwszych we flocie FLEX - oba ze
01/2018 roku (oba z DSME).
Zawinął w nocy 26.01./h0220 (wejście prosto z
marszu) i miał wypłynąć w kolejnej o h0430, ale warunki pogodowe przesunęły
wyjście na h1340 (27.01.).
Ładunek o wielk. energetycznej 1063 GWh.
Dost. [211.], 77 wytwórczo z USA, 5 i ostatnia w I-2023.↓
Styczeń
2023 - sumarycznie:
- typowo (od lat) 1 dostawa z Ras Laffan (113.),
- (nowe) typowo 2 dostawy od CMI - po 1 z Sabine
Pass/Ingleside,
- nietypowy brak dostaw z Calcasieu Pass* - 1-szy
taki miesiąc od V-2022!
- dost. sportowe: raczej typowe uzupełnienie
miesiąca 2-ma (do 5-ciu łącznie dost. w miesiącu) - oba spoty dość nietypowe,
tzn. nie z terminali amerykańskich: z Point Fortin i Melkøya.
- łącznie import styczniowy dość duży, ale wymiar nieszczególny
= 5608 GWh, przy grudniowych 7808 GWh (7 dostaw).
Znaczna regularność odbiorów w styczniu - sekwencja dni: 6; 11; 16; 21 i 26 + skrajne odbiory: 31.12. (domknięcie 7 odb. w XII) i 01.02. (wczesna inauguracja w celu upchania 5/6? dostaw w lutym - w 28 dni!). Luty w I połowie kontynuuje sekwencję zawinięć: 1-szego; 6 i 11. Czy dalej 16/21/26? ↓.
Co w lutym 2023:
- typowo (od lat) 1 2 dostawy z Ras Laffan (114./115.): Al
Utouriya ETA 11.02., Al Huwaila ETA 23.02.
- typowo 2 1 dostawa od CMI: 1-szą zrealizuje Aristarchos
z Sabine Pass ETA 01.02.
- prawdopodobnie 1 dostawa od VG-Calcasieu Pass.
Może LK Knutsen OAS - możliwe ETA 26.02.
- 1-2 (z Melkøya?) możliwe dostawy spotowe: 1-sza Maran
Gas Apollonia z Hackberry ETA 06.02., 2-ga Hoegh Galleon z Hackberry(!) ETA 17.02.
Generalnie znikoma trafność przewidywań.
Wacław Sałaban, koniec stycznia 2023.
* na pozór zaskakujące, gdyż kontrakt z Venture Global opiewający na 1,5
mln ton LNG/rok (tj. 21-23 ładunki/rok) został zawarty z datą obowiązywania od
01.01.2023 roku. Czyżby owe 13 ładunków odebranych w 2022 (wyprzedzająco), było
z puli 2023 roku? Czyżby pozostałe 9-10 ładunków w 2023 r. dowiezie LK
Knutsen OAS? Jeśli się nie zepsuje, to dowiezie.
To mnie bardzo interesuje ta mozliwa 26 lutego.
OdpowiedzUsuńUbytek magazynowy za minioną dobę to 303 Gwh. Strach się bać co będzie w lutym
OdpowiedzUsuńTak, obserwuję. Co 1-2 doby ubywa 1% z "gromadzenia pięknych chwil ... z ciepłą wodą w kranie"!
Usuń