Po opóźnieniu
załadunku o 1 dobę i wydłużeniu jego o kolejną (do 3-ch), optymistycznie
trąbiono ETA 30.12./h0600 - na redzie. Sukcesywnie (zgodnie z inflacją)
następowały kolejne obsuwy terminowe: h1200, h1800, h2200,
h2300, aby ostatecznie przyjęcie pilotów nastąpiło o h0550 (31.12.-
dołożył się silny wiatr >10m/s), po nocnym kotwiczeniu od h2220. Zawinięcie nastąpiło
o h0820, na styk dla ukończenia rozładunku do h0600 w dniu 01.01.2023, na
koniec doby gazowej 31.12.2022.
Rozładunek zakończył się przed h0600 - był 1-dobowy
o typowej wielkości 1022 GWh. Wypłynięcie nastąpiło 01.01.2023 o h1035.
Statystycznie dostawa: [206.] / 58-ta
tegoroczna / 18 w IV kw. / 7 w XII / 75 wytworzona
w USA / 13 z Calcasieu Pass i 90 tam
wytworzona.
***** ***
XII-2022 jest rekordowym miesiącem w liczbie
odebranych dostaw = 7
(pomimo zapowiedzi
na XII - jest to pewnym zaskoczeniem)
IV kwartał 2022 jest rekordowym
z liczbą 18
dostaw.
(ta ilość wskazuje max
ilość możliwych dostaw w roku - więcej w kolejnym wpisie)
Rok 2022 jest rekordowym z liczbą 58 odebranych ładunków
(uprzednio w latach
2020-2021 było po 35 ładunków)
***** ***
Te okresy (m/kw/r) są
oczywiście też rekordowe w wielkości łącznego importu LNG! Stosownie:
7808 GWh/m (niestety małość 3-ch ładunków
uniemożliwiła osiągnięcie 8 TWh); 20,7 TWh/kw; 66,6 TWh/r.
Ostatnie 3 miesiące 2022
roku są rekordowymi w grupach po 6 / 5 / 7 dostaw w miesiącu:
X (6 ład.) = 6982 GWh; XI
(5 ład..) = 5927
GWh; XII (7 ład.) = 7808 GWh
Dodatkowo, w końcowej w
2022 roku dostawie, nastąpiło przekroczenie granicy 250 TWh
łącznego importu LNG w
historii Terminalu Świnoujście!
***** ***
Było to 8-me zawinięcie tego metanowca i
ustępuje w ich liczbie jedynie Al Nuaman x9.
Zarazem 6 w tym roku (2x po 3 raz za razem ↓) i ustępuje jedynie Golar
Seal (6-krotnie
raz za razem w 2022).
Efektywność logistyczna czarteru „naszego” Maran
Gas Apollonia:
[do porównania z
efektywnością Golar Seal]
Zawinięcia do:
Calcasieu Pass
- Świnoujścia -
czas podróży okrężnej
1. 25.04. (3 dni) > 19 dni > 14.05.
> 19 dni = 38 dni 1019
GWh
2. 02.06. (2 dni) > 23 dni > 25.06.
> 21 dni = 44 dni 1019
GWh
3. 16.07. (3 dni) > 19 dni > 04.08.
> ? dni = ? dni 1027
GWh
gościnne
występy: Point Fortin (Trynidad-Tobago) > Kartagena
4. 28.09. (2 dni) > 16 dni > 14.10. > 18
dni =
34 dni 1023 GWh
5. 01.11. (2 dni) > 24 dni > 25.11.
> 19 dni = 43 dni 1015
GWh
6. 14.12. (3 dni) > 17 dni > 31.12.
> ? dni = ? dni 1022
GWh
Podliczenie dotychczasowego importu LNG w ramach 13 dostaw z Calcasieu Pass (spośród 95 tam wytworzonych w 2022 roku), zrealizowanych przez Golar Seal i Maran Gas Apollonia (po 6 ładunków, tj. 6064+6125 GWh) oraz Flex Aurora (1104 GWh). Razem 13293 GWh, co w wymiarze kontraktowym stanowi ok. 0,86 mln ton LNG, przy 1,5 mln ton rocznie w ramach umowy długo-terminowej od 01.01.2023.
Wacław Sałaban, 01.01.2023 rok.
Ilu katolików w dniu śmierci papieża „uczciło” noc
31/1 napierdzielanymi fajerwerkami?
Żałoba pewnie nastanie po „6-ciu” królach …
Propo Pańskiego ostatniego akapitu- Ciekawe czy owe transporty miały w ogóle związek z tym kontraktem (spoty nie związane/aneks (dodatek) do umowy/ wcześniejsza realizacja tych z 2023 lub wszystkich) to wszystko jest ważne dla dalszej logistyki-Będzie 20-1 dostaw na rok(co 11-12 dni) czy jednak nie(w skali całego kontraktu to jednak drobne)
OdpowiedzUsuńNiebawem zamieszczę wpis z moimi przypuszczeniami w tym wątku.
UsuńA tymczasem w naszych okolicach też się dzieje. CORAL FURCATA jest opróżniany na NEPTUNA w Lubmin. ISABELLA na EXEMPLARA w fińskim Inkoo. Natomiast zmierzająca do Wilhelmshaven MARIA ENERGY dopiero zbliża się do kan. La Manche
OdpowiedzUsuńObserwuję.
Usuń